Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Is wel lekker rustig toeren dan. En het koppel van de motor kan het wel hebben lijkt me. Bij 1200 pakt ie al goed en zonder morren op.
Of zou je eventueel alleen de 5e versnelling kunnen overbouwen? Misschien krijg je wel een te grote toerenval dan…
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Voordat je de 5 gaat ombouwen zou ik proberen te achterhalen welke bakcode er op de versnellingsbak staat, want origineel is dit niet.
Een break heeft niet per definitie een kortere bak dan het berline-broertje. De break 1600’s en de TurboD hebben dezelfde bak als de vergelijkbare berlines, de 19TRS had een langere bak dan de 19TRS berline (in Nederland). Ook een 19TZI break heeft normaliter een langere bak dan de 19 GTI met DKZ. Toerental moet 2850 zijn bij 100, 4000 toeren = 140 km/u.
De enige met een iets kortere bak was de 19RD break.
Nou, daar ben ik dus ook even ingedoken.
De BE1 bakken (volgens mij type 1 en 2) hebben verschillende verhoudingen.
De BE3 bakken (type 3) zijn volgens mij voor alle benzinemotoren van 16 en 19 hetzelfde.(maar dat kan ik dus nergens vinden, dat is meer een praktijkervaring)
De BE1 benzine breaks hebben langere versnellingen dan de berlines, maar bij de diesel zijn de versnellingen weer wat korter bij de breaks.
Ik zie de logica hier niet zo van…
De turbodiesel heeft dan weer extra lange versnellingen.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
4000 toeren was bij mijn blauwe break 130 op de teller:
http://m.youtube.com/watch?v=HlVLLNoHxVg&feature=plcp
Kan het niet aan de bandenmaat liggen?
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Volgens mij is dat niet merkbaar op de tellers.
De snelheidsmeter meet eigenlijk het aantal omwentelingen van de aandrijfassen.
In werkelijkheid maakt een grotere of kleinere wielomtrek wel uit.
Ik denk dat de blauwe break een BE1 bak heeft (type 2?)
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Nee, be3. Zelfde bak als de rooie en de grijze break. Die naar mijn mening allemaal hetzelfde deden qua toerental
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Helemaal niet doorgehad dat er alweer mooi gereageerd was op mn draadje. Bedankt voor het meedenken allemaal. Ik zal es kijken of ik ergens een bakcode kan vinden. Orgineel hoort het dus een be3 te zijn?
Gister in Duitsland superplus 98 getankt. Loopt ie een stuk soepeler op, zo lijkt het. En hopelijk zuiniger dan de 1:8,7 van de laatste tank. Ik ben toch echt geen scheurneus.
Vanochtend opeens een brandend ABS lampje. Zal waarschijnlijk een vuil stekkertje zijn ergens. De sensoren zouden recent vrrvangen zijn. Als ik een bocht naar links maak zie ik het lampje trouwens niet branden. (dan zit het dikke schrijftafelstuur er voor) Kop in t zand steken en alleen rotondes rijden dus.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
https://www.youtube.com/watch?v=Cq7dZHbvqpE&feature=youtube_gdata_player Maar weer es een sprintje vastgelegd op beeld. Gaat niet heel snel moet ik zeggen.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Whoehoew. Apk tot 25 mei 2013.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
2014, hoop ik?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gefeliciteerd
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Timo1990 schreef:2014, hoop ik?
Yuuup
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
citroofreak schreef:
Vanochtend opeens een brandend ABS lampje. Zal waarschijnlijk een vuil stekkertje zijn ergens. De sensoren zouden recent vrrvangen zijn. Als ik een bocht naar links maak zie ik het lampje trouwens niet branden. (dan zit het dikke schrijftafelstuur er voor) Kop in t zand steken en alleen rotondes rijden dus.
Een bx met ABS? Ik wist niet eens dat dat kon! Was dat vroeger een optie oid? Zelf maar eens hard remmen en kijken wat er gebeurt!
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Bij Citroën waren ze er zo trots op dat ze abs leverden dat ze dat groot op de achterklep zetten. Dus als je abs hebt staat dat er achterop.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.