3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX 14RE opties toevoegen
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 06 mei 2013 07:26 PM
  [ # 31 ]

Ahum, ik zie een niet originele microfoon zitten… Laughing

Wat een prachtige wagen!!!!!!

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 06 mei 2013 07:34 PM
  [ # 32 ]

Voor alles is wat te zeggen natuurlijk Laughing
Geef mij maar een vreselijk Spartaanse herriebak en ik heb de tijd van m’n leven. ik zie dat dit een TU blokje is, dat maakt het allemaal duidelijk cheese volhangen met al die opties. Verder een zeer fraaie bx!  very good

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 06 mei 2013 07:36 PM
  [ # 33 ]

zoek je nou orgineele opties? want een vintage auto telefoon een koelkast en een koffie apperaat zijn natuurlijk ook leuk Smile

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
rmenke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 05-05-2013

- BX 14RE
Gepost: 06 mei 2013 08:20 PM
  [ # 34 ]
Citrofreak Bram schreef:

Ahum, ik zie een niet originele microfoon zitten… Laughing

Wat een prachtige wagen!!!!!!

Ja die microfoon heb ik ook niet proberen verbergen op de foto’s. Deze heb ik wel kunnen inbouwen zonder ook maar iets van schade aan te brengen. Er is dus nog een weg terug. (jammer genoeg nodig vanwege het werk)

Eerst dus het vakje midden boven los en daar het lichtje van de aansteker los geprutst. Deze dan doorgeknipt en de ene kant samen met een nieuw draadje in een klemmetje, kant van het lichtje dan in het bijhorende vrouwtje. Nieuwdraadje dan naar beneden voor de ISO aansluiting van de radio. Dan kon de nieuwe kenwood erin met iphone aansluiting en bluetooth. Wat er verschil van geluid en ontvangst ineens. Zeker een aanrader! Ook geen radio meer die je kan laten aanstaan per ongeluk en zo de batterij leeg laat lopen.

Er ineens van gebruik gemaakt om mijn arm nog eens te breken met die vlinder moertjes die achter het dashboard zitten voor het klokkenspel. Voorzichtig losgedraaid totdat er genoeg spelling op zat, zonder hem eraf te halen.
Dan kreeg ik het draadje van de micro langs daar mooi weg.

Profiel  
 
rmenke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 05-05-2013

- BX 14RE
Gepost: 06 mei 2013 08:24 PM
  [ # 35 ]
Visserkevis schreef:

Ik zou ook errrg graag stuurbekrachtiging willen. Niet alleen om lekker licht te kunnen sturen, maar ook omdat je volgens mij minder slagen hoeft te maken voor een 90 graden bocht.

En ik ben ook helemaal voor het op-luxen binnen de beperkingen van de BX.
CV, stuurbekrachtiging, electrische ramen, goede stoelen, lekkere audio, handsfree carkit, etc etc.  Dat maakt het BX rijden voor mij echt aantrekkelijker hoor. Ik snap wel dat er ook liefhebbers zijn die gaan voor de puurheid van een bepaald model.
Maar dat zijn gewoon echt 2 totaaaaal verschillende uitgangspunten om naar BX rijden te kijken.

Toch… ?

Je mag zo’n dingen hier bijna niet zeggen e Wink

Maar ik ben het helemaal met je eens. De BX is zo simpel in elkaar gestoken dat je er zelf nog zoveel aan kan doen. Handsfree carkit heb ik dus gedaan en heb ik geen spijt van. Moest dit een 16v zijn of een digit dan vind ik het een andere zaak. Die modellen zijn bijzonder op zich, maar een 14RE is nu niet echt de mona lisa.

Profiel  
 
rmenke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 05-05-2013

- BX 14RE
Gepost: 06 mei 2013 08:26 PM
  [ # 36 ]
banaanepit schreef:

zoek je nou orgineele opties? want een vintage auto telefoon een koelkast en een koffie apperaat zijn natuurlijk ook leuk Smile

De auto telefoon was een optie als ik mij niet vergis. Of was dat de CX?
Nog niet gezien bij een nog levende BX.

Ook nog vergeten oplijsten zijn de spatlapjes die ik al heb hangen (dit zijn harde plastieken, niet de rubberen)
En natuurlijk de mistlampen in de bumber vooraan, staat ook op het verlanglijstje!

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 06 mei 2013 08:30 PM
  [ # 37 ]

Naja, ik denk dat de meningen inderdaad wel uiteenlopen en dat is prima. Ik zou voor originaliteit gaan; die auto is leuk zoals hij is. Het gebrek aan al die luxe dingetjes geeft de wagen juist zijn karakter en het is juist niet “mee te willen doen” met de moderne auto’s.

MaarMaarMaarMaarMaar…je moet het natuurlijk helemaal zelf weten!

Enigszins hypocriet trouwens, mijn standpunt in deze: ik wil in mijn BX centrale portiervergredeling hebben, want, zoals Timo1990 al zei, is het irritant om telkens deuren open en dicht te moeten doen met de hand.

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
rmenke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 05-05-2013

- BX 14RE
Gepost: 06 mei 2013 08:33 PM
  [ # 38 ]
PieterSanders schreef:

Naja, ik denk dat de meningen inderdaad wel uiteenlopen en dat is prima. Ik zou voor originaliteit gaan; die auto is leuk zoals hij is. Het gebrek aan al die luxe dingetjes geeft de wagen juist zijn karakter en het is juist niet “mee te willen doen” met de moderne auto’s.

Zou je dan ook een BX automaat met ABS, stuurbekrachtiging, verwarmde zetels en airco strippen van die “luxe”?
Zolang je er geen plakboel van maakt of houten panelen erin begint te bouwen om toch maar een subwoofer ergens te zetten vind ik alles ok. Er is een verschil tussen opties toevoegen die mogelijk waren bij aankoop, of vandaag wettelijk verplicht zijn en hem echt moderniseren.

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 06 mei 2013 08:38 PM
  [ # 39 ]

orgineel is wel leuk maar vergeet niet waar ons merk voor staat! creativitijd en hun tijd ver vooruit. ik zal zeggen wees lekker creatief Very Happy

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
rmenke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 05-05-2013

- BX 14RE
Gepost: 06 mei 2013 08:38 PM
  [ # 40 ]
PieterSanders schreef:

ik wil in mijn BX centrale portiervergredeling hebben, want, zoals Timo1990 al zei, is het irritant om telkens deuren open en dicht te moeten doen met de hand.

Ik denk dat deze zeker te doen is. Alleen wil ik dan wel eens zien hoe de bekabeling is hiervoor.

Ideaal plaats je enkel het mechanisme in de deuren en zoek je iets “nieuwer” voor de werkelijke remote.
Geen zin om mijn dak omzeep te helpen om daar een oogje in te bouwen dat toch maar goed is voor een halve meter vanuit de juiste hoek.

Of je doet het zonder remote en met een beetje electronica gaan alle deuren dicht als er 1tje op slot wordt gedaan.
Geen idee of het huidige mechanisme “weet” of hij open of dicht is. Als dat niet het geval is, wordt dat moeilijk.

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 06 mei 2013 08:44 PM
  [ # 41 ]

Als die opties daadwerkelijk gekozen (zouden kunnen) zijn toen de auto gekocht werd, zou ik ze erin laten zitten.
Een BX opleuken met niet-bij-die-uitvoering-horende opties maakt de auto minder origineel. Minder origineel vind ik vooral bij de spartaanse versies van de BX ietwat afbreuk doen aan (het spartaanse karakter van) de auto.

En tja, als je toch aan het opleuken bent: waarom dan eigenlijk geen britswortelnotenhoutenplakplasticdashboardstripjes erin, áls je dat mooi vindt? Of die schotel in een ander kleurtje? Of…tja, verzin het wat allemaal kan! Er rijden genoeg “aangepaste” BXen rond die méér geslaagder zijn (luxer, onder andere) dan toen ze de fabrieksloopband afrolden..

Als jij je BX wilt opleuken, ga ik je niet om de oren slaan met het verzoek je klusgereedschap terzijde te leggen en de BX origineel te laten. Het is jouw BX en daarmee is de discussie wat het beste voor jou(w auto) is af.

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
rmenke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 05-05-2013

- BX 14RE
Gepost: 06 mei 2013 08:44 PM
  [ # 42 ]
banaanepit schreef:

orgineel is wel leuk maar vergeet niet waar ons merk voor staat! creativitijd en hun tijd ver vooruit. ik zal zeggen wees lekker creatief Very Happy

In dat geval gaat er een arduino in die de lichten en de ruitenwissers regelt met een aantal subtiel geplaatste sensors.

Nog wel een concreet vraagje:
In de middenconsole tussen de twee zetels heb je een zeer vreemd bakje helemaal achteraan voor de passagiers op de achterbank.
Is dit in de luxe modellen iets anders?
Het is duidelijk wel zeer makkelijk eruit te halen. Bij de P405 zaten daar de knoppen voor de achterruiten. Maar ik geloof dat die bij de BX allemaal bij elkaar zitten net achter de handrem aan de bovenzijde van de middenconsole.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 06 mei 2013 08:52 PM
  [ # 43 ]

Áls je centrale vergrendeling wilt, zou ik ook lekke die remote weglaten in het dak & ook niet persé nodig. Zonder werkt die ook gewoon op de sleutel, en er zijn vele malen simpelere afstandsbedieningen te krijgen die plug & play zijn, voor als je graag een afstandsbediening wilt.

Zoals ik al aan gaf is het makkelijkst/simpelst een sloop BX te scoren met die opties. Die trek je leeg, je oude kabelboom haal je er uit en je nieuwe leg je er dan in. Dan is het enkel een kwestie van centrale vergrendelings motoren in de deur hangen, stekkers aansluiten en klaar. Mocht je ook nog elektrische ramen willen (onder het mom van alles ligt toch al open) is dit nog wat extra werk, maar ook goed te doen. Persoonlijk, als ik je BX zo bewonder van de foto, zou ik hem zoveel mogelijk houden zoals die is. Schitterend! Enkel centrale vergrendeling inbouwen voor het gemak & comfort, dat is toch verder onzichtbaar. Een kale BX 14 met raamknopjes ‘klopt’ dan weer niet vind ik. Wink

Wat foto’s van mij waar ik cv en elektrische ramen in mijn ‘kale’ BX bouwde:


IMG_0439 by Timo1990NL, on Flickr


IMG_0473 by Timo1990NL, on Flickr


Citroen BX by Timo1990NL, on Flickr

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 06 mei 2013 09:45 PM
  [ # 44 ]

Echt, jou Bx kan je wel degelijk een Mona Lisa noemen!!

Het is echt een pracht van een wagen, die uitblinkt in eenvoud, echt waanzinnig.

Daarom zou ik zelf zeggen: hou haar lekker zo Wink

Het maakt voor mij niet uit natuurlijk, en je mag het lekker zelf weten.
Ik spreek dit nu ff uit, en daarna ga ik er geen oordeel meer over geven Laughing

Lees mijn topic is door, ik heb een 1 van de eerste type 2’s, ingevoerd uit Frankrijk.
Het is een TRS, die af fabriek is voorzien van de volgende extra opties: Leer, automaat, trekhaak met hydraulische aansluiting en originele TRS velgen.
Verder alle wenselijke luxe.
Normaal heeft de TRS elektrische ramen achterin, maar doordat mijn Bx in Frankrijk geleverd is, heeft ze handbediende ramen, en dat blijft ook zeker zo.
Net als de voorschermen waar geen zijknipperlichten in zitten Wink
Ze moet lekker origineel blijven!
Ik heb daar mn plezier in, en krijg daar ook heel veel positieve reacties op.

Echter wil ik er wel bij vermelden dat het voor mij een stuk minder boeiend is om te gaan verbouwen, want het is een extra auto, en als we met het gezin weg gaan pak ik altijd de Xantia, want ik wil de kinderstoelen niet op het leer hebben.(veel te extreem, ik weet het)

Bram’s Bx 1.9 TRS 1986 Type 2 Automatic

Nou, doe er lekker mee wat je wilt, komt wel goed geloof ik Wink

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 06 mei 2013 09:52 PM
  [ # 45 ]
rmenke schreef:

Dan kon de nieuwe kenwood erin met iphone aansluiting en bluetooth. Wat er verschil van geluid en ontvangst ineens. Zeker een aanrader! Ook geen radio meer die je kan laten aanstaan per ongeluk en zo de batterij leeg laat lopen.

Nee, ik behoud dus ook graag de originele Blaupunkt met de 2 originele speakers in de voordeuren.
Zelfs nog zonder cassette-speler Laughing

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook