cx pickup mot geen probleem zijn om te maken die rijden al rond dus de rdw zal niet zo moeilijk doen
citroenc2 schreef:cx pickup mot geen probleem zijn om te maken die rijden al rond dus de rdw zal niet zo moeilijk doen
rdw zal hier misschien niet zo moeilijk over gaan doen ook omdat de cx eigenlijk geen zelfdragende carroserie heeft , beetje wel en een beetje niet eigenlijk, desoindanks wel aardig verstevigd , ben er al een tijd geleden aan begonnen maar staat al een poosje stil dit projeckt, hoop er binnenkort weer mmee verder te kunnen gaan.
kzal eens :photo zoeken die heb ik wel ergens .
een dag niet ge-citroen-end is een dag niet gezweefd!
is het nu mogelijk of niet ? een bx cabrio
BX cabrio
Was mijn voorstel om te helpen bij de apk/rdw regels nou goed of niet——————->geen reacties, wel geneuzel….
Emiel
Re: BX cabrio
BX19trs schreef:Was mijn voorstel om te helpen bij de apk/rdw regels nou goed of niet——————->geen reacties, wel geneuzel….
Emiel
Goed plan
Het is altijd handig om iemand met kennis van apk regels erbij te hebben
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Aangezien ik ook wel van appart houd, jeb ik dit topic eens door gewurmt.
Conclussie: Idee is leuk, goed en haalbaar. Al zit ik met het stevigheidsplan… 1 groot kruis onder de bodem is leuk en aardig, maar geeft door de lengte / formaat ervan weining extra steun. Ik zou in iedergeval bij de B-stijl, achter de voorstoelen een buis van links naar rechts maken over de middentunnel en alles heen. Dan kunnen passagiers hun voeten hieronder door steken. De B-stijl zelf aan de binnenkant oid zal je dan ook moeten verstevigen van de bodem recht omhoog tot bovenkantdeur.
Kruis in achterdeuren, achterbank ed dat geeft altijd de nodige steun. Al zou ik dan wel een soort u boven leggen Dus een buis die begint bij de b-stijl, over de achterdeur loopt achterlangs de achterbank en zo weer boven de achterdeur loopt naar de b stijl.
Vanaf bovenkant kruis achterbank / u-frame, schuin met een balk naar de achterkant gaan. en op de bodem vastpikken.
Nu blijft idd over: De stevigheid van de b-stijl tot de a-stijl.
Dir vraagt denk ik wel het nodige denkwerk omdat de deuren er idd ook nog moeten blijven werken. Ik denk dat je dan idd iets met de kokerbalken zal moeten bedenken om er iets netjes van te maken. Dat zie je wel vaker bij cabrio’s. Dikkere kokerbalken voor.
Maar mijn hoofdpunt blijft. Zal er echt niet een gek zijn geweest die dit allemaal al eens heeft uitgevonden / uitgevoerd??
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
- Xantia Ambulance, GiFa
Die laatste is wel een heel zot iets.. Lijk meer op een buggy, de achterkant heeft niks weg van een biks en hij is ook nog ingekort, leuk werk zeg, zekers omdat het een 4x4 betreft….
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
- Xantia Ambulance, GiFa
Goed dan geef ik hierbij een zetje… Zoals men in topic kan lezen heb ik volgende week zaterdag een biks chassis staan. Normaliter zou ik hem maar naar de sloop duwen want ik heb geen idee wat ik ermee moet.
Nu wil ik hem eventueel wel doneren aan dit project en ben bereid om hem in eerste instantie voor een jaar te schorsen…
Maar.. nu komt het, ik wil de wagen wel zo snel mogelijk mijn hok uit hebben. Dus als iemand wel ruimte heeft en ook intresse moet die zich melden…
jeroen24 schreef:citroenc2 schreef:cx pickup mot geen probleem zijn om te maken die rijden al rond dus de rdw zal niet zo moeilijk doen
rdw zal hier misschien niet zo moeilijk over gaan doen ook omdat de cx eigenlijk geen zelfdragende carroserie heeft , beetje wel en een beetje niet eigenlijk, desoindanks wel aardig verstevigd , ben er al een tijd geleden aan begonnen maar staat al een poosje stil dit projeckt, hoop er binnenkort weer mmee verder te kunnen gaan.
kzal eens :photo zoeken die heb ik wel ergens .
Ik heb wel foto’s van deze CX 2400 GTI Pick Up, die door de RDW officieel als CX GTI PICK UP wordt genoemd:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Arm beestje
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Arm beestje
Vind ‘m wel cool eigenlijk… ops:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Wat een uber bak. Zo te zien wordt het hok op een camping gebruikt. De RDW noemt het een CX GTi PICK UP. Zit nog APK tot novembder 2006 op!!
Test
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
even 4 simpele tekeningen
Boven is 3 deurs
onder is 5 deurs
Links is met rolbar
recht is zonder
plaatje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=G3R4YPOT
de 5 deurs zonder rolbar vind ik persoonlijk het mooist
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik zou voor de 3deurs gaan, klap stoelen van een ZX erin, en dan kan je de deuren dichtlassen voor de stevigheid en kan je toch achterin zitten…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI