Ik snap je gedachte maar dat is niet zeker hoor.
Niet alle rubber kan tegn lhm (ook niet tegen benzine natuurlijk)
Volgens mij moet je de soort epdm hebben, maar dat weet ik niet zeker.
Misschien even google inschakelen of beter nog een nieuwe halen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Is inderdaad de complete slang/ octopus.
Denk dat leontien de slang van de pomp bedoeld.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Evan schreef:alleen de slang of de complete grote octopus? Want het is een geheel.
Ik heb er nu gewoon een nieuw stuk gates brandstof bestendige slang op gefrot, dat moet ook wel lang goedblijven.
Brandstofslang…. ik weet niet of dit ook LHM-bestendig is. In elk geval heeft het niet de verdikking aan het begin die het origineel wel heeft en er komt nogal wat druk op te staan.
Zowel de complete Grote als Kleine Octopus alsook de losse Treiterslang zijn nieuw te koop (ja, nieuwe productie!)
Nee Frank ik bedoel NIET de slang van de pomp, die is wellicht ook te koop, maar dat weet ik niet, nooit besteld.
Die Treiterslang is officieel natuurlijk onderdeel van de Grote Octopus, maar die kun je dus in losse versie bovenaan koppelen op een plek die makkelijk bereikbaar is. Dan hoef je dus niet direct die hele octopus te vervangen en dat scheelt tijd.
Maar hij scheurt altijd op het gedeelte net boven de verdikking, maar die verdikking is wel noodzakelijk.
Maar goed, wellicht houdt de Gates slang het ook jaren,dat zou best kunnen natuurlijk.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ach, ik heb nu al ruim 1,5 jaar brandstofbestendige slang in de cx ambulance als kleine octopus zitten en dat gaat prima. Dit zal ook wel gaan. ik houd m wel in de gaten. Als het toch mis mocht gaan is het dan vroeg genoeg om de drukregelaar er weer vanonder te schroeven
De verdikking zit er bij mij wel weer omheen hoor . maar zonder is het bij deze wagen ook ruim meer dan 10 jaar goed gegaan !
Brandstofslang heeft een wapening he.
Die druk valt ook wel mee, hoeveel bar zou dit zijn volgens jou?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Die wapening en de druk zeggen helemaal niets.
Als het rubber oplost lost het op.
Hoeft niet maar het kan wel.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
i know,
we’ll see
CX GTi Turbo 2 - All Black
het Ding rijdt dagelijks en voorlopig nog geen lekkage
Onlangs een los TD2 onderblok gevonden met nieuwe cilinderbussen en zuigers….. Misschien moet dat eens een plekje in de ambu krijgen. Maar dan moeten we eerst weten wat de Overnijd met de MRB gaat doen….
Eergisteren nog een kachelradiateurtje uit een serie 1 cx gesneden. Een nieuwe erin was wel nodig want er stond een laagje vloeistof in het kachelhuis en icm wat drabbig spul ging dat stinken en de ruiten liet beslaan *boete 220,-*
CX GTi Turbo 2 - All Black
De ” proef ” met gates brandstofslang gaat onvermoeid door lekkage is nog niet gesignaleerd.
De beschikbare tijd afgelopen week/weekend door gebracht met uitbouw van een douvrin 2.0 en alle pakkingen vervangen, koppeling, distributie etc van een douvrin 2.2. Die is nu ook ingebouwd en loopt goed op lpg en benzine. As weekend de laatste dingetjes doen: kleppen stellen, motorkap terugbouwen. En dan een beginnetje maken met de prestige stoelen en bank uitbouwen om deze te vervangen door een leuk setje bruin corduroi uit een gti uit 80. Om het af te maken komen er dan s2 beige deurpanelen in met een vergelijkbaar ribstofje.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Afgelopen weekend op locatie een kopwissel gedaan bij een CX turbo D. Het blok was op wandeltempo vastgeslagen. Bij rondtornen kwam naar voren dat ie niet belemaal rondkwam, maar verder wel soepel rondging. Na lichten van tuimelaaras bleek 1 klep te blijven steken van de 4e cilinder. Geen kromme stoterstangen. Gedacht werd aan een kromme klep door te losse (en versprongen) distri-riem.
Andere kop plaatsen was het makkelijkste. Na lichten van de kop bleek de reden van het blijven steken van de klep. De klepzetel was gebroken en naar benen gezakt waardoor de klep halfopen bleef staan. Klep vs zuiger heeft een kleine stempelafdruk op de zuiger achtergelaten. De schade leek beperkt vooral tot de kop.
Derhalve een andere kop uit de stelling gepakt en die gemonteerd. Na distributie op tijd te hebben gezet (nieuwe riem) gisteren een stuk gereden. Geen rare geluiden.
Leuk detail: dit blok is in het verleden fors aangepakt. De kop was als nieuw. Er lijken in ieder geval nieuwe wervelkamers en waarschijnlijk ook klepzetels geplaatst te zijn. Nieuwe cilinderbussen zijn geplaatst. Er was geen duidelijke speling op de zuigers waarneembaar. Dit blok presteerde ook prima, tot de vastloper.
Raar wel dat zo’n klepzetel de geest geeft. Ik ben nu een beetje benieuwd of deze kop een revisie waard is of dat de andere klepzetels hetzelfde gevaar lopen….
CX GTi Turbo 2 - All Black



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gewoon even, tussendoor… Pffff… Respect hoor
(by the way, ben je een autodidact?)
Way out in the water, see it swimming.
Ik heb geen automotive opleiding,als je dat bedoelt. Met vragen stellen, handboek nalezen en proberen kom je een heel eind
Maar raar dat die klepzetel zomaar losgeraakt is vind ik wel. Ik heb dat nog niet eerder gehoord. Is dat een bekende kwaal? Of was dit gewoon erg jammer?
CX GTi Turbo 2 - All Black












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja die andere zetels lopen zeker ook gevaar!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Vanwege fout bij plaatsen klepzetels? Materiaalspanning oid?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Ik zou eens overleggen met degene die de kop gereviseerd heeft.
Dit is zeker geen gewone schade.
Tenzij er een duidelijke reden is zou ik niet verder gaan met die kop.
Grote kans dat het nog een keer gebeurt.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Normaliter worden klepzetels in de kop gekrompen mbv vloeibare stikstof. Er kan er misschien wel eens een losgaan, maar dat lijkt me incidenteel. Gewoon pech dus. Net zoals ik een keer een gebroken natriumgevulde klep had in een DS. Schijnt ook nooit voor te komen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.