Totaal aantal Berichten: 273
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Goeden dag, citroen minnende forum bezoekers.
Ik wil iedereen voorstellen aan onze nieuwste aanwinst…
Omdat wij erg veel in de autowereld actief zijn komen we heel af en toe bijzondere auto’s tegen.
Zo hebben wij op 30-04-2013 deze Citroen oer BX wakker gemaakt van zijn slaapje in de enigste garage die het in zijn leven gezien heeft.
Wij zijn dus met trots de 2e bezitter van deze voiture…
Spec’s:
kleur: Blanc meie
Bekleding: Jersey
Motor: 150A
Bouwjaar: juni 1984
De staat van de auto is practisch keurig.. op een aantal kleine schoonheidfoutjes na.
De knipperlicht schakelaar is versleten, op het voorscherm zit boven het knipperlicht een niet netjes bijgewerkte minimale schade, en de bekleding moet eens worden opgefrist.
Verder is aan de ronde knipperlichtjes in de voorschermen te zien dat er wel een trekhaak onder heeft gezeten, maar deze is er onder vandaan.
Deze garagevondst gaat vanaf nu door het leven onder de naam “Opoe”
Opoe is altijd netjes onderhouden.
Dit is af te zien aan de splinternieuwe brandstofpomp, filters, dynamo en startmotor.
Ontdanks dat deze BX voorheen door een ouder persoon is bestuurd, komt het verrassend vlot van de plek.
We keep you posted!
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Mooi!
Leuke auto waar ‘ie achter hangt ook
Ziet er netjes uit!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Leuk ding!
Totaal aantal Berichten: 1036
- BX 16 TZI Automaat
een keurig autotje
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Mooi!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 2107
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
gave wagen! hele fijne motortjes ook
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 1141
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gaaf!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Twan238 schreef:gave wagen! hele fijne motortjes ook
Als de carburateur meewerkt, hele fijne motoren ja!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Erg mooie BX!!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
- BX 1.4
Dank jullie wel voor al die positieve reacties!
Wij zijn er ook heel trots op.
En Opoe is ons eigenlijk heel toevallig toe gespeeld door een kennis van mijn lief…
En mijn lief heeft door de loop der tijd al mijn avonturen met Knorretje (mijn vorige bx) aan moeten horen.
Dus toen die te horen kreeg dat Opoe een andere eigenaar nodig had was de zaak snel bekeken.
De aanbieding kwam per telefoon… en met 10 minuten klappen kocht ik het ding zonder het te hebben gezien.
2 dagen later S’avonds na een klus, de jeep van mijn opdrachtgever mee genomen, en onze autoambulance aangepikt om het ding op de halen. De wagen stond in de inpandige garage. Daar waar hij vanaf nieuw al slaapt. Er was alleen 1 klein detail dat roet in het eten van die avond gooide, en dat was dat het pand was verkocht… en leeg stond. Nu had de erfgenaam WEL de sleutel van de garage deur….
Maar we kwamen er al snel achter dat 1 of ander olijkerd de deur van binnen op de nachtsloten had geschoven. Wij bleven dus buiten!
Via via achter het adres van de broer van de makelaar gekomen… Daar gebedeld om een oplossing. En na 2.5 uur vertaging kon ik de 28 jaar oude BX met mijn eigen ogen bewonderen.
Natuurlijk was het accuutje plat. Goed voorbereid heb ik een verse uit de jeep gepakt en deze om geplant. Chokje erbij op… en na verassend snel sprong hij aan. Gauw naar buiten gezet en voor het laden op de autoambulance de hoogte verstelling een tand hoger gezet. Met enige huivering wel… Wel 6 keer gechecked of alles nog droog bleef . Snel opgeladen dat ding en naar huis.
De volgende dag kon ik niet wachten tot het licht werd. in de ochtend glore heb ik buiten de nieuwste toevoeging aan ons wagenpark eens goed bekeken. Ik ben die ochtend zeer trots voor werk vertrokken van huis.
Hier nog een kiekje van binnen…
Het witte wip schakelaartje is ter vervanging van de knipperlichtschakelaar. Deze moet ff in de revisie…
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook
- BX 1.4
Zo…
De zaterdag heb ik weer goed besteed.
Omdat Opoe nog voor de verkoopkeuring moet en omdat we met een gebreksloze auto willen rijden, hebben we hier en daar wat oud rubber vervangen.
Het gatje in de wielkast is nu ook dicht en de dinitrol dop is behouden (zoals het hoort)
Alle rubbertjes araf gehad, kogels gespoeld en op slijtage nagekeken, en met schoon vet en deugdelijke rubbertjes weer in elkaar gezet.
Alleen de voorveerpoten moeten nog uit elkaar. De lekzakken hebben hun beste tijd wel gehad.
Na wat graven in de onderdelenvoorraden kwam ik ook nog een heel geschikte radio tegen.
Momenteel vult deze radio alleen het gat. Ik hoop dat ie werkt als ik hem definitief aangesloten heb…
Facebook
Mooie klassieker En opoe is katholiek zie ik
Totaal aantal Berichten: 1141
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Goed bezig!!
Life’s too short to drive without comfort!!!
alsjemenou76 schreef:
Momenteel vult deze radio alleen het gat. Ik hoop dat ie werkt als ik hem definitief aangesloten heb…
Ha ha, da’s een ouwe!
Die had ik in de GS…
Als je op de “turnolock” knop drukte versprong ie naar een andere zender.
Dat was al een hele vooruitgang tov het verdraaien van de tunerknop!
Maar ja, je had toen alleen Hilversum 1,2 en 3 en af en toe een piraat…
- BX 1.4
Hie nog 2 fototjes van de reparatie van het gatje…
Het bedorven materiaal hebben we er ruimschoots uitgehaald en er keurig een op maat gemaakt stukje vers metaal IN gelast.
Bouwjaar getrouw antiroest middel erop, en inmiddels staat het hoekje weer keurig in de zwarte bodyschutz…
Nu maar wachten op de oude inschrijving….
Facebook