Hallo allemaal, zal mij eerst even voorstellen, mijn naam is Ramon, en sinds kort eigenaar van een Saxo 1.1 SX uit 1997. Ik lees al een tijdje mee, om mezelf te verdiepen in de Saxo, die wij gebruiken als tweede auto. De Saxo is in goede staat, heeft hier en daar wel een probleempje wat ff aangepakt moet worden, zoals een portierscharnier die op de las is uitgescheurd en dus gelast moet worden, (enig idee wat dat gaat kosten toevallig ) en een probleem met de CV, wat ik hier wilde voorleggen.
Het volgende is het geval: Het betreft een CV zonder afstandsbediening. Als ik de auto op slot wil doen via het bestuurdersportier, gaat alles op slot om daarna direct weer open te springen. Doe ik de auto op slot via de passagierskant, blijft alles op slot, m.a.w dan werkt de CV naar behoren.
Volgens mij is dan het motortje aan de passagierskant stuk, omdat als je aan de bestuurderskant de sleutel bedient je dan het schakelaartje aan de passagierskant niet bedient, en als je hem bedient aan de passagierskant je dat doet met de sleutel.
Klopt dit, of is dit misschien een vaker voorkomend probleem bij de Saxo?
Ik heb het forum doorgespit, en lees veel over problemen met de bedrading in de doorvoerrubbers tussen de portieren. Volgens mij is dat hier niet het geval omdat de CV via de rechterkant gewoon goed werkt.
Graag jullie mening
Groet, Ramon.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
portier schanier gewoon vervangen, en voor de cv meschien hangt je deur teveel, en zo doende gaat ie weer dan open, dit heb je ook als een deur niet goed is gesloten. en werkt de interieur verlichting goed.weet niet hoe gecompliceert de electronica is, maar als schakelaartje niet meer werkt.hoe moet ie dan weten of de deur dicht is?
Bedankt voor je reactie, maar ik denk niet dat het de oplossing is. Als ik de cv aan de rechterkant bedien werkt het naar behoren. Dus denkt de cv ook niet dat er een deur open staat volgens mij. De binnenverlichting werkt naar behoren. Iemand nog suggesties? Groet, Ramon.
Ja, probeer een linker motortje van de sloop, waarsch. past 106 ook(neem de oude mee als voorbeeld, en meld dat vooraf anders moet je m betalen )
Hoi Wim, bedankt voor je reactie. Jij denkt links? Ik dacht rechts, zie het startverhaaltje. Groet, Ramon.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Volgens mij heb jij gelijk. Als de rechtermotor niet werkt gaat de rechterkant niet op slot als je dat links doet. Doe je hem rechts op slot dan heb je de rechtermotor niet nodig.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Oke, ja ik dacht als je m aan de bestuurderskant bediende, volgens mij heb je kans dat het linker en rechtermotortje gelijk zijn.Anders neem je er toch 2 mee op de sloop.
Vanmiddag even het portierpaneel gedemonteerd en gekeken wat t precies was. Het bleek inderdaad rechts te zitten. Het gehele slot plus motortje liep vrij zwaar. Alles goed schoongemaakt en gesmeerd. Alles werkt weer. Allemaal bedankt voor het meedenken! ! Nu het scharnier nog laten lassen!
Groet, Ramon.