deur63 schreef:Twan238 schreef:Het klikkende geluid is waarschijnlijk de pomp die aanslaat; voorraadbol op of grote interne lekkage
Uiteraard is het niet de pomp die aanslaat (daar de pomp middels een riem wordt aangedreven), maar de HD regelaar.
De mijne heeft ook dat als ik op de rem trap, het wat vaker begint te tikken. Zolang het niet overmatig vaak tikt, moet je je niet al te veel zorgen maken. De HD regelaar van een gezond systeem zou ongeveer 1x per minuut moeten tikken (wanneer de motor al een tijdje heeft gelopen), 1x per pak ‘m beet 10 seconde is een beetje veel van het goede.
Hoi,
Oké, fijn te horen.
De hoogte-regeling werkt naar behoren, ik maakte me enkel zorgen om het getik.
Maar ik maak wel een filmpje voor zekerheid. ( Als ik dat dan nog wel zal kunnen posten)
Alvast bedankt voor het iets wat gerust stellen ^^
Groeten
Groeten
Axel Puystiens
Twan238 schreef:Als je de auto in de rijstand stationair laat draaien, om de hoeveel seconde hoor je dan de “klik” ? Een ondersteunend filmpje zegt idd meer
ik krijg de video niet in bijlage :s veel te groot
Groeten
Axel Puystiens
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Even op YouTube uploaden en de link plaatsen
Is het niet handiger om 1 topic aan te houden ipv 2?
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Twan238 schreef:Even op YouTube uploaden en de link plaatsen
Is het niet handiger om 1 topic aan te houden ipv 2?
zal ik dadelijk doen.
men 2de topic is een flow van wat ik allemaal doe met men bx ^^
Groeten
Axel Puystiens
Twan238 schreef:Even op YouTube uploaden en de link plaatsen
Is het niet handiger om 1 topic aan te houden ipv 2?
Hoi, hier de link op youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=eIaA91f1WDQ&feature=youtu.be
Groeten
Axel Puystiens
Yep, je voorraadbol is aan vervanging toe.
Als dat niet helpt dan moet je een inwendig lek opsporen (remservo?)
Maar vervang eerst de bol maar es. Ik denk dat ie te leeg is om te hervullen, vaak gaat het membraan dan alsnog stuk.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Voorraadbol leeg, als dat niet helpt het inwendig gaan zoeken in bijvoorbeeld de rmeservo, maar dat lijkt me met zo weinig km’s niet echt aannemelijk.
Persoonlijk zou ik langs een citroen specialist gaan om je voorraadbol te laten vullen als dat nog kan en anders een nieuwe ( gelijk de veerbollen ook even meepakken als dat niet recent gedaan is)
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Wat Twan zegt…
Was ik een keer niet te laat…
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Hè, ik typ niet zo snel op de telefoon
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
dit is van het stijgen en dalen van de bx
http://www.youtube.com/watch?v=-cr7dxfxq1Y&feature=youtu.be
Groeten
Axel Puystiens
Twan238 schreef:
Bedankt jullie 2
Als ik die zelf wil vervangen (ik neem aan dat de voorraad bol de middelste is vooraan?)
Is het dan voldoende als ik die los draai en een andere vast draai?
Of moet ik iets aparts doen?
Groeten
Axel Puystiens
Twan, jij mag…
(je kan het ook laten doen bij een garage, het werkloon is voor die ene bol niet veel…)
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ook je hoogteregelaar voor mag wel eens schoongemaakt worden, of je complete veersysteem. Bij het gymnastieken beweegt in het begin alleen de kont, de neus blijft gewoon op de grond liggen!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Bedankt voor jullie info
Dus in het kort,
er is niets echt kapot. Hetgeen ik moet doen in bij een citroen garage langsgaan.
De voorraad bol vervangen en laten vullen en de hoogte regelaar laten uitkuisen.
Hoeveel gaat dit me zo ongeveer kosten? Want als ik het zelf kan doen wil ik dit wel zelf proberen.
Groeten
Groeten
Axel Puystiens
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Hoeveel gaat dit kosten.. Geen idee?! Hoe zit het met de Citroen garages/specialisten in België? Zitten die nog een beetje te springen om BXen? In NL zijn er enkele specialisten op het gebied van hydraulische vering. Woon je dicht bij de NL grens? Wellicht loont het om een Nederlands Citroenspecialist te bezoeken?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”