Raar probleem in mijn CX ontdekt
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 09 mei 2013 11:47 AM

Hallo forumleden.

Heb even omtrend het electrisch systeem een vraag.Kwam er van de week achter , niet dat het zo belangrijk is aangezien er niet gerookt wordt in de CX dat de aanstekerbussen achter ineens niet werken.Dat wil zeggen laatst nog een oplader gebruikt door de kleine van de vriendin om zijn nintendo op te laden en werkte prima geen sluiting of iets dergelijks gehad.Nu bij het meten als ik de auto start staat er 12 volt op , maar zakt langzaam weg op beide bussen in allebei de achterdeuren.het stopcontact onder het rolluikje vertoont hetzelfde , dus die zitten volgens mij op dezelfde groep.Ramen achter werken wel maar de schakelaar onder de dash vertoont haperingen dat wel.Bij een paar keer op en neer klikken gaan de ramen achter gewoon.Nu mijn vraag schakelt deze schakelaar ook deze bussen van de aansteker en het middenconsole stopcontact of is er ergens een spanningsregelaar die eventueel defect is ? Zekeringen van het circuit zijn goed.Rest werkt ook alles zoals radio etc ? Wie kan me hier op weg helpen ?

Groeten en alvast bedankt Patrick

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 mei 2013 01:25 PM
  [ # 1 ]

Patrick

De betreffende schakelaar is dubbelpolig, het ene contact schakelt de bediening van de achterportierruiten, dit zijn de blauwe draden, het andere contact schakelt de voeding naar de sigarettenaanstekers in de achterportieren en de 12V-plug achter in de middenconsole, dit zijn de gele draden.
Het lijkt erop dat bij jou dit contact niet goed werkt, even doorverbinden om te kijken of dit het probleem oplost.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 mei 2013 02:14 PM
  [ # 2 ]

Denk dat inderdaad de schakelaar aan het overlijden is
Kun je het best proberen ,door de draden door te verbinden.

Succes VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 09 mei 2013 03:10 PM
  [ # 3 ]

Hallo heren.

Neem aan dat ik kleur op kleur moet verbinden als ik buiten de schakelaar om ga ?

blauw op blauw

groen op groen of ja geel op geel weet niet precies de kleur ?

of is het echt 1 zijde tegenover elkaar blauw met groen
en andere zijde ook blauw met groen ?

groeten Patrick

Probeer het pas morgen overigens vandaag kom ik er niet meer aan toe , maar laat het jullie dan zeker weten .

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 mei 2013 03:21 PM
  [ # 4 ]

Geel op geel en blauw op blauw.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 09 mei 2013 04:53 PM
  [ # 5 ]

Hallo heren.

Kon het toch niet laten , en ondanks ik al zoveel hersteld heb aan de CX kon ik niet wachten en geen rust in me tot ik wist wat de dame mankeerde.Ben verheugt te kunnen melden na de schakelaar eruit te hebben gehaald en beide kleuren heb voorzien van een dikke draadbrug dat inderdaad weer alles werkt.
wat me wel opvalt , voorheen kon ik de achter ramen ook zonder contact electrisch bedienen , nu werken ze alleen net als de voorste met contact Smile toch wel zo fijn eigenlijk.De 12 volt op de bus blijft onder het rolluikje aanwezig ook bij afwezig contact neem aan dat dat normaal is ? en normaal alleen is uit te schakelen met de schakelaar ? Kortom ben blij.Nog even kijken waar ik een vervangend nieuw exemplaar vandaan haal , het is een vrij standaard maat dus volgens mij zo bij een automaterialen zaak verkrijgbaar toch ?

dank jullie wel .

Groeten Patrick

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 mei 2013 05:54 PM
  [ # 6 ]

Klopt, het “blauwe” contact is aangesloten achter relais R2.
Dit relais komt op bij contact aan.

Het “gele” contact hangt rechtstreeks aan de plus.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 09 mei 2013 06:04 PM
  [ # 7 ]

Ja okee dan ben klaar en klopt het voor de rest.
Had de bus een paar weken geleden in het midden console al laten vervallen.
De spanningsdraad al hier wil ik gebruiken voor een kleine versterker met Subje aan
te sluiten in de kofferbak.Het gaat hier niet om grof vermogen en zag in een kopie
van de handleiding dat deze bus normaliter 10 amp max kan hebben , en daar kom ik
bij lange niet aan.Dus haal vanaf daar de vaste plus draad en schakel via de remote van de radio
dan de versterker in.
Voor een nieuwe schakelaar ga ik morgen kijken bij de plaatselijke autoparts shop hoop omdat het
een volgens mij toch wel standaard maat is dat hun me hieraan kunnen helpen.Kan nu in ieder geval vooruit.

Dank jullie wel allemaal voor de bijdrage

groetjes Patrick

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook