3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
stuur trilt /blokkeert in snelle bocht / status update hydraulica en grote beurt
citrohanxm
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 13-06-2006

- C5 break exclusive
Gepost: 13 mei 2013 08:54 PM
  [ # 31 ]

ja dat bedoel ik (2.2hdi), en dan zit af en toe ook geen lds in.

mia macchina è presto per rubare

Profiel  
 
Gepost: 15 mei 2013 01:45 PM
  [ # 32 ]

Bij de 2.2 heb je dan ook een apart vuldopje op de pomp zelf ?

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2344
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 15 mei 2013 01:55 PM
  [ # 33 ]

Inderdaad.
Het is een aparte vuldop, met geïntegreerde peil/meetmogelijkheid.

Dat ziet er zó uit:

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 23 september 2013 02:40 PM
  [ # 34 ]

Afgelopen vrijdag heeft de C6 (120k) een grote beurt + APK gekregen: o.a. nieuwe achterremblokken, olie, filters, etc. en ook nog een afneembare) trekhaak eronder gekregen.
En dat allemaal zonder verdere bijzonderheden, nou ja, bijna dan…
Er was wat LDS olie uit het voorraadvat ontsnapt omdat dit wat te vol stond i.v.m. de stuurbekrachtiging perikelen die ik hierboven heb beschreven. Als de auto dan in de laagste stand wordt gezet komt er teveel olie in het vat en ontsnapt dit via een ventiel. Olie weer netjes bijgevuld aan het eind maar na een poosje lag er ineens een plasje LDS onder de auto. Vreemd, want verder is er niets aan het systeem gebeurd en van te voren lekte de auto niet. Na uitgebreid reinigen van het motorcompartiment leek het lekken toch niet gestopt.
Auto terug op de brug, en na lang zoeken bleek er een gaatje net onder de rand van het reservoir te zitten, vreemde plaats en onverklaarbaar. Reservoir eruit gehaald en gaatje voorzichtig met een klein boortje uitgeboord, iets dikker schroefje erin met pakkingen erop, laten drogen en afgevuld. Resultaat: reservoir lekvrij. Smile
Er zit nu maar een heel klein beetje meer olie in dan maximaal nodig, maar ik heb tot nu toe geen problemem meer met sturen. Zou dat gaatje er toch al in hebben gezeten en gezorgd hebben voor (valse) lucht in het systeem en nu na extra druk erop iets groter zijn geworden, waardoor er olie uit kon lopen? We houden het even in de gaten en indien nodig zal ik het reservoir laten vervangen, maar voorlasnog rijdt de auto weer / nog steeds als een zonnetje! Smile

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook