Stef,
Stuur via PB een mailtje met je privemail, dan verkrijg je alle foto’s van de koplamp via wetransfer.

Totaal aantal Berichten: 758
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Mogelijk bedoel je dit: langs de rand van de reflector zitten op drie plaatsen metalen “zadeltjes” (stripjes blik) gelast met daarin een nylon busje. Dit busje wordt met enige kracht over de bolkop van het pennetje geklikt, en klaar is koplamp.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Totaal aantal Berichten: 1347
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Aha, Die nylon busjes mis ik dus blijkbaar. Heeft er iemand een fotootje en afmetingen van? dan draai ik er even een paar.
Groeten,
Stef

Heb net fotootjes van SPAM gekregen, ik denk dat ik het vanavond eerst eens ga proberen met een standaard grommet (kabeldoorvoerrubber)
Groeten,
Stef
Succes, met de foto’s
pavang schreef:
Gevonden.
Vandaar dat mijn koffercontact niet werkt!!! Toen ik mijn nieuwe klauwen gekocht heb. Heb ik ook zo’n koffercontactje gekocht. Ik dacht dat ze op dezelfde manier werkten als de deurcontactjes. Maar aan het koffercontact zit maar 1 aansluiting. Ik heb ze nu met een draadje aan deurcontact verbonden. Waar kan ik zo’n koper-balletje schakelaar vinden? Ben het nog niet eerder ergens tegen gekomen.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

Totaal aantal Berichten: 1234
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik denk dat huub in’t Zandt ze wel heeft.
Bel hem anders even dan stuurt hij het op.
http://www.huubintzandt.nl
Succes.

Totaal aantal Berichten: 1533
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
zat volgens mij ook in de (vroege) CX.
Van binnen ziet het er zo uit:
Het grote kogeltje (gewicht) drukt het kleine kogeltje (contact) tussen koperen huis (massa) en schakel pin in het midden. Werkt dus als een massa schakelaar net als de deurcontacten voor de binnenverlichting.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Gisteren mijn oude station weggebracht naar de haven, die is nu voorgoed weg… redelijk op tijd weer teruggekomen dus maar weer even aan de slag; voor eerste keer de achterschermen eraf gehaald; ziet er allemaal redelijk roestloos uit;
Er zit een soort korst over het plaatwerk is dat er te netjes uitziet voor aangekoekt vuil maar er te makkelijk afgaat voor expres aangebrachte bescherming. Goed zichtbaar als er een stuke wegvalt; rechtsonder aan deze foto; Plaatwerk eronder ziet er gewoon goed uit.
Gelijk even kofferbodem ontroest *daar zat een flinke korst opgeroest) en dichtgekwatst met zwarte hammerrite zodat het voorlopig in ieder geval niet doorroest.
Daarna kleppen gesteld; eentje stond helemaal verkeerd en de vorige eigenaar had duidelijk een probleem met zwetende kop; overal silliconen; rond de bougieschachten en kleppendekselpakking. Ik vond veel sludge in de kop en onder de sludge een carroserieringetje M5 die linksvoor in de kop lag precies over het gat waar de kopolie weer kan terugvloeien in het blok. Daardoor werd dit terugvoerkanaaltje afgeknepen. Het kan zomaar zijn dat daardoor de olie wat ging ophopen in de kop. Kleppendeksel zit te weken in de petroleum, even opschuren met fijn waterproof en hij kan weer terug. Oliedruklampje werkt niet (lampje wel, maar schakelaar of bedrading niet), net even opgezocht dat de sensor onder de benzinepomp verstopt zit. Vanavond weer verder.
Heeft een van jullie ervaring met anti sludge producten om de motor weer schoon te krijgen zonder deze eruit te halen? Ik heb dat een keer gedaan bij mijn HY maar weet niet meer welk product het was en het resultaat viel me erg tegen.
Heb ook speling gevoeld op de link van rechtervoorwiel; stang van wiel naar hulpstuurhuis op de kogel. Is deze kogel een specifiek DS onderdeel? (dan bestel ik hem bij Citrotech) of een algemeen verkrijgbaar onderdeel? (dan haal ik de stang er even uit en ga ik ermee langs de auto-mannetjes in het dorp)
Groeten,
Stef
De spoorstang is specifiek voor de DS.
Je kan de speling er vaak uit krijgen door een een flinke klapp te geven op het kapje aan de andere kant dan het tapse deel met moer. Het plaatje waar je dan een klp op geeft sluit de kogel op en als je dat iets indeukt wordt de kogel weer steviger opgesloten.. Dan wel eerst demonteren.
Als je dan toch bezig bent, gaatje boren, draad tappen en smeernippels plaatsen. Zo is de kogel ook weer goed gesmeerd.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Kijk dat is nog eens een mooie tip; wat is een DS toch mooi; repareren door er een klap op te geven!

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 758
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
http://en.wikipedia.org/wiki/Percussive_maintenance
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Totaal aantal Berichten: 1533
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
zou van Jeremy Clarkson kunnen komen:
“I can repair a car with a hammer”
Maar weer on topic: Egbert, dat gaatje boren/tappen voor een smeernippel, waar kan dat?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Aan de zijkant van het kogelhuis gaatje boren. Als je door het staal heen bent, komt je op plastic, daar voorzichtig doorheen en dan stuit je op de kogel. Laatste stuk dus voorzichtig doen, zodat je de kogel niet te veel beschadigd. Natuurlijk oppassen dat je niet teveel boorsel naar binnen brengt.
Je doet dit allemaal bij een al oude wat versleten kogel, dus dat kleine beetje boorsel of die lichte beschadiging van de kogel bij doorschieten met de boor is geen ramp.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper