Bandenslijtage
Quadran
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45

Gepost: 30 april 2013 06:16 PM

C4GP exclusive 1.6 Hdi 83000km

Beste, sedert enige tijd last van een bonkend rolgeluid ergens achteraan de auto.
Nu gezien dat er een platte kant aan mijn rechter achterwiel gekomen is.
Hoe kan dit gekomen zijn, moet er speciaal 2 nieuwe banden voor laten leggen. Zijn trouwens toch aan vervanging toe. Mijn wagen is een 2de hands, rond 40000 hebben ze er nieuwe schokdempers laten insteken achteraan. Misschien dat het weer zo is dat er een schokdemper versleten is? Of door een hard remstop te doen waardoor de band eventjes zou geslipt hebben en die platte kant zou hebben veroorzaakt, maar kan mij niks herinneren van zoiets. Rij voor 95% van de tijd zelf met de wagen.

Trouwens iemand een idee voor een setje banden? Der liggen nu Michelin Primacy HP 215/55/16/93V op.
Idee van de kostprijs voor schokdempers achteraan, zonder plaatsen?

Alvast bedankt.

Profiel  

H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5386

Gepost: 30 april 2013 07:47 PM
  [ # 1 ]

Slippen lijkt mij inderdaad erg sterk, heeft die uitvoering geen ABS?
Heeft ie echt maar 1 platte kant of is het cupping? http://www.tuning-gids.nl/cuppen-banden.htm

Of heeft ie misschien lang in de showroom stilgestaan? (maar waarom dan maar één band?....)

Profiel  

Quadran
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45

Gepost: 30 april 2013 11:07 PM
  [ # 2 ]

Denk dat het inderdaad het “cuppen” is van de band. Misschien eens kijken of er iets mist aan de velg zoals de balanceringsblokjes ofzo. Kan een slechte schokdemper ook geen oorzaak zijn dan? Had dat ergens gelezen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook