36 van de 68
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Mr. Smith : Onderhoud 2024 en radiator update
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 30 april 2012 11:06 PM
  [ # 526 ]

Dat ziet er zeker goed uit!
Is dit een soort revisie set voor de bestaande doorgesleten verwarmingsdraden?
Bij mij werkt de achterruitverwarming ook niet meer.
Ik zit er aan te denken een nieuwe achterruit met verwarming te plaatsen.
Is dit een goed alternatief?

Groeten Peter

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 01 mei 2012 02:28 AM
  [ # 527 ]

Ik vind het een goed alternatief, al blijft het knutselwerk. Het zijn koperen ‘draden’ die je eigenlijk over de bestaande ( niet werkende ) geleiders plakt. Die geleiders zitten ‘gesandwiched’ tussen 2 papieren folies. Volgens de handleiding dien je de ene papieren kant los te maken, en het papier met de kleefzijde en de koper, over je bestaande draad te leggen. Daar wringde net het schoentje..Het papier is niet doorschijnend gemaakt waardoor je niet goed kunt richten. Dus kleef je de draad rechtstreeks op de bestaande draden en je drukt goed aan met het papier. Die trek je vervolgens er terug af, en de nieuwe koperen draad blijft zitten.
Ik heb ook zitten te denken om ipv de busbars te gebruiken, een contactje soldeersel te leggen op de bestaande busbars. Dat zou volgens mij ook werken, indien deze niet beschadigd zijn.
Het is een goed alternatief voor minder dan 100euro!

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 01 mei 2012 02:58 PM
  [ # 528 ]

Ik denk eraan mijn dak te bekleden met vinyl. Ik heb dat altijd een beetje speciaal gevonden, een soort ‘persoonlijke’ touch aan de wagen, en toch origineel. Het geeft een sportieve look. Sassen verkoopt die :http://www.ds-sassen.de/parts/img/5612-1.jpg

Iemand al zo’n vinyl geplakt ? Welke lijm etc.. tips welkom!

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 mei 2012 03:43 PM
  [ # 529 ]

Ik heb die Demist in de SM. Werkt perfect!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 03 augustus 2012 12:52 PM
  [ # 530 ]

na veel tobben, heb ik dan toch maar besloten geen vynil dak te plaatsen.
Het dak wordt strak gespoten in brun scarabee.

Eventjes tijd genomen om langs de carrossier te passeren.
Met een slakkengang gaan de werken vooruit :

Op de laatste foto, staat een metallisch verdikking met een gat,heeft deze een functie ?
moet dit ook overgezet worden ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 520
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 03 augustus 2012 08:09 PM
  [ # 531 ]

Goed bezig,

Ik heb die operatie net achter de rug, dak klaar gemaak, mooie beugels gekocht en vastgezet aan het dak (die moesten dan op de door jou gefotografeerde verdikking passen), rubber aan het dak gekit. Vervolgens dak op de voiture en op geen enkele mogelijkheid passend te krijgen… Uiteindelijk de beugels en de rubber rand verwijderd, MS polymeer overvloedig in de dakrand gelegd, dak geplaatst en met spanbandjes in de juiste positie getrokken, schilderstape ter hoogte van de opstaande rand op het dak geplakt en de rand ook opgevuld met MS polymeer. Weekje laten zitten en zit perfect, als je dus voor de kit oplossing kiest heb je de opstaande stukjes niet nodig,

(wel meteen na het kitten de tape verwijderen en met een in overvloedig zeepsop gedoopte vinger de kitrand afstijken)

succes

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 04 augustus 2012 01:05 PM
  [ # 532 ]
Leeuwis schreef:

Goed bezig,

Ik heb die operatie net achter de rug, dak klaar gemaak, mooie beugels gekocht en vastgezet aan het dak (die moesten dan op de door jou gefotografeerde verdikking passen), rubber aan het dak gekit. Vervolgens dak op de voiture en op geen enkele mogelijkheid passend te krijgen… Uiteindelijk de beugels en de rubber rand verwijderd, MS polymeer overvloedig in de dakrand gelegd, dak geplaatst en met spanbandjes in de juiste positie getrokken, schilderstape ter hoogte van de opstaande rand op het dak geplakt en de rand ook opgevuld met MS polymeer. Weekje laten zitten en zit perfect, als je dus voor de kit oplossing kiest heb je de opstaande stukjes niet nodig,

(wel meteen na het kitten de tape verwijderen en met een in overvloedig zeepsop gedoopte vinger de kitrand afstijken)

succes

Niels

thanks Niels.
kga het dak ook kitten, die metallische verdikking voor de dakrandklemmen laat ik weg.
Helemaal achteraan het dakschaal zit nog 1 beugel per kant, wordt die ook weggelaten ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 520
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 04 augustus 2012 07:20 PM
  [ # 533 ]

Ik heb alle beugels weggelaten, ik geef toe dat ik geen vertrouwen in de kitoplossing had (de kitrand begint waar het verstand vande bouwvakker ophoud), maar nu het zit is het verbazend stevig. Beredenerend zou ik zeggen dat de enige zinnige beugels de drie aan de voorkant zijn (waait je dak niet weg als bij 120 kmh de kit het begeeft) Maar dat waren nu juist de drie die me het meeste dwars zaten.

Greetz

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 14 oktober 2012 02:18 PM
  [ # 534 ]

Eventjes snel de tijd gevonden om weer wat te posten.
Gezien de slakkengang van de werken bij de carrossier, zijn we overeengekomen dat ik zoveel mogelijk mag en kan assisteren.
Gisteren in de zeiknatte weer, lekker voort geklust.
De werken worden grondig aangepakt. Het is inmiddels een koetswerk renovatie aan het worden. Inmiddels gaat heel het interieur en de koets gedaan worden, met de bodemplaat in 2 de faze.
Het is een groot voordeel dat ik grotendeels mag meeklussen, zo leer ik de wagen kennen op de onbekende en gevoelige plekken. Al bij al valt alles relatief goed mee. De grootste renovatie is tot hiertoe nog steeds beperkt tot de koffer bodemplaat, de regengootjes, bumpersteunen en dakrand.
De C stijlen en dorpels zijn bllot gebracht en er is enkel vliegroest gevonden. Ik ben al bij al tevreden.
Ik heb lange tijd ook geen toegang gehad tot de auto en die tijd heb ik gebruikt om onderdelen weer proper te krijgen. Chroomdelen zijn gepoetst en rubbers weer proper gemaakt. Mijn achterste bumper laat ik volledig opnieuw chromeren. Enkele pics, later volgt de rest.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10363
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 oktober 2012 03:11 PM
  [ # 535 ]

Opnieuw verchromen? Hij is van RVS!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 14 oktober 2012 03:16 PM
  [ # 536 ]

Inderdaad, gewoon netjes polijsten en hij is weer als nieuw.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 14 oktober 2012 03:46 PM
  [ # 537 ]

voor de prijs van polijsten, kan ik de bumper opnieuw elektrolytisch verchromen. Gewoon polijsten vond ik niet genoeg. Maar dit is ook een ‘test project’. Ik zal volgende week eens bellen voor de tussenresulaten.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 14 oktober 2012 07:52 PM
  [ # 538 ]

De bumpers op een rijtje of naast elkaar, tis maar hoe je het bekijkt Smile
Donor bumper is naar chromeerder, mijn bumper vertoont een deukje daar waar de stootrubber gemonteerd is.
Een vrouwtje heeft mij enkele jaren geleden eens een ‘kusje’ willen geven aan rood licht met haar audi, dat heeft haar 750euro gekost voor het deukje, kromme bumper steunen en opgewarmde avondkost tegen dat zij thuis kwam van politiekantoor Laughing

Mijn bumper met deukje

bumpersteunen

En lekker overgedraaide bouten

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 12 mei 2013 01:28 PM
  [ # 539 ]

deze draad was letterlijk in winterslaap geraakt.. er zijn inmiddels heel wat nieuwe verwikkelingen :
1. we hebben besloten om bijkomend te investeren, we hebben een huisje gekocht mét garage cheese
2. de bumper is verchroomd terug gekomen en tis weer fabrieksnieuw.

Het enige wat geen vooruitgang heeft geboekt, is de auto vrees ik.. Volgende week ga ik terug langs de carrossier.
Inmiddels heb ik nu ruimte zat om elk onderdeel goed aan te pakken.

Niet getreurd, ik ga vandaag enkele pics posten van de werkplaats..
Wordt vervolgd

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 20 mei 2013 05:02 PM
  [ # 540 ]

Ik heb dit weekend de hogedruk regelaar en centrifugaal onder handen genomen.
Beide heb ik nog als reserve liggen.

De HD regelaar heb ik volgens WPHB netjes uit elkaar gekregen. Deze was een revisie exemplaar van een Duiste firma - om het zo te noemen hmmm -  en die lekte langs de O-ring.
Dat komt wel goed.

Maar toen ik aan de centrifugaal regelaar ben begonnen, sloeg dit een beetje tegen. Ik heb geen doc gevonden hierover, en wenst graag de lager te vervangen ( deze is versleten ). De rubberen silent bussen heb ik eruit geperst, dat ging gelukkig goed. Weet iemand hoe ik de poelie demonteer ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
 
36 van de 68
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook