3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
GS ruilen voor BX 4x4?
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 15 januari 2006 04:44 AM
  [ # 31 ]
XBXG schreef:

Waarom wil je überhaupt een GS wegdoen??
Ik weet niet hoe zeldzaam een GS tegenwoordig in België is, maar ik doe de mijne voor geen goud weg.  Exclamation

wel ze lopen niet dik meer, je ziet ze haast nooit

voor hetgeen ik begrepen heb heeft Marino een harde maar die moet enkel een laagje verf hebben om af te zijn, ik zou zoiets ook niet snel weg doen

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 15 januari 2006 11:20 AM
  [ # 32 ]

voor hetgeen ik begrepen heb heeft Marino een harde

Over dalend niveau gesproken!  Shocked

Profiel  
 
Gepost: 15 januari 2006 11:57 AM
  [ # 33 ]
XBXG schreef:
Citroenbx schreef:

100% gelijk Sam, de 4x4 is zoo zeldzaam, is ie het dan niet waard om gerestaureerd te worden?? Motorisch uitgebrand, en dan, weinig wisselstukken en dan??? Als iets stuk is laat ik het gewoon terug maken, tandwiel zonder tanden, ff oplassen… Alles kost geld, iedereen heeft zen budget, iedereen besteed het aan iets anders, wel ik weet heel goed waaraan ik het moet besteden…

En trouwens, 4x4=zwak??? dit bakkie rijdt al 150.000km rond, nooit probleem gehad, 4x4 redelijk veel in sneeuw gebruikt net als sper…
Als je ermee gaat crossen weet je dat het stuk gaat, maar dit is een restauratie project dus dat gaan we er echt niet mee doen…

 

Ik ben het heel erg eens met Karel en Wupke, zeker na de aankooptips die ik heb gevraagd bij een handig mannetje omtrent een BX 19 TRS 4x4. Ik heb er heel hard over nagedacht om de 4x4 te kopen, maar ben geschrokken van de brakke constructie van de 4x4. Wat een misser van Citroën om bepaalde onderdelen zo extreem zwak te maken.

Natuurlijk zullen er 4x4’s zijn die dik in de 300.000 km halen. Uitzonderingen heb je nu eenmaal altijd. Maar ga er maar vanuit dat je een hell of a job krijgt met een 4x4, waar je zeer veel (preventief) onderhoud aan moet verrichten. Dat een 4x4 over 10 jaar zeldzaam is, is leuk hoor, maar ik zou er niet aan willen denken om naar extreem zeldzame onderdelen te moeten zoeken die binnen 50.000 geheid weer kapot gaan…

@Ruben:
Het gaat hier om een vraag van de topicstarter. Zijn GS is erg mooi, ondanks het verschillende plaatwerk. Maar daar is de GS juist kwalitatief beter van geworden—> minder roest dan de vorige deuren. Enkel een spuitbeurtje en de GS is als nieuw. En om dat nou in te ruilen voor een BX….  Rolling Eyes  Rolling Eyes

Natuurlijk moet het de keuze blijven van de topicstarter, maar ik zou er niet over denken om een/mijn GS in te ruilen voor een BX 4x4.

Een BX 4x4 mag dan zeldzaam zijn, een goede, mooie GS nog veel meer.  Wink

Kijk, zo mogen we weer tot het feit, ieder zen ding hé, zo simpel is dat…

karel schreef:
Citroenbx schreef:

zoiets vermoede ik al.
En om de 20.000 de olietjes verversen, geen probleem toch?

Nope. Maar als je een verwaarloosd exemplaar krijgt dan zijn die problemen er wel degelijk. Draait het zaakje in elkaar dan is vervangend materiaal extreem schaars - en duur.

100% gelijk, maar wie niet waagt niet wint….

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Marino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 05-11-2005

- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Gepost: 15 januari 2006 03:18 PM
  [ # 34 ]

Waarom wil je überhaupt een GS wegdoen??

Goeie vraag Smile de GS staat nu geparkeerd in een loods, ik kan er in princiepe niet altijd bij en dit kost me 20 euro/maand. Ik heb zelf geen garage en wil de GS niet buiten laten staan. Een BX kan beter tegen de koud en het vocht dan een GS. Als ik de GS zou weg doen, is het zowiezo met pijn in het hart.

(ik ben nu aan het rondhoren om een garage te huren samen met een vriend, hij zet zijn fiets (en nog wat rommel) in de garage en ik mijn GS Smile dan zou het mij een 15 euro/maand kosten maar kan ik er altijd bij )

In België zie je idd helemaal niet veel GS’n meer, das een feit.

c’est fantastique

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 15 januari 2006 04:51 PM
  [ # 35 ]

Ik zou zo’n GS absoluut niet weg doen.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 15 januari 2006 05:08 PM
  [ # 36 ]

Ik zou de GS persoonlijk zeker niet verkopen. Het ging mij gewoon om de manier waarop de BX 4x4 hier door sommigen werd afgekraakt. De manier waarop dit gebeurt is net hetzelfde als hoe men 15 jaar geleden over de GS sprak. De GS noemde men toen een hoopje oud ijzer met een zogezegd onbetrouwbare motor die enkel olie en benzine zuipt. Resultaat, bijna geen GS’en meer. Wegens de simpele reden dat bijna niemand er iets voor over had, dat gebeurt nu bij de BX 4x4.

Succes met de twijfel Wink

Groetjes Sam

Profiel  
 
Gepost: 15 januari 2006 05:25 PM
  [ # 37 ]
SAMBXSPORT schreef:

dat gebeurt nu bij de BX 4x4.
Groetjes Sam

Hehe, wrom denkte dat dienen van mij gekocht heb Cool

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 15 januari 2006 05:32 PM
  [ # 38 ]
Citroenbx schreef:
SAMBXSPORT schreef:

dat gebeurt nu bij de BX 4x4.
Groetjes Sam

Hehe, wrom denkte dat dienen van mij gekocht heb Cool

Om mij te overtreffen?

Hihi Laughing

Profiel  
 
Gepost: 15 januari 2006 05:40 PM
  [ # 39 ]

Ja, om jou unieke geit te overtreffen Laughing  nee, dat lukt toch niet met een BX, zelfs geen 4x4 Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 15 januari 2006 05:48 PM
  [ # 40 ]

Altijd even vriendelijk, maar ge hebt gelijk, mijn 2cv AL is bijna niet te overtreffen Cool

Profiel  
 
Gepost: 15 januari 2006 05:53 PM
  [ # 41 ]

huy sam, anders gooien we daar ook even een diesel in, beter voor op terrein Twisted Evil

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 16 januari 2006 06:01 AM
  [ # 42 ]
Harm schreef:

voor hetgeen ik begrepen heb heeft Marino een harde

Over dalend niveau gesproken!  Shocked

Confused:
dacht wel dat we het over de GS hadden niet? Evil or Very Mad

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 januari 2006 10:27 AM
  [ # 43 ]

Als het puur om financiele redenen je GS moet inruilen voor een andere wagen, dan zou ik nooit beginnen aan een 4x4.
Ik zou dan gewoon je GS zo goedkoop mogelijk droog stallen, en zelf in een goedkope maar gewone BX gaan rijden.
Tegen de tijd dat je oud en rijk bent Wink  pak je je GS weer, voorziet haar van een mooie laag lak en ga je de blitz maken en Wouter en mij de gek aan steken met een bijzonder strak exemplaar.

Maar doe ‘m niet weg, daar krijg je spijt van.
Lees het forum er maar op na, iedereen die een GS heeft gehad hoor je altijd iets mompelen van “hmmm, had ik haar nog maar”. Gisteren heb ik het nog uit Bram zijn mond gehoord…
En een BX is leuk en rijd leuk, maar een GS rijd echt vele malen lekkerder! Ze zult er altijd aan blijven terug denken.

Succes met je keuze!

Profiel  
 
Gepost: 16 januari 2006 03:04 PM
  [ # 44 ]

Kan het niet beter zeggen Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Marino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 05-11-2005

- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Gepost: 23 januari 2006 09:10 PM
  [ # 45 ]

Ik heb beslist om de wagen niet te ruilen,

Als ik ooit geld heb dan koop ik mij zo’n 4x4 (of 16V of Sport) wel Very Happy

c’est fantastique

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook