3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
De Xantia 1.8 16V Plus van MarcelKa - Groot onderhoud
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3237
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 12 mei 2013 10:15 AM
  [ # 31 ]
marcelka schreef:

Ik heb een behoorlijke speling op de pook/versnellingshendel. Naar rechts en links.
Gisteren de schakelstangetjes gechecked maar die zijn het niet.

Als ik het hoesje losmaak en ik kijk op de tunnel, dan zie ik een soort kunsstof kap met een balmechanisme waar de hendel aan vast zit.
Kan ik dat zo losschroeven en dan bij de rest van het mechanisme komen of moet dit van onder af?
Die hendel trek je trouwens zo uit dat kunststof deel, maar dan zie je nog niets.

Of moet er meer van de middenconsole uitgebouwd worden?

Marcel, ik zit nu pas je topic te lezen. Surprisedops:  Heb je die speling intussen opgelost? Ik had het bij de XM ook en heb inderdaad de kunststof constructie vervangen. Het is niet moeilijk, maar het moet wel vanaf de onderkant (in ieder geval bij de XM).

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 12 mei 2013 11:29 AM
  [ # 32 ]

Nee, nog niet aan toe gekomen om die operatie te starten. Ben er inmiddels wel achter dat dat inderdaad langs onder moet.

Eerst vandaag dit gefixt krijgen. Dan staat er nog een groot non-cit project te wachten.

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 16 augustus 2013 07:04 PM
  [ # 33 ]

Inmiddels staat de dame op 246K.
60K geleden gekocht en toen was er net groot onderhoud gedaan.

Nu met nieuwe voorbanden, bougies, filtertjes en motorolie kunnen we er weer even tegen.
De remschijven en blokken voor waren een paar maanden geleden nog gedaan.

Tenminste dat dacht ik. Afgelopen zondag een plasje koelwater onder de auto. Radiateur lek. Vandaag vervangen en hopelijk als het een echte Xantia is, kunnen we nu echt weer even vooruit.

Alleen de LHM wil ik in de komende weken nog eens verversen. Die zit er ook al weer 40K in.
Aansluitend een rondje bollen voor optimaal zweefgenot cool smile

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook