Pieter ,
Op de auto van Maurice (Makado) zit gewoon een olievulbuis van de Ami 8 , waar het fluitje aan de zijkant naar omhoog staat ipv naar beneden zoals dat bij 2CV motoren het geval is .
De montage van olievulbuis van 2CV en Ami 8 bovenop het blok is identiek , mij lijkt het dan ook een goed idee om gewoon via het Amiverenigings-magazijn een vervangend exemplaar aan te schaffen.
(de Amivereniging heeft zelfs sinds kort ook de mogelijkheid om bij leden van de magazijncommissie onderdelen af te halen)
Als je met de nieuwe revisie / reparatieset van Burton uit Zutphen het binnenwerk van de olievulpijp vervangt kun je zelfs alleen het bovenste gedeelte met het fluitje door een Ami 8 exemplaar vervangen omdat die met een deelbaare schroefbare verbinding tussen onder en bovenstuk van de olievulbuis werkt.
Succes ,
Rene ter Veer
Rane,
Bedankt voor de reactie. Zo langzamerhand blijken er steeds meer dingetjes net niet te passen voor een ami als je een eend als donor gebruikt. Ik zal zaterdag eens bij het magazijn kijken van de amivereniging.
Pieter,
mooi dat je zo door zet.
Komt inderdaad heel wat meer bij kijken dan we aanvankelijk dachten.
Met Citromobile klaar?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Nee Egbert,
De komende 2 weekeinden ben ik bezig met familiebezigheden. Vind ik zelf ook wel jammer. Ik moet ook nog een omkeerinrichtng regelen voor de carburateur en die is zeldzaam, verder had ik pas de versnellingspook gemonteerd maar kon ik niet in de 4e versnelling komen. Maar het is ook niet verstandig met een auto die net in elkaar is gezet en bestaat uit een samenraapsel van meerder donoren gelijk 300 km te rijden. Eerst eens in de buurt en dan later verder. Misschien dit najaar naar Frankrijk?
Via de amivereniging een nieuwe kabel voor de choke geregeld. Het was eigenlijk een startkabel maar dat boeit niet, hij is nu wel lang genoeg. Omdat ik de originele bevestiging met platte ring op het dashboard wilde handhaven, besloot ik alleen de binnenkabel te vervangen. Dat heb ik later nog wel vervloekt. Ik ben ruim een uur bezig geweest de kabel terug te krijgen, een uur op de bank en in en uitschuiven. De choke doet het dus nu. Van een clublid kon ik een originele omkeerinrichting overnemen die afkomstig was van een Dyane. Ik krijg deze echter op geen mogelijkheid bevestigd. In een Dyane zou deze naast de hoofdremcilinder moeten komen. Heeft iemand ervaring met deze apparaten bij inbouw in een 25 pk Ami uit 68?
Vandaag aan het rommelen geweest met een haakse steun en want ander oud ijzer en zie daar de omkeerinrichting is klaar. Ook de versnellingspook werkt nu goed, ik heb nu 4 versnellingen. De gekochte omkeerinrichting kan nu terug naar de vorige eigenaar voor iemand die hem echt nodig heeft en waar deze wel past. Nu kijken hoe de spatborden erop moeten en het front, ik wil binnenkort rijden.
Tussen alle abdicaties en het kronen door nog even de voorschermen en het voorfront geplaatst. Het begint er nu echt op te lijken. Ook de ruitenwisserschakelaar weer gangbaar gemaakt. De verlichting werkt rondom alleen knippert het knipperlicht wel erg langzaam. Zou dat aan de knipperlichtautomaat liggen of aan het feit dat de motor niet liep waardoor de spanning wat lager is. Rechtsvoor heb ik 1 bruine draad over waar, denk ik, de toeter op moet, die heeft ook maar 1 aansluiting. Ik zou echter niet weten hoe ik die moet bevestigen, heeft iemand een plaatje? De dashboardverlichtng werkt erg zwak en de ruitenwissers doen het niet, ik verdenk een slechte massa. Zou ik een extra draad direct op de accu moeten zetten om dat op te lossen?
Trage knipper komt door te lage spanning. Je hebt duidelijk een spannings of een massa probleem. Is de accu wel goed geladen?
Gaat er nu echt goed uit zien!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Yep, frisse accu zou een hoop goed moeten doen!
Dat wordt dan het verbeteren van de massa want de accu is 2 maanden oud en goed opgeladen. Bedankt voor het meedenken. Heeft er nog iemand een foto hoe de toeter of claxon van een Ami 6 is bevestigd?
De ruitenwissers en de verlichting werken. Na wat schoonmaken en wat gerommel met massa doet nu alles het, inclusief de benzinemeter. Alleen werkte het stadslicht niet. Ik had op de Citromobile nieuwe gele duplolampen gekocht en daarin ontbreekt het sleufje om het stadslicht door te laten. Omdat de oude lampen het nog doen gebruik ik die wel voor de APK en vervang ik ze daarna wel door de nieuwe want die geven meer licht. Vandaag kwam ik er ook achter waarvoor die grijze gebogen rand moest dienen die al die tijd in de achterbak had gelegen. Het is vermoedelijk een zelfgemaakt reparatiedeel van de rand die onder de voorruit zit en waarop het motorkaprubber moet worden geplaatst. Ik denk dat ik die maar klem tussen de carrosserie en de bak onder de voorruit waardoor de frisse lucht wordt ingenomen. Ik kan niet lassen en wil nu wel eens rijden. Morgen misschien de voorruit plaatsen en verder afwerken.
De voorruit is geplaatst.In het oude, verweerde rubber want er zijn nog geen nieuwe rubbers te vinden die goed passen, ook niet bij de Amiclub. In je eentje is het trouwens wel een takkewerk. Ik ben diverse malen opnieuw begonnen en 1 maal zelfs naar huis gegaan om nieuwe moed op te doen. Maar uiteindelijk met een hoop WD40 is het toch gelukt. Nu alleen nog de sierlijst erin plaatsen, daarvoor kan ik gelukkig van een kennis een pezentrekker lenen. Omdat ik nog geen reactie heb gekregen op mijn vraag over de toeter, heeft er iemand een plaatje waar en hoe de toeter van een Ami 6 is geplaatst?
WD 40 en rubber is niet de beste combinatie, vaseline spray was beter geweest.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Op de steun aan de accukant waaraan het voorfront gemonteerd wordt, zit een extra bevestigingsoog voor de claxon.
Kijk daar word ik nou blij van. Een heldere foto waaruit blijkt dat het eigenlijk niet zo ingewikkeld was. Ik zou het bijna zelf kunnen bedenken. Bedankt.