Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Voor de sm geven ze een maximale slingering van 0,15. Dan is dat bij jou dus netjes. Persoonlijk zou ik het in de wielophanging zoeken. Als je dan steviger remt wordt de speling “weggedrukt” waardoor het trillen ophoudt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Nieuwe ontwikkeling, als ik koperpasta op de naaf doe en ik druk de schijf er op zie ik nergens koperpasta op de schijf, als ik hem in drie andere gaten vast zet zie ik veel meer slingering, het lijkt wel of de schijf niet vlak op de naaf wil liggen en dat hij rust op het randje van de naaf en niet op het hele oppervlak….
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Ik ga een klein randje van de naaf afslijpen met de slijptol, ik heb het gevoel dat de schijf aan de binnenkant waar hij op de naaf komt net niet ver genoeg is afgedraaid in de hoekjes en dit lijkt mij de enige oplossing zo snel…..
Dat zou ik niet doen. Breng die handel terug, je hebt ervoor betaald en vraag gewoon andere. Daarbij, als je eraan gaat slijpen gaat de boel ws helemaal in onbalans en weet je echt niet meer waar het zit.
Wat je eventueel even kunt doen is carbonpapier gebruiken om te zien waar wat nu aanligt.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Tja, als ik terugbreng kan ik niet meer rijden, ik heb geen reserveschijven en die oude heb ik kapot geslagen bij het demonteren, die zitten vol deuken, ik heb nu 1 naaf gedaan en die andere doe ik zo, het lijkt erop dat het trillen minder is….wordt vervolgd
Ik slijp alleen een felsrandje van de naaf af, stelt eigenlijk niks voor…. ik maak de hoek iets ronder zogezegd
Ik ben het eigenlijk wel met je eens Gompy maar het is voor mij niet praktisch…
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Beide kanten nou gedaan, het trillen is een stuk minder maar nog niet helemaal weg, maar even zo een tijdje mee rijden, ik heb het gevoel dat de pokke pok stangetjes ook minder worden, misschien moet dat de volgende operatie maar worden….
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Late reactie maar beter laat dan nooit… het trillen werd al minder… Na een 3000km was het weg, ik rijd nu gewoon zonder bibbers, raar maar waar.
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Verder niet bij stilstaan!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Het zelfherstellend vermogen van Citroens is ongekend!
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop