





















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Tja… het klassieke geval van ‘eerst een radio aanschaffen en daarna zien we wel verder’.
Ik kan het begrijpen maar ik denk dat je beter een technisch evenement van de club kunt bezoeken zoals aanstaande zondag gepland staat (bij voldoende deelname, dit was geloof ik nog onduidelijk).
Kijk, je hoeft van MIJ echt niet one of the guys te worden, maar je meldt hier zelf telkens dat de CX-techniek je volledig vreemd is, ja toch?
Dus door naar zo’n treffen te gaan en met andere mensen te praten (in real life dus!) leer je je CX kennen en zeker met wat deze week dus is voorgevallen lijkt me dat wel zo handig. Je bent niets verplicht maar een lidmaatschap kost een fractie van een retro radio zou ik denken.
Hier posten en vragen stellen mag natuurlijk ook altijd, maar zonder de auto erbij is het toch wat lastiger om feedback te geven.
Nouja just my two cents.
P.S.Laatste tip van vandaag: leg een reserve BDP-sensor in je dashkastje!!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Hallo Leo ,
ja het is ook zeker de bedoeling dat ik lid wordt en de meetings (in de buurt EXPO etc) af ga .Ik heb gisteren een boek gehad van Haynes .Dit boek is voor de modellen 1975 t/m 1980 en tot 2400 injectie .Is de electronica van mijn 25 Pallas hetzelfde als bij de 2400 injectie motor? Ik heb het boek van mijn buurman gehad die ooit een CX had maar al lang niet meer .Als het heel anders is koop ik met de tijd de Haynes waar echt de 2500 injectie in staat maar ja als dat niet hoeft
Groetjes ,Martin






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
mmmeijer0 schreef:Is de electronica van mijn 25 Pallas hetzelfde als bij de 2400 injectie motor?
Nul overeenkomsten. Alleen de bougies zijn hetzelfde.
Koop een Vraagbaak van Olving, daar staat het wel in. Die boeken zijn voor minder dan twee tientjes op Marktplaats te koop.
De Technische Dag die vandaag gepland stond, werd overigens wegens te weinig aanmeldingen afgelast.
Ik hoop maar dat dit vanwege Moederdag was en niet omdat de belangstelling begint af te nemen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
La Léo schreef:mmmeijer0 schreef:Is de electronica van mijn 25 Pallas hetzelfde als bij de 2400 injectie motor?
Nul overeenkomsten. Alleen de bougies zijn hetzelfde.
Koop een Vraagbaak van Olving, daar staat het wel in. Die boeken zijn voor minder dan twee tientjes op Marktplaats te koop.
De Technische Dag die vandaag gepland stond, werd overigens wegens te weinig aanmeldingen afgelast.
Ik hoop maar dat dit vanwege Moederdag was en niet omdat de belangstelling begint af te nemen.
of bijna iedereen heeft zijn cx op orde
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
De officiele werplaatshandboeken in het engels zijn gewoon via internet te downloaden. Dat is 100 keer beter dan olving of haynes.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ook handig, maar niet iedereen beheerst het (technisch) Engels zo goed en bovendien zoekt het toch een stuk makkelijker in een echt boek. Die officiële WPH blinken niet echt uit in gebruiksvriendelijke index. Nouja, dit laatste vind ik dan.
Ik denk oprecht dat iemand die echt de basis nog moet leren, niet geholpen is met de officiële donkerrode mappen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
O balen
Er is ook een Haynes te koop voor mijn model .Ik vind Haynes altijd wel duidelijk enzo ,dan schaf ik die denk ik aan want ik heb ook liever een boek bij me ipv bijvoorbeeld een laptop met pdf’jes enzo .
Thanks


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Hey guys ,
omdat mijn laatste startprobleem (startmotor ging wel rond maar motor sloeg niet aan) lag aan vocht/corrossie in de stekkerverbinding van de BDP-sensor heb ik gisteren alle verbindingen schoongemaakt en zuurvrije vaseline in de verbindingen gesmeerd .Auto starte daarna prima en ik ben lekker gaan toeren .Ik heb de auto weer in de wasbox gewassen en daarna naar huis gereden ,ik zette ‘m uit en hoopte dat ik hem toen na 5 minuten weer zonder problemen kon starten maar helaas .Het probleem was nu weer niet dat de startmotor draaide maar de motor niet aan sloeg maar dat bij het draaien van de sleutel dat ik wel de brandstofpomp hoor maar de startmotor niet gaat draaien .Ik zou dat blauwe relais willen vervangen (die bediend de pomp en de startmotor right?) en wellicht de startmotor wil ik ook vervangen .Ik kan de startmotor alleen helemaal niet vinden onder de kap ,zit hij verstopt? en zo ja waar dan?
Toch blijf ik die-hard CX fan
Groetjes ,Martin














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, dat relais staat los van de startmotor. De startmotor zit onder het uitlaatspruitstuk verstopt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Hallo Waterman ,
ik heb eigenlijk sinds in de CX heb met 3 startproblemen te maken gehad ,namelijk ..
Als ik wil rijden als de auto b.v. een weekje of een nacht heeft stil gestaan doet hij het altijd ..
1) Dit probleem treedt op als gereden heb en de motor en naastliggende onderdelen dus warm zijn .Zet ik de motor dan uit en probeer ik na een paar minuten te starten dan doe ik de startpoging en hoor ik alleen de zoem van de brandstofpomp ,maar dus geen startpoging van de startmotor .Laat ik de auto een half uurtje met rust start hij weer doodleuk .
2) Was een keer door vermoedelijk vocht in de connector van een krukas-sensor ,want bij het lostrekken en weer aansluiten starte hij weer .
3) Is een hele gekke .Namelijk dat bij het starten de startmotor vol goede moet begint te draaien maar na 2 keer jengelen de kracht verliest en het lijkt of ik de accu leeg heb .Ik krijg ‘m dan met startkabels en een 2e auto vaak wel weer aan de gang maar het is gewoon gek ,alsof er een dikke sluiting plaatsvind ofzo maar er fikt niks door ,geen zekeringen en ook geen kabels die beginnen te roken ,dus heel mysterieus .
Nummer 2 heb ik vermoedelijk al goed opgelost door zuurvrije vaseline in de verbindingen te smeren .Ik hoopte eigenlijk dat het blauwe relais 1 en 3 kon veroorzaken en ik dat dus ook makkelijk kon tackelen Het contactslot zou denk ik wel 1 kunnen veroorzaken he?
Groetjes ,Martin




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mijn idee gaat nu uit naar de startmotor,
En een zwakke accu
Laat de accu even doormeten bij een garage en je weet het zeker.
En als ie warm is ken ik ook ( maar dan van een diesel)
Bij mij bleef de dieselstop dan hangen en kreeg de pomp geen diesel.
Weet niet of er bij jou ook zoiets opzit?
Succes VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
De accu is recentelijk vervangen voor een nieuwe .Waar zit bij jou die dieselstop? Als hij warm is gaat dus ook de startmotor niet draaien bedoel ik ,tenzij ik dat bekende stekkertje los trek en ‘m direkt op de + van de accu zet ,dan maakt hij wel aanstalte .Ik zal binnenkort weer ‘s een afspraak met een kenner maken .Hopelijk wordt de CX ooit betrouwbaar




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dan zit het um dus in dat stekkertje.
Dan krijgt die te weinig stroom vanaf het startrelais.
Daar kun je dus een relais tussen zetten of eens meten hoeveel stroom daar op komt.
Daar zit dus de oorzaak.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Ik dacht dat het blauwe relais de brandstofpomp/startrelais in 1 was maar dat blijkt niet zo te zijn .Waar zit dat startrelais? En wat is wijsheid ,gewoon bij de citroen-dealer binnenlopen of is er een goede voordelige website voor die jullie gebruiken?














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
F.SvM schreef:Dan zit het um dus in dat stekkertje.
Dan krijgt die te weinig stroom vanaf het startrelais.
Daar kun je dus een relais tussen zetten of eens meten hoeveel stroom daar op komt.
Daar zit dus de oorzaak.VgF
Een cx heeft geen startrelais, de startmotor wordt direct zonder relais vanaf het contactslot bekrachtigd. Je kunt er wél een startrelais tussen zetten natuurlijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste