67 van de 92
« Eerste  < Vorige 65 66 67 68 69 Volgende >  Laatste »

Gert z’n Digit oftewel “de karakterbak”..
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 mei 2013 09:29 PM
  [ # 991 ]

De BX ziet er zo weer aardig compleet uit Wink

Kan je hem niet gewoon even een weekend meenemen en daarna weer terug brengen?

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5465

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 mei 2013 09:36 PM
  [ # 992 ]

Nee, ze heeft amper gereden Arjan en ze bokt behoorlijk (carburateur is vuil denk ik?). Dat moet eerst wat minder zijn, geeft niet zo vertouwen..

Maar goed der ligt al een carburateur te wachten om plaats te nemen in de karaterbak..

Profiel  

Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 02 mei 2013 10:14 PM
  [ # 993 ]

Waardeloos man, van die raamstijlen.
Wat Yuri zegt is zowieso de manier, dan kan het niet meer fout gaan!

Verder wel een plaatje hoor, vooral met de velgen!
$uper Smile

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  

thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 02 mei 2013 11:21 PM
  [ # 994 ]

Je moet voorral opletten met syntetische verf. Die verf waarmee je eerst gespoten had was waarschijnlijk syntetisch, maar eens je daar mee op iets gespoten hebt kan je er niet meer met meerdere componenten lakken op, wat ze in de carrosseries gebruiken.

Nooit met iets syntetisch op iets wat je mogelijk nog zal spuiten/herspuiten. Bijvoorbeeld zinkspray is ook syntetisch en krijg je ook vreemde reacties mee als je daarna nog met meerdere compontenten verf op gaat. Ik heb vrienden die dat voor hadden met hun 2CV. Verder ook op letten dat je nooit spuitpistolen uit kuist met syntetische thinner.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 10 mei 2013 12:46 AM
  [ # 995 ]

Zucht bekende plek voor de karakterbak (kom ik óóit van die vervloekte naam af!). Jazeker ze mag weer op de brug!

Gelukkig deze keer voor een leuke accessoires, namelijk spatlappen.. Blijven de zijkanten onder mooie schoon, en maakt de Bx van achter uit gezien wat breder (net zoals het baasje Laughing)...

Leuke detail, de Visa voor spatlappen zijn het zelfde als de BX spatlappen voor. Dus deze hou ik als reserve, hou never know…

op zich ging het redelijk vlot, alleen achter effe wat moeten aanpassen zodat de Visa achterspatlappen mooi paste..  Opzich moet ik nog de achterspatlappen wat netter afhangen maar de voorkant laat ik het zo.. Een beetje moeilijk buigen het ijzerenframe om het meer de lijn van ronding te volgen spatscherm..

Gelukkig hebben we de foto’s nog:

De aanpassing zoals je ziet…

Effe zwart maken, je ziet het niet…. Maar ach detailtje hé....

Hoppa zit eronder en ziet er gaaf uit…...

Maar goed het is mooi weer , laat ik eens een stukje rijden want ze is nogal lui geworden in het rijden (bokken) en met opstaan (stijvig uit de vering)...

Dus effe een frisse neus halen in de natuur met een zéér milieuvriendelijke auto!
Zie hier de foto’s:

Tja welke brug is dit toch?

Profiel  

banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1036

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 10 mei 2013 01:11 AM
  [ # 996 ]

Wateen prachtige dame. echt heel mooi Smile

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 10 mei 2013 01:21 AM
  [ # 997 ]

Zo en we typen effe verder, anders wordt het onoverzichtelijk dach ik zo….

Onderweg had ze weer een momentje van: We spugen wat koelvloeistof eruit (zonde, net zoals met bier morsen) op deze plek:

Mijn eerste reactie is niét geschikt voor kinderen en zeer gelovigen: (Censuur…....)

Ik denk dat het komt omdat ze schuin stond waardoor de koelvloeistof via de overloop eruit spuugde:

Daaronder zit het overloopuitgang..  Ik ga ervanuit dat dit hopelijk eenmalig is…

Zoals je ziet is ze weer aardig voor de dag gekomen en zijn er naast spatlappen nog wat leuks erop gekomen:

Heerlijk deze kleppen, zo kun je echt veel erachter stoppen zodat ik een mooie lege kofferbak heb.. Ik heb er z’n hekel aan zooi in de kofferbak…

Maarja een BXrijder zou toch reserve onderdelen nodig hebben als men met pech strand… Wél ANWB is my best friend in nood (Ben er niet voor niks lid van, op advies na aanschaf BX).. Laughing

Naast dit ook wéér een Nl-sticker eropgezet en natuurlijk nieuwe automatten:

Is dat alles vraag je nu af? Nee natuurlijk niet! 

Dit komt er nog op!:

Originele zwarte mistlampschakelaar, cibie mistlampen mét zwarte kappen (langleven Citromobile) en nieuwe beugels voor de mistlampen.. Of zou ik het andere 2dehandse setje erop zetten.. Mmmmmm

Dus het wordt beetje meer GT look, maar dan zonder spoilers.. (En nee dat ga ik niet doen!)

Maar goed nog voor het geheugen!

2010:

2013:

Ikke erg blij zijn hoe ze nu erbij staat!  Grin

Dus rijden rijden….... project carburateur, mistlampen eronder zetten….

Dus zat te doen…..

Wordt vervolgt met een:  Mr. Green !!!!

(PS een gedachte hardop: Zou toch leuk/mooi zijn als ze na mijn naar het Conservatoire ging. Een digit hebben ze daar nog niet)

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 10 mei 2013 01:24 AM
  [ # 998 ]

Mooie foto’s!

Zo met die velgen en spatlappen lijkt ie als twee druppels water op de PH-85-BJ, toen ik ‘m had.  gulp

(als je de spoiler even wegdenkt)

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 10 mei 2013 01:26 AM
  [ # 999 ]

Mooi! (x3)

En dat is een understatement.

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 10 mei 2013 10:08 AM
  [ # 1000 ]

Mooie Digit heb je daar. Ik heb een aantal jaar geleden eens een Progress omgebouwd tot BX 16V mk2 (zo goed als) en heb toen geprobeerd er een Digit dash in te proppen. what
Het is me niet gelukt en ik kan me niet eens meer herinneren hoe ik er aan gekomen ben danwel aan wie ik het toen weer verkocht heb.

Mijn Citroenleven begon met een GT wat ook niet echt een geslaagd huwelijk was. Schitterende auto….als ie het deed en/of niet de hele straat stond onder te zeiken met LHM. Zou het zo weer doen Mr. Green

Nu ben ik al wat jaartjes weg van dit forum (tsja, geen citroen meer, alhoewel ik vanmiddag naar eentje ga kijken) maar wat me opvalt is dat er in deze sectie nog vele namen zitten van mensen die ik toen ook al kende en in levende lijve heb gesproken. Mooi man!

Kijk regelmatig nog wel eens rond voor een BX maar ik vraag me af of je deze niet langzaam moet gaan koesteren in plaats van dagelijks in te rijden. Ik heb helaas de plaats en de tijd niet meer om elke zaterdag op mijn rug onder een BX te liggen…....

Marc

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 10 mei 2013 10:16 AM
  [ # 1001 ]

Gaaf Gert, mooie foto’s, en fijn dat het genieten langzamerhand op gang komt Smile

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  

thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 10 mei 2013 10:28 AM
  [ # 1002 ]

Het ziet er erg mooi uit. Je hebt echt mooi werk geleverd!

Wat betreft die spatlappen zijn alle spatlappen van de oudere Citroëns min of meer gelijk. Ik heb er ook heel wat liggen en bv. die van de Axel gaan ook voor de CX, BX vooraan,... en dan heb ik nog een anders soort die gaat voor de BX achteraan en nog heel wat andere modellen.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  

pascalvm
> 1000 berichten
Totaal aantal Berichten: 1069

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 10 mei 2013 10:57 AM
  [ # 1003 ]

Ziet er goed uit Gert!

Wat betreft het kvs “spugen”;
Heb je deze toevalling vlak daarvoor bijgevuld?
Alles wat er te veel in zit gooit hij als hij warm is, eruit via de overloop.

Het zou ook nog kunnen dat de veer die onder de dop zit niet de juiste spanning meer heeft en te slap is geworden.

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 10 mei 2013 10:59 AM
  [ # 1004 ]

Nee, dat niet Pascal. Maar ik had het al het idee dat er wat teveel in zit..

Profiel  

pascalvm
> 1000 berichten
Totaal aantal Berichten: 1069

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 10 mei 2013 11:20 AM
  [ # 1005 ]

Dat komt er dan vanzelf uit…

Zou me er verder niet druk over maken Wink

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  

67 van de 92
« Eerste  < Vorige 65 66 67 68 69 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook