hoi, ik heb een picasso uit 2000 gekocht, hij heeft tot 2003 in de showroom gestaan en heeft verder maar 1 eigenaar gehad. het probleem wat ik heb is het volgede:
de radio doet heel raar, wat ik eerder las over de portier opendoen en dan gaat de radio aan heb ik ook, als ik de motor uit zet en de sleutel eruit haal blijft hij ook nog ff doorspelen. maar wat ik verder heb is dat de display bij de km aanduiding het soms wel doet, dan heb ik gewoon de informatie van de radio er ook opstaan en doet de stuurbediening het gewoon en kan ik op de radio ook gewoon de knoppen bedienen. maar helaas de meeste keren heb ik geen display, geen bediening op stuur en af en toe maar bediening op de radio. bij mijn weten is het de originele radio die er in zit want zoals in de boekjes staat beschreven en de afbeeldingen zijn die precies hetzelfde. nu weet ik dus niet of de radio kapot is of dat er wat anders loos is, ik weet toen ik een proefrit ging rijden alles werkte, er is toen een nieuwe distributie riem en waterpomp ingegaan en accu is vernieuwd. zou dit de oorzaak kunnen zijn? ik heb paar dagen geleden de accu polen er af gehaald en ff later er weer opgedaan en toen deed alles het weer, maar later op de dag werkte het weer niet. weet iemand hier de oorzaak van of wat het kan zijn? hoor het graag.
lijkt er wel op dat dit probleem onbekend is bij de rijders onder ons want niemand heeft een antwoord helaas.
bij mij weten moet je een converter hebben waneer je een niet orginele autoradio inbouwd, dit heft met een draad in je kabel boom te maken geloof ik.
er is hier genoeg over te lezen meen ik.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Dat dacht ik ook. Maar volgensij gaat het hier om een originele radio.
van een niet orginele radio heb ik het idd gelezen, maar dit betreft een orginele radio en het heeft altyd gewerkt.
Dat van het portier en doorspelen na sleutel verwijderen komt omdat de ACC aansluiting van de radio op de ACC stand van het contact zit. Ik ben nog zoekende welke draad ik moet hebben die als een ” ouderwetse ACC” werkt voor m’n Pioneer radio. Het contact heeft ca. 30 sec. vertraging met uitschakelen. Je hoort dan ook het relais.
De Clarion fabrieksradio werkt kennelijk wel naar behoren op de plug in de auto. deze krijgt dan vast niet ACC, maar een spanning die opgewekt wordt tussen 0 en ACC met draaien van de sleutel. Raar dat het bij jou ineens veranderd zou zijn/
Storingen met display en ab heeft te maken met de BSI computer. Signalen worden gemultiplexed en gaan op die manier over minder bedrading. Ik had na het plaatsen van de Pioneer geen display meer rechtsonder. Functionaliteit van de radio ben ik sowieso kwijt, maar de rest wilde ik wel. Oplossing daarvoor is rigoureus de accu loskoppelen, maar makkelijker en veiliger is het lostrekken van de BSI shunt zekering. Deze vind je links naast het stuur achter het brillenbakje/kapje [Bij mijn Picasso uit 2003). Staat duidelijk BSI boven. Zekering eruit, en een kwartiertje wachten en de BSI is gereset. Het kan daarmee zomaar verholpen zijn!
Mocht de storing steeds terugkomen dan heb je vast een slecht contact of iets in de keten van de multiplex geeft rare signalen.
Succes!
De BSI reset je dus niet zo. enkel je klok staat op nul en je zenders zijn weg.
Als je geen originele radio gebruikt, met er een tussenstukje tussen.
Daar zit een rode draad aan en die trek je naar je voeding.
Dan pas haal je geen stroom meer uit je BSI, want daar haalt de originele radio het vandaan.
Uhuh. M’n display doet het in ieder geval weer.