66 van de 81
« Eerste  < Vorige 64 65 66 67 68 Volgende >  Laatste »
   
Mooi project!
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 18 april 2013 10:06 PM
  [ # 976 ]

Vraag?
Is het echt noodzakelijk de lekzak ook met een z.g.n. slangklem vast te zetten?
Uit eindelijk wordt ie door de klem om de harmonica stofhoes ook vast gezet.
b.v.d.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 18 april 2013 11:10 PM
  [ # 977 ]

Lekzak is het belangrijkste , die moet je aan beide zijden met ligarex vastzetten .

Anders zou dit wel eens kunnen beginnen lekken , waar het niet hoort ( in de harmonica’s )

en dan loopt het er op den duur in het midden aan de metalen plaatjes uit .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 18 april 2013 11:19 PM
  [ # 978 ]
Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 20 april 2013 11:55 AM
  [ # 979 ]

Operatie stuurhuis valt behoorlijk tegen.
De nul stand is nu zowel helemaal links als rechts.
wordt weer een hele puzzel.

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 20 april 2013 09:10 PM
  [ # 980 ]

Dat zal wel een luchtbel zijn.

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 20 april 2013 09:25 PM
  [ # 981 ]

Nope! Het hele systeem is ontlucht. Ik denk dat we er wel uit gaan komen. Vandaag ff niet meer. Genoeg gesleuteld vandaag.

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 21 april 2013 09:46 PM
  [ # 982 ]

Vandaag de draad weer opgepakt. Zo hier en daar wat adviezen gekregen o.a. van mede forumers, en een goede vriend. Die overigens niks met Franse auto’s heeft. Maar wel de van logica van een duravi stuurhuis begreep.  De afstelling van de nul stand is zo goed als rond. Het is overigens een hele puzzel. ik denk dat ik in een vorig leven horlogemaker ben geweest. Dat zegt genoeg over de gecompliceerdheid van een duravi. Uit eindelijk komt het allemaal weer helemaal goed.
Jammer van het gemiste uitje gisteren.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 22 april 2013 10:30 AM
  [ # 983 ]

Inderdaad jammer dat je er niet was. Volgende keer weer.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 12 mei 2013 07:49 PM
  [ # 984 ]

We zijn inmiddels weer 2 weken verder. Het stuurhuis werkt perfect. Een nadeel er is nu nergens HLM lekkage. Dus zal ie wel gaan roesten binnenkort. :-))

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 12 mei 2013 10:02 PM
  [ # 985 ]

goed gedaan!!&
gefeliciteerd

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen :coolsmile:

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 12 mei 2013 10:38 PM
  [ # 986 ]

Mooi. Goed te weten. Ik denk ook dat deze methode alleen werkt als al het metaal in het stuurhuis nog intact is. Heb je daar zelf een idee over Niek ? Ik denk dat het mooi zou zijn als de mannen van Citrotech ooit een volledige revisie zoals de DS-stuurhuizen zouden gaan ontwikkelen voor de SM.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 mei 2013 11:13 AM
  [ # 987 ]

Citrotech wil op het moment geen revisie aanbieden omdat de markt te klein is. Het zelfde geldt voor de centrifugaal unit..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 13 mei 2013 02:52 PM
  [ # 988 ]

Nou, ze zeggen zat werk te hebben met de DS-stuurhuizen. Dat stroomt continue binnen en dan is er geen tijd om ook nog met SM-stuurhuizen aan de slag te gaan.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 13 mei 2013 06:47 PM
  [ # 989 ]

Wat Joris schrijft klopt. Er zijn op een enkeling na wrijwel geen sm stuurhuizen die versleten zijn. De ds was en is voor dagelijks gebruik ( veel kilometers) bij de sm (weinig kilometers) hebben de rubbers en stofafdichtingen hebben wel geleden door uitdroging buiten het feit, dat de aantallen niet te vergelijken zijn +/- 40 rijdende Sm,‘s tegen .... aantal ds’ en.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 mei 2013 07:28 PM
  [ # 990 ]

Maar ik denk ook dat het systeem van de sm beter doordacht is. Nog maar 1 regelplunjer ipv 2. Geen gedoe met overlapdrukken daardoor. Voortschrijdend inzicht zullen we maar zeggen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
66 van de 81
« Eerste  < Vorige 64 65 66 67 68 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook