Totaal aantal Berichten: 40
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Ik had laatst de Skoda Fabia van mijn vader bij huis om naar de garage te gaan voor een beurt. Bij de garage lieten ze mij zien dat er een marter onder de motorkap woont. Gelukkig heeft hij geen honger gehad. Wie heeft er al marters op visite gehad? Of vinden ze de ds3 niet lekker genoeg. Wat hebben jullie eraan gedaan? Ik denk erover om een pieper in de auto van mijn vader te zetten maar welke? Bij Conrad hebben ze aardige dingetjes redelijk geprijsd. Wie heeft ervaring?
Michel
Volgens mij zijn ze vooral dol op bougiekabels! (vraag me niet waarom)
Heeft een DS3 wel bougiekabels?
En een Fabia?
Totaal aantal Berichten: 92
- DS 3 1.6 e-HDI Sport Chic
grappig beestje, wist niet eens dat dat in NL leefde
dus geen helpende hand hier…
veel succes met ze weg te houden in elk geval!
DS3 e-hdi 110pk sport chic
OPGEPAST !!! domme belg comming true! Benaderen op eigen risico!
Zie je wel!
Bougiekabels!
Totaal aantal Berichten: 43
- ZX avoriaz 1,6 i
Heb gehoord dat ze niet tegen ammoniakkunnen, dus een doek met ammoniak onder de auto leggen schijnt te werken (hebben hier in Brabant gelukkig nog geen marters lopen)
Totaal aantal Berichten: 508
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Er schijnt een soort visolie in die kabels te zitten en daar zijn deze beestjes dol op
Ik geloof dat ze voornamelijk in ‘t noord’n van het land voorkomen.
Een rooster van kippengaas op straat onder het motorgedeelte heb ik ook al eens gezien…
Vinden ze kennelijk ook niet leuk.
Bij mij hebben ze onder de motorkap gezeten en en wat kabels doorgeknaagd.
Ik heb bij mijn garage een kastje laten plaatsen wat hoge tonen geeft waar ze niet tegen schijnen te kunnen.
Geen garantie maar wel het proberen waard. (40 euries)
Totaal aantal Berichten: 260
- C4 (2004-heden) e-C4 Shine
- C3 Shine
Kaart waarop je kan zien waar ze het meeste voorkomen:
Spray:
Citroën C3 Shine 2019 Zwart
Citroën e-C4 Shine 2021 Zwart
O jee, ze komen dus meer uit het nabije oosten….
Totaal aantal Berichten: 1800
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Ze hebben mijn antenne (deels) opgevreten , stond wel raar te kijken overigens ...
Onder de motorkap goed gekeken, zijn ze gelukkig niet geweest.
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Nooit je wagen met de voorkant naar een hoop struiken parkeren is vaak even doeltreffend als al die productjes.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 399
- Berlingo Multispace. 1.6-16V
Niet bij de struiken zetten heeft geen enkele zin ! De marters kunnen goed lopen en klimmen.Ze zitten ook in het centrum van de stad (Zutphen) tot op de daken van de huizen.
Bij mijn Berlingo (diesel) hebben ze meerdere keren zitten dineren van meegenomen etenswaar: kaaskorsten, (vogel)vleugels, botten. Die vond ik dus terug in de bovenhoeken onder de motorkap. Echter nooit aan de auto-onderdelen zelf! Ze vinden deze (rem)kabels kennelijk niet lekker.
In mijn omgeving staan vooral de duitse auto’s op het menu, vanwege de vismeelkabels ?
Al een tijd zitten er enkele vaatwasblokjes onder de motorkap, maar ik weet niet of dit ze weghoudt.
Een raamwerk met kippengaas op de grond onder de motor en dit gaas bij de wielkasten zie ik geregeld gebruikt worden.
Succes met de strijd !
Ik woon in die grote rode vlek beneden op het kaartje.
Je ziet hier inderdaad veel zo’n raamwerk met kippengaas onder de auto’s liggen.
Zelf heb ik nog nooit last van van de beestjes gehad.
Bij mij hebben ze ook al een paar keer onder de motorkap gezeten, beetje aan de isolatie gevreten, hoge toonkastje heeft niet geholpen, volgens mij helpt die spuitbus steenmarterweg het beste. Mijn buurman heeft er nog meer last van, hij heeft een toyota. Ze zitten graag onder de motorkap omdat het daar zo lekker warm is en als ze er eenmaal zitten gaan ze aan kabels knagen, ze laten hun geur achter en komen dan elke keer weer terug.
gr Rene
Totaal aantal Berichten: 338
- DS 3 E-HDI 90 cabrio automaat
een eventuele optie zou ook kunnen zijn vickx vaporup op de kabels smeren, dat vinden ze ook stinken en zullen ze ook voor weg blijven (misschien)
DS3 Club NL op facebook: https://www.facebook.com/groups/ds3clubnl
DS3 Club NL op Twitter: @ds3clubnl
mag mee rijden in de DS3 van ray78 en zelf sinds 17-2-2014 in het bezit van een ds3 ehdi90 cabrio