Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gisteren dan toch de koe maar eens bij de hoorns gevat en Mark zijn SM eens goed lopend gemaakt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En wat was het nou?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een aantal zaken in combinatie met elkaar: verlopen carburateur afstelling (synchronisatie niet ok), ontsteking niet helemaal tof, CO niet ok, etc. Maar nu loopt ie echt goed.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mark = blij!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Haha, lees het nu pas, maar Mark is ZEER BLIJ, nogmaals hulde aan Yuri en Walter
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat een krat bier en een liter koffie al niet kan doen hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En toch een vaste hand hebben voor het boren van nieuwe oliekanalen t.b.v. de hydraulische spanner in diverse motoren…
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jij blij met je Sm, Walter blij met zijn gaten en ik héél blij met mijn nieuwe hefcilinders!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En zo ging iedereen blij naar huis na de nodige versnapering -lees BBQ en drank-
gr Mark
Is er toevallig nog een ‘fotootje’ beschikbaar van die boringen in het blok van Walter? Dat was immers een type I.
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Kleien correctie ,
het was een blok VAN Walter .....
Mijn motortje zit nog in de auto , en moet binnen een paar weken weer over de plas naar de internationale SM meeting in Groot Britanie .
Wat we nu gedaan hebben was een type 2 blok .
Bij een type één kan het alleen met de schoen recht op de ketting , zonder “banaan ”
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Zo, er moeten nog wat zaken aangepakt worden voor het kreng naar de spuiterij mag voor een nieuw jasje, een van die zaken is de airco. De pomp en span inrichting waren reeds gemaakt, nu was het zaak om de verschillende onderdelen onderling met slangen te verbinden. Sommige aansluitingen zijn redelijk standaard andere zijn uiteraard weer “citroen-standaard”. Dus dat vergde weer enige creativiteit om e.e.a. netjes te maken. Volgende week afpersen en dan vullen met….R12
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed bezig zeg! Maar, waarom vullen met R12?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Volgens de aircobeun is R12 mechanisch een beter vulmiddel, d.w.z. de olie die de het systeem zit om de pomp te smeren, wordt door R12 beter meegenomen. Bij de moderne koelmiddelen mengt de olie en het middel niet met elkaar, de smeerolie in het systeem blijf eigenlijk zitten waar het zit in het systeem en met een beetje pech is dat dus niet in de pomp waar het z’n werk moet doen.
gr Mark