Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Bel Citroville in Borculo ‘s, die doet het ook voor CX’en (zelfde systeem). Is niet overdreven duur.
Doen die ook R12 systemen dan? Ik wil mijn BX ook wel eens opnieuw vullen… Ik heb ooit eens bij de locale airco boer gevraagd wat ombouwen kost, dat was meer dan de BX gekost had.
Citroofreak: Jouw koudemiddel is wel groen. ik dacht dat dat r134a was toch?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Zie hier: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/203115/P375/#1249501 (en terug en verder)
Klinkt simpel dus. Mij werd verteld (na een hoop gezucht en moeilijk kijken) dat het zo rond de 450 euro ging kosten om mijn BX op r134a te laten draaien Dan draai ik wel een raampje open…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Onzin dus. En als de compressor stuk gaat, heb je voor 80 euro een nieuwe tweedehandse op leboncoin of ebay ofzo.
Ik heb de airco van mijn CX destijds trouwens gewoon laten vullen met R12 voor 150 euro
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Euromaster kon de airco niet vullen. Er zat een schroefnippel op het systeem en daar hadden ze geen verloop voor. Kans is groot dat het toch een r12 systeem is. Volgende week naar Boerfien in Emmen. Daar kunnen ze wel vullen. Kost meer dan het dubbele, maar een BX met zo’n zeldzame optie lijkt het me wel waard.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Had alweer de helft van de antwoorden gemist. Ik heb toch een sticker onder de motorkap. Er is inderdaad 134 ingegooid. Boertien kon mij vertellen dat dat erg slecht voor de pomp was. Ik heb mazzel gehad dat het spulletje nog werkt. Het groene wat je ziet is toch alleen de contrast vloeistof? Ze gaan het systeem nu voor 90 euro leegtrekken en volgooien.
Enneh: er komt nu dus een vervanger in van r12. Met een hele mooie naam, maar die ben ik vergeten.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Ow, toch een sticker.
Dan had ik die toch gezien
Klinkt me wel nieuw in de oren dat dat slecht is voor de pomp.
Nooit van gehoord, ik zal het is navragen
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Ik heb mij er alweer dieper in verdiept. R12 is voorzien van minerale olie. R134a van synthetische. Deze synthetische loopt langzaam uit de pomp zodat deze droog draait. Je vult eenR12 systeem dus af met de vervanger van R12, of met 134 plus additief of je bouwt het systeem om.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Is dat LPG boer Boertien in Emmen?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Ah, zodoende!
En doordat je systeem nog is voorzien van oude nippels weet je dat het een R12 systeem is!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
LPG én aircoboer Boertien in Emmen jah.
Het lijkt mij vrij aannemelijk dat de oude nippels wijzen op een R12 systeem. Ik weet echter niks zeker. Er is mij ook nog niet met zekerheid verteld dat het R12 is.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Jammer, ik heb mezelf beloofd daar noot weer naar toe te gaan. Wat een amateuristische bende in een professioneel jasje. Het is altijd duurder dan gepland, ze hebben geen kennis van oudere auto’s en ze kunnen zeer lomp zijn. Daarbovenop hebben ze nog nooit een LPG probleem op kunnen lossen voor mij. (standaard antwoord: het zit in het benzine systeem meneer… terwijl er later blijkt een klep op de verdamper vast te zitten, of blijkt de dgi injector lek te zijn)
Ik zoek nog even door naar een ander adresje dus…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Haha. We gaan het mee maken.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Al jaren niet meer naar een meeting geweest. De laatste keer was met de AX in Nieuwegein. Maar komende zondag ben ik weer van de partij in Glimmen. Ik kan kiezen tussen een rode ongewassen Xantia of een (nu alweer behoorlijk) vale Bix. Ik ga dus vast niet de show stelen, maar ik heb er wel zin in.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.