Ja, je zult er mee moeten leren leven.
cocico schreef:Dat lekken is even plots weer opgehouden als het begonnen was.
*als ik afrem, hoor ik precies van rond mijn stuur een ‘klok’ geluid, net een fles water die wordt leeggegoten
*af en toe hoor ik linksachter rare geluiden, kunnen dit de achterbollen zijn? Anders denk ik dat het achterscherm tegen band schuurt, want er is niet veel plaats tussen. Raar, bij m’n rechterachterscherm heb ik heel wat over!
Moet ik me over deze twee problemen zorgen maken of niet?
cocico schreef:cocico schreef:Dat lekken is even plots weer opgehouden als het begonnen was.
*als ik afrem, hoor ik precies van rond mijn stuur een ‘klok’ geluid, net een fles water die wordt leeggegoten
*af en toe hoor ik linksachter rare geluiden, kunnen dit de achterbollen zijn? Anders denk ik dat het achterscherm tegen band schuurt, want er is niet veel plaats tussen. Raar, bij m’n rechterachterscherm heb ik heel wat over!Moet ik me over deze twee problemen zorgen maken of niet?
toch maar eens langs de specialist, en daar laten kijken.
scheve wieldraagarmen oid kan nooit goed zijn.
mvgr wupke
Kostelijk om te herstellen? En gevraalijk op de weg of niet?
cocico schreef:Kostelijk om te herstellen? En gevraalijk op de weg of niet?
dat weet ik niet.
hangt ervan af wat het euvel is, maar als je verschil hebt in de speling in de wielkasten ,dan zou ik dat toch even door een deskundige na laten kijken.
mvgr wupke
Het stuurhuis is niet al te goed, ik heb ergens een doodpunt in de rechtuitstand, maar dat is al een tijd zo en duidt volgens bogaard77 op slijtage van m’n stuurhuis. Heeft dat ‘klotsen’ daar ook mee te maken?
cocico schreef:Het stuurhuis is niet al te goed, ik heb ergens een doodpunt in de rechtuitstand, maar dat is al een tijd zo en duidt volgens bogaard77 op slijtage van m’n stuurhuis. Heeft dat ‘klotsen’ daar ook mee te maken?
wederom moet ik aangeven dat ik dat niet weet.
ik kan wel wat vermoedens opdissen, maar daar ben je niet mee geholpen.
mij lijkt het gewoon wijsheid om met je hierboven getypte problemen even langs de specialist te gaan voor een deskundig oordeel.
dan weet je wat er loos is, en kan je van daaruit een plan maken hoe dat allemaal op te lossen.
dat lijkt me verstandiger dan je halve auto overhoop te halen met giswerk en mischien dit of dat.
mvgr wupke:die dat wielophangingsprobleem het ergste en het engste vind, daar je ook geluiden waarneemt in het achteronder..












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
cocico schreef:Dat lekken is even plots weer opgehouden als het begonnen was.
*als ik afrem, hoor ik precies van rond mijn stuur een ‘klok’ geluid, net een fles water die wordt leeggegoten
*af en toe hoor ik linksachter rare geluiden, kunnen dit de achterbollen zijn? Anders denk ik dat het achterscherm tegen band schuurt, want er is niet veel plaats tussen. Raar, bij m’n rechterachterscherm heb ik heel wat over!
Eehh waar precies hoor je dat geluid bij je stuur?
Haa er eens een scherm af en kijk of het wiel daadwerkelijk aanloopt! Draagarm lagers achter gaan zelden kapot bij de DS.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dat achterwiel loopt dus wel degelijk tegen het achterscherm aan, je kan het mooi zien aan de band. Rondom zitten nu 185’s, en ervoor zat aan die kant van de auto 165. Misschien is het achterscherm niet origineel, want op een 23 IE zat altijd rondom 185.
Interieur krijgt warm na verloop van tijd, gewoon door de motorwarmte dus dat is geen punt meer.
Klotsen heb ik nog, dat laat ik nakijken in juli bij het jaarlijkse onderhoud
Die claxon zal ik ook laten repareren, toch altijd handig om er een te hebben. Net als de verlichting, alhoewel dat niet dringend is: ik mag toch ‘s avonds niet rijden!
Maar nu: eergisteren een dikke honderdtal snelle autowegkilometers gereden (120-130) en geen erge trillingen of zo, gewoon een veilig gevoel. Toen ik de kap opendeed als ik thuiskwam, zag ik dat op de linkerbol (als je voor de auto staat) en op de accu precies wat roestwater stond. Op de bol was het er precies op gespoten, op de accu waren het druppels. Terwijl het die dag niet geregend heeft. Wat kan dat zijn?












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je kachel is lek….Of een andere waterslang heeft een minimaal scheurtje…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
OK, dat klinkt redelijk erg, ik zal dan bij het onderhoud vragen dat naar dat euvel gekeken wordt! Dank!
Ik vroeg me iets af: als mijn DS perfect rijdt op 120 km/u, is er dan iets die me ‘belet’ om de huidige topsnelheid op te zoeken? ALs ik al 1000en km’s heb gereden zonder dat er iets mankeerde, behalve de euvels die je in dit topic kan lezen, is het dan waaghalzerij om op een verlaten autostrade het gaspedaal compleet in te drukken? Daarnet 160 gereden, ik durfde niet verder, gewoon puur voor het ‘idee’ dat er iets kan misgaan…












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Motoren gaan kapot door te veel toeren. Als je altijd netjes onder de 4000 rpm bent gebleven kan het zijn dat je em molt als je nu opeens de top gaat opzoeken.
Als je het voorzichtig opbouwt moet het wel kunnen. Dus netjes warmrijden en goede olie erin en goed koelsysteem. Dan steeds een beetje harder….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Aan 120 loopt de DS 23 IE met hydraulische vierbak zo’n 3500 rpm. Dus 140 zal 4000 rpm zijn denk ik. Dus als ik na goed warmgereden te hebben en een vers onderhoud genoeg en geleidelijk opbouw is ‘snel rijden’ geen probleem. Niet dat ik het vaak wil/kan doen, maar toch eens leuk om een DS op hoge snelheid te besturen, mits dat geen nare gevolgen zal hebben! Moet zeggen dat ie aan 160 best veilig voelde, alleen kwamen er extreem veel motorgeuren binnen, zo op het verbrande af… Maar eenmaal weer op 120 was die geur weg!
Deze middag na een snikheet ritje aan 140 km/u de stoplamp icm het watersymboolje gehad. Gestopt, dop van de radiator er af, reservewiel in koffer en ‘flap’ voor radiator er af gehaald. Daarna zonder problemen verder gereden. Alhoewel: als het warm is slaat de motor sneller af als ik afrem. Dat had ik nooit voorheen, de DS heeft in dat groot jaar dat ik er al mee rijd, nooit echt afgeslaan en nu begint ze dat dus wel te doen…
Ik heb wel gezien dat het brandstoffilter redelijk vuil is, omdat ik de tank onlangs heb leeggereden. Kan dit invloed hebben? Of moet ik gewoon het stationair toerental laten opdrijven?