hallo, heb een vraag over brandstofpomp rotordieselpomp , zon twee weekjes terug, een andere 2.5 diesel met vijfbak erachter , in mijn bus c35 geplaatst , heb daarbij de filters olie , gloeipluggen ,
na hem te hebben ontlucht , sprong de diesel gelijk aan , geen probleem , liep prima , geen rookgordijn ofzo , schakelen in orde, nu heeft de bus een dag of vier niet gelopen , en wilde hem vanmorgen starten , ho maar wil niet aanspringen,draait goed rond maar springt niet aan . hem ontlucht , leidingen bij de verstuivers even los gemaakt , komt brandstof , stroomdraad aanvoer voor gloei pluggen gecontroleerd of er stroom op staat geen probleem , gloei pluggen gecontroleerd , je weet maar nooit , zijn nieuw , maar toch . inorde, het lijkt me vreemd dat een diesel verzuipen kan .
ik vind het vreemd , want hij startte en liep goed.
ik heb het idee dat het in de brandstof pomp zit , ik wil de pomp van mijn oude motor wel overzetten , want de oude motor sloeg na een half jaar te hebben stilgestaan na 1 poging gelijk aan ,
maar als ik dit doe , moet hij dan weer opnieuw op tijd worden gezet , heb dit nog nooit gedaan , en lijkt me nogal ingewikkeld .ik red me in vrij veel dingen , maar dit steekt natuurlijk nogal nauw.
misschien kan iemand mij vertellen of dit raadzaam is ,
GR, Frans
Citroen C32 Rijder.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Een diesel kun je moeilijk verzuipen - maar je kunt een eindje komen hoor, als je niet gloeit. Levert een immense rookpluim op als bewijs dat ‘t gelukt is . Ik zou even een dieselspecialist zoeken.
PROBLEEM OPGELOST , bleek het stopmagneet te zijn , daar zit een veertje in die geen veerkracht meer had , daardoor blijft de plunjer die afsluiten of openen moet hangen,(wat kan zo’n klein veertje toch zo’n invloed hebben) heb het magneet van mijn andere blok erop gezet , ontlucht en startte direct . weer wat geleerd , maar heb nog wel de vraag of je dieselpomp zo kunt omzetten , waarschijnlijk niet ,
GR, frans
Citroen C32 Rijder.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hm, dit klinkt als een fijne tip in geval van onverklaarbare storing. Waar zit dat veertje? Fotootje gemaakt toevallig?
En natuurlijk: gefeliciteerd dat ‘t opgelost is.
deze stopmagneet zit boven op de brandstofpomp , er zit een draad aan waar 12 volt opstaat ,op het moment als het contact aanstaat , als je het contact aanzet gaat hij open , de magneet wordt activeert door er stroom op te zetten , gaat het stroom eraf , zorgt het veertje ervoor dat het systeem wordt afgesloten , door de plunjer terug te drukken , als de veer geen veerkracht meer heeft , zweeft de plunjer als het ware , dus soms staat hij open , en start hij,maar als de plunjer blijft hangen , komt er niet genoeg brandstof door,
dus als je een keer een probleem hebt , met soms starten en soms niet aan te krijgen , kan dit de oorzaak zijn , en vrij eenvoudig oplossen , door er een nieuw veertje in zetten met genoeg veerkracht.
voor een foto , weet ik niet hoe ik dit moet doen , heb me daar nog nooit in verdiept , zou dat es moeten uitzoeken , je bent nooit te oud om te leren .....
GR, Frans
Citroen C32 Rijder.