banaanepit schreef:
toen de monteur er op duwde boog hij tot achter de E van de kleur code door en onder de ruitensprouier bak is ie ook helemaal door.
Nou ik heb wel met grotere gaten rondgereden. En werd steeds goed gekeurd.
Overigens was bij mij ook de paravanbak doorgeroest en de dorpels helemaal af. De dorpels waren toen wel afkeur.
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Zohee die roest ie niet niks inderdaad. Het is een behoorlijk klotig hoekje ook.
Toch, als je iemand met een lasapparaat in de buurt hebt dan is dit ook nog eens gedaan hoor. Het is gewoon niet echt heel prettig werk. Aangezien de plek niet zichtbaar is van buiten hoeft het niet perse heel mooi te gebeuren, als het maar goed gebeurd en goed behandeld wordt na het lassen.
Als je hier in de buurt zou wonen zou ik zo voor je doen. Maarja Limburg - rest van nederland = ver.
Als je 500 euro hebt liggen dan zou ik ze hieraan besteden. Maak wel even een goede inspectieronde langs alle andere hoeken en gaten zou ik zeggen, dan kunnen eventueel andere roestplekken ook gelijk gedaan worden.
Mijn ervaring met laswerk dat door normale onderhoudsgarages gedaan wordt vaak niet bijster netjes gedaan wordt. En de antiroestbehandeling is soms ook vrij droevig. Maar misschien is dat in Limburg heel anders
Handremkabels heb ik voor 9 euro nog iets per stuk gekocht in duitsland bij een autoteile webshop (ik noem geen namen…).
Veerpootretouren kan je zo bestellen bij je normale citroen parts dealer en zijn inderdaad iets van 20-25 euro per stuk (je hebt er 2 nodig).
Gewoon doen. En als het financieel even niet lukt gewoon je bx schorsen en dat aan je verzekeraar doorgeven. Het kost je wel weer een paar tientjes om hem dan uit de schorsing te halen. Ik zou even rondzoeken of je de bx niet bij iemand op de oprit kan zetten tijdelijk en er een andere auto vrij dicht opzetten zodat je kenteken niet meer te zien in. Aangezien jouw bx er zo fantastisch mooi glimmie-glimmie uitziet zal er niemand argwaan krijgen denk ik.
Dan heb je alle tijd en rust om goede keuzes te maken, zowel technisch als financieel.
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Totaal aantal Berichten: 1036
- BX 16 TZI Automaat
nou de retour slangetjes voren zijn allemaal over. dat is de lekage op de rem, heeft mark gezien en de handremkabel tja ik heb geen zin in rugpijn dus dat besteed ik uit.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Handremkabel is tien minuten werk. EUR 10,15 bij carpartsdirect.nl
- BX 16 TZI Automaat
ik heb al bij de garage een afspraak gemaakt. voor het vervangen het zou 2 uur werk zijn in totaal
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
- BX 16 TZI Automaat
woensdag om 10 uur af zetten
Totaal aantal Berichten: 11739
- Xantia TD SX
banaanepit schreef:
ja op deze manier door de apk gekomen
Hey Banaanepit, laat je ‘r nou ook meteen aan beide kanten uitstukken?
Edit: fotootjes van afgelopen oktober, dit topic.
Edit II: Maar ze is niet erg achteruit gegaan afgelopen winter!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- BX 16 TZI Automaat
volgende week woensdag gaat ze onder het mes
- Xantia TD SX
Maar meteen beide kanten dus? Of is die onderste foto van een oude reparatie?
Derk
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- BX 16 TZI Automaat
tiseen oude reparatie maar ik had nog een gaatje ondekt wat ik ook meteen laat doen ik had voor dat geld een andere bx kunne kopen maar dan is het niet MIJN bx he
- Xantia TD SX
Precies En je hebt van deze echt een leuk ding gemaakt! Maar ‘t komt helemaal goed dus!
Derk
- BX 16 TZI Automaat
deel 1 van operatie apk keuring voltooid, ik hoef aleen nog laswerk. maar ik moet wel 1 dagrij verlichting na kijken. die brand niet.
Totaal aantal Berichten: 1141
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Houwe zo, anders brandt straks de rest ook.
Zet die andere voor de zekerheid ook uit
Life’s too short to drive without comfort!!!