Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 03-08-2008
- Berlingo 1.6 hdi multispace (EX)
- C3 1.4 HDI exclusive (EX)
- Xsara 1.9 TD Plaisir Coupé
- Berlingo 1.5 bluehdi
- Berlingo 1.6 hdi multispace 2015 (EX)
- Overig Mercedes W123 200D
Gisteren de Berlingo binnen gedaan om klaar te zetten voor de keuring.
Ik mocht hem in de avond terug gaan ophalen, maar bij afhaling kreeg ik minder nieuws te horen.
Al een tijdje hoorde ik tijdens het rijden een gezoem, bij het naar links draaien zwaarder klinkend, naar rechts draaiend ging het weg.
Ik dacht dat er een kogellager stuk was van één van de voorwielen, niet dus.
Garage had dit ook gecontroleerd maar niets dat daarop leek, ook de lagers van de aandrijfassen waren 0K.
Blijkt het van de versnellingsbak te komen, garagist liet terwijl ik erbij stond de olie van de versnellingen vanaf, met de uitleg al de olie zwart ziet is het de versnellingsbak die het aan het begeven is, olie was natuurlijk zwart.
Hij zij dat het de kogellagers en de platen zijn die stuk aan het gaan zijn binnen in de versnellingsbak.
Hij adviseerde de bak te vervangen of een revisie.
Berlingo heeft 75 Dkm, is dit iets wat normaal is ?
De versnellingen doen het anders perfect, niets dat erop wijst dat er iets mis is met de bak.
auto rijd anders ook normaal.
Kostenplaatje voor een revisie was + 1000.
Iemand ervaring met zo een geval?
Dat is zeker niet normaal. Ik weet niet welk type Berlingo jij hebt maar mijn vorige heeft 290.000 km gereden zonder enig probleem aan de vesrnellingsbak.
Haal maar in, de brandweer knipt je er wel uit
Alles kan natuurlijk stuk, ook voortijdig.
Maar is het wel een erkende betrouwbare garage, best wel belangrijk eigenlijk.
1000,- willen we allemaal wel verdienen! Met een wiellager vervangen en zeggen dat de bak stuk is.
Het gebeurd veel vaker dan je denkt!
Heb je de auto van nieuw af?
Ben je zelf de enige bestuurder?
Nooit voorschade gehad?
Toch ook wel drie belangrijke punten voor de betrouwbaarheid.
Zwarte olie uit een handbak is niet gezond, maar dat leid zelden tot echte problemen, op wat stroef schakelen na.
Een druklager wat kapot aan het gaan is, dat kan, dat kan rammelen en is meestal weg als je de koppeling in trapt. Versleten plaat is alleen als deze doorslipt, dus in zijn 1 en je moet heel veel gas geven om weg te kunnen rijden.
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 03-08-2008
- Berlingo 1.6 hdi multispace (EX)
- C3 1.4 HDI exclusive (EX)
- Xsara 1.9 TD Plaisir Coupé
- Berlingo 1.5 bluehdi
- Berlingo 1.6 hdi multispace 2015 (EX)
- Overig Mercedes W123 200D
ik ben de eerste eigenaar van de berlingo.
het is een erkende citroen garage waar hij steeds binnen gaat.
Mijn vrouw rijdt er ook mee, nog nooit een ongeval gehad
Auto rijd zoals hij nieuw was, enkel maakt hij een zoemend geluid wat soms harder is en meer opvalt, soms voel je het in de auto wat ratelen .
beste lezers
ik duwde mijn koppelings pedaal door met gevolg ik niet meer kon schakelen maar met mijn pedaal met mijn voet terug naar boven te trekken ging het weer nu ik heb mijn koppelings plaat en disk vervangen daarmee is het probleem niet opgelost nu ben ik naar garage geweest daar zeiden ze me mijn koppelings kabel stuk is
heb deze gisteren vervangen maar wanneer ik nu mijn berlingo start en wil hem bv in 1ste om te vertrekken zet dan gebeurd er niks hij blijft gewoon staan raar maar waar ik steek de oude kabel er terug in en ik kan rijden wat zou ik moeten doen jullie enig idee
hartelijk dank