Timo1990 schreef:
Dat ziet er netjes uit, op hoeveel uren/dagen heb je dat geflikt.
Hele nieuwe kabelboom zie ik enkel zitten als ik dan meteen 1 kan vinden waar alle opties voorzien zijn, dus ramen, deuren, airco,.....
Dan moet je dat maar 1 keer doen, en zit je safe voor de toekomst.
Alvast bedankt voor die foto’s en de feedback!
banaanepit schreef:zoek je nou orgineele opties? want een vintage auto telefoon een koelkast en een koffie apperaat zijn natuurlijk ook leuk
Ik zag nu maar net je profiel foto. Die BX van jou met het Twingo dak had ik al gespot hier op het forum.
Vond ik een geweldig idee! Had ik bijna zelf ook gedaan met de Palmares omdat daar een waardeloos kanteldak in zat.
Bij deze twijfel ik toch omdat ik niet te drastische ingrepen wil doen die misschien slecht aflopen
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik denk dat je beter die airco uit je hoofd kan zetten, dat is zó zeldzaam op een BX..
Een kabelboom voor cv en ramen moet makkelijk te vinden zijn. Ik heb het 3 keer in een BX gebouwd. 1 keer zelf een sloper gekocht en het daar uit gehaald, en twee keer een sloper opgezocht, en het ter plekke er uit gehaald en alles meegenomen om het in een andere BX te bouwen.
Het slopen en er uit halen heeft me ongeveer een halve dag gekost. Dan de eigen BX leeg halen, kabelboom leggen en alles weer terug bouwen, dat duurt zeker een volle dag, en misschien nog wel 2 avonden. De eerste keer dat ik het deed was ik dat zeker wel bezig, de latere keren lukte zo goed als alles wel in één dag.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Timo1990 schreef:
Goed om te horen!
Klokkenhuis heb ik al uit elkaar gehaald, net zoals de deuren en semi midden console.
Hele binnenbekleding gaat dus ook wel lukken, ik heb de systemen nu wel door.
Dit wordt een project voor de zomer, net zoals het servo stuur.
Heeft iemand daar nog info over?
Zaken waarop ik moet letten bij de donor auto?
Deze zal niet meer rijden/sturen, dus zijn er zichtbare punten die problemen verklikken?
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ja, sporen van lekkage.
ik heb zelfs geen weet van airco op een 1.4, enkel 1.9, 1.6 en beide diesels.
gezien je eentje met hetzelfde blok moet vinden omdat je anders je aircopomp niet gemonteerd gaat krijgen en er voor de rest ook nog wel een massa bij komt kijken zet je dat best uit je hoofd.
stuurbekrachtiging kan perfect, zoek een gti in slechte staat en je hebt ineens een set bredere lichtmetalen velgen ook (als ze der nog opzitten). gti heeft ook electrische ramen achter (en voor en daar moet je enkel de desbetreffende bedrading voor overzetten, de basis kabelboom blijft gewoon zitten.
en gti in slechte staat vindt je al wel voor een paar 100 euro.
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
GTI kabelboom inbouwen kan eigenlijk niet fout gaan, alle stekkers passen maar op 1 manier. Je moet wel op letten dat als je geen elektrische spiegels of deurverklikkers inbouwt er stekkers overblijven, wel handig om te weten welke stekkers dat zijn
Het enige probleem wat ik ondervond met het inbouwen van de gti kabelboom dat de interieur verlichting een andere stekker had, dit kwam omdat mijn bij mijn bx de interieur verlichting alleen op de voorste deuren werkte en bij een gti op alle 4! Met een beetje verstand en een multimeter is dit eenvoudig op te lossen.
Mooie bx trouwens
Die gele kapjes zitten er al in. Dit moet wel de makkelijkste “aanpassing” zijn geweest tot nu toe.
Er meteen gebruik van gemaakt om even met de multimeter de lampen aan de achterkant na te kijken. De achterlichten pinkten blijkbaar mee.
Dit was een massa probleem van de pinker. Op het forum hier raadden ze aan om een extra massa kabel te plaatsen, maar met een ijzerborstel en wat WD-40 was het terug als nieuw.
Bij deze ook even een kleine opsomming van wat ik ondertussen van jullie/foto’s,... te weten ben gekomen.
(14RE is niet de meest basic BX, dus het kan zijn dat ik dingen vergeet omdat ze er bij mij altijd zijn geweest)
* = te complex/riskant voor wat het opbrengt
! = verlanglijstje
Opties:
-ABS *
-Stuurbekrachtiging !
-4x4 *
-automatic *
-Airco *
-cruise control
-Elektrische ramen
-Elektrische deuren !
-Elektrische spiegels
-verwarmde spiegels
-verwarmde zetels
-sproeiers koplampen
- 4-5 speakers in plaats van 2 !
-Mistlichten vooraan !
-Spatlappen
-Armsteunen? (ben ik hier al ergens tegengekomen, maar was dit een optie?)
-Alu velgen !
-Achterste ruitenwisser
-Rolgordijntjes
-zonnewering achter (zoals de CX geloof ik, maar was dit ook niet after market?)
-leren interieur
-hoofdsteunen achteraan ! (indien in zelfde stof, of een compleet interieur)
-achterbank in 2/3 1/3 ! (indien in zelfde stof, of een compleet interieur)
-in hoogte verstelbare zetels ! (indien in zelfde stof, of een compleet interieur)
-kantel/schuif dak (elektrisch)
-spoiler achter
-splitter vanvoor
-dakrails
-laadstrips
-dakstrips
-12v achter
-kop telefoon achter
minder standaard, maar toch geweldig:
-twingo dak
-carkit
-licht/regen sensor
Nog iets vergeten?
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Scandinavische landen:
Koplampsproeiers
Verwarmde spiegels
Een automaat is naar mijn weten nooit op een 1.4 geleverd?
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Twan238 schreef:Scandinavische landen:
Koplampsproeiers
Verwarmde spiegelsEen automaat is naar mijn weten nooit op een 1.4 geleverd?
Die was ik vergeten, die verwarmde spiegels, zijn die nog ergens te vinden?
Het was meer een lijstje van wat er allemaal ooit een optie was, 4x4 was ook nooit een optie bij een 1.4 dacht ik.
Het is ook echt niet de bedoeling om al die dingen in een 14RE in te bouwen, ik wou eerst een overzicht hebben.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Ik weet niet of de spiegels te vinden zijn. verwarmde stoelen kan volgens mij ook, netzoals een fader in de middenconsole, koptelefoon aansluitingen en een extra 12v achterin
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Twan238 schreef:Ik weet niet of de spiegels te vinden zijn. verwarmde stoelen kan volgens mij ook, netzoals een fader in de middenconsole, koptelefoon aansluitingen en een extra 12v achterin
Wat is die fader en heeft iemand een foto van de 12v in de middenconsole?
Als fotograaf kan ik altijd wel extra 12v gebruiken voor op locatie te werken.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Wat een lijstje!
Ik mis nog cruise control.
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
toch eens proberen te vinden die 12V,
zijn dat boutjes onderaan links en rechts? nooit zo opgelet bij die van mij.
Iemand ook enig idee waar dat vreemde bakje voor dient? Het is niet alsof er een blikje, flesje of kaarten,... in past.
Of kon je hier ook iets anders hebben?