Techniek is niet onfeilbaar, helaas.
De ontwerpers van het zo mooi bedachte pechhulp systeem in mijn C3 picasso hebben een vreemde ontwerpfout gemaakt.
Onverwacht met pech dacht ik, geen probleem. De citroenontwerpers hebben inplaats van een telefoonnummer een prachtig oproepsysteem ingebouwd, waarvoor ze dan ook in de aanschafprijs rijkelijk beloond zijn geworden.
Ik druk op de pechhulp knop, en….... helaas geen enkel resultaat. Kijkend naar mijn dashboard viel op, geen enkel lampje brandde meer.
En daar dus de grote ontwerpmisser: bij geen accuspanning ook geen hulp. Moet je maar weten.
Gelukkig was het nog 5 minuten voor sluitingstijd van mijn garage, en op de valreep konden zij nog een bergingswagen laten komen. Het zal je maar gebeuren middennacht op de snelweg in de onbewoonde omgeving!!!
Wellicht een terugroepactie om een back up batterij o.i.d. in te bouwen die ten minste 15 minuten het systeemn werkend houd?
Of, en dat is een zwaktebod, een duidelijk telefoonnummer voor hulp onderweg voor binnen en buitenland.Het knopje kunnen ze dan wel weer demonteren.
Het is overigens toch vreemd dat je niet kunt controleren of het systeem onder normale stroomomstandigheden wel werkt, en hoe dan. Zowel de garage als de gebruiksaanwijzing is uitermate onduidelijk hoe contact gemaakt wordt, hoe ze je kunnen peilen, hoe een gesprek te voeren en hoe je weet of je oproep wel aangekomen is. Uitermatig schimmig systeem dat ook nog eens niet feilloos werkt.
Chris
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_17228.jpg)
Totaal aantal Berichten: 92
- DS 3 1.6 e-HDI Sport Chic
lijkt mij idd een ontwerpfout dan, vind persoonlijk dat het altijd zou moeten werken…
Dus het idee met de batterij vind ik zeker goed.
Al is de vraag, als dit naar Citröen wordt doorgegeven, of ze er wat aan gaan doen ...
Maar eum, wat als je dan de ‘sos’ knop nodig hebt?
En het ongeluk was zo erg dat je dus geen stroom hebt…?
Ook zou de sos knop automatisch afgaan als de airbags afgaan, maar als je geen stroom hebt na het ongeluk, en je ligt daar, moet je maar op ‘een helpende hand’ rekenen? terwijl je dit systeem hebt?
Lijkt mij niet logisch…
DS3 e-hdi 110pk sport chic
OPGEPAST !!! domme belg comming true! Benaderen op eigen risico!
Dan ben je in hoge nood denk ik. Vreemd blijft het, ik dacht vanaf 2015 alle auto’s een dergelijk systeem moeten hebben. Ik heb het alleen aan de garage doorgegeven, maar niet de indruk dat ze daar iets mee gaan doen.
Zinloze feature dus. Belangrijk is dat iedereen die een dergelijk systeem heeft toch maar de telefoonnummers moet opvragen van de noodhulpdienst in binnen en buitenland. Bij SOS hoop dan maar dat je je telefoon nog kunt bedienen.