2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Achteras vervangen?
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 14 november 2010 04:49 PM
  [ # 16 ]

Misschien “de vos” in boven leeuwen of bart ebben in malden eens opzoeken,

die hebben vast wel iets liggen.

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Rowan
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 31-07-2007

Gepost: 26 november 2010 02:18 PM
  [ # 17 ]

uhm ik weet niet waar jullie het allemaal over hebben maar wat ik uit de tekeing opmaak is dat hij het over zijn stabilisator stang heeft. hier zit een metalen kapje met spiebanen op (waarvan ik denk dat die zijn uitgesleten) die met een bout aan de draagarm zit.
Als deze uitloopt en speling op komt dan komt er automatisch ook speling op de draagarm omdat deze op spanning wordt gehouden door deze stang met betrefende kapjes.
dus geen lagers vervangen maar gewoon een nieuw kapje(mits deze ook echt is uitgesleten) en all is good.

als ik het toch verkeerd zie, graag feedback

Profiel  
 
Rowan
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 31-07-2007

Gepost: 26 november 2010 02:20 PM
  [ # 18 ]
garagestmarien schreef:

Het probleem is, dat vaak de spiebaan is versleten (nummer 3).
Dan heeft alleen een lager geen zin.

kapje 6 bedoel ik dus, als je goed kijkt zie je de torsiestaven linksonder en rechtsboven.
de stabstang(3) gaat door de tunnel (1)..

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 10 mei 2013 11:17 AM
  [ # 19 ]

Gisteren de achteras van onze Saxo vervangen omdat hiervan een draarmlager versleten was, dit is relatief simpel zelf te doen.
Een goede gebruikte as heb ik bij “de vos” gehaald voor 200 euro met garantie;
bijkomend voordeel voor mij:
Van 1 van de remtrommels van de oude as zat de borging muurvast, de nieuwe komt compleet met trommels.

Ik zag zo snel geen “how to” op het forum, dus bij deze:

(Het is fijn als je een brug hebt, maar het kan ook met bokken.)

Stap voor stap:

Auto op bokken / brug,
wielen er af,
reservewiel eronderuit,
uitlaat los of er onderuit (er onderuit werkt het makkelijkst),
remleidingen losmaken,
As ondersteunen,
4 bouten losdraaien (moeren zitten onder de achterbank en in de kofferbak onder ovale afdekplaatjes),
  -het is fijn als je hierbij hulp hebt van een tweede persoon die de moeren tegen houdt.
As eronderuit laten zakken.

De nieuwe gaat er dan andersom weer onder;
als je klaar bent, remvloeistof bijvullen en remmen ontluchten…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
davy5
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 10 mei 2013 06:39 PM
  [ # 20 ]

inderdaad, dit heb ik ook gedaan toen ik mijn 1.1-tje gekocht had.
Is niet zoo veel werk aan en kost maar een fractie van de nieuwprijs.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook