Sinds kort gaat de camper C35 bj. ‘84 als een gek schokken als ik van gas naar benzine overschakel.
Of loopt 5 minuten goed en krijgt dan ineens 30 seconden geen benzine.
Kent iemand dit euvel?
Bedankt voor uw suggestie.
Een kat is toch goedkoper!
beetje duidelijker zijn graag, dit klinkt wat vreemd
Weet je niet wat schokken is of weet je niet wat ‘geen benzine krijgen’ is?
C35 krijg onregelmatig benzine.
Soms helemaal niet of soms dusdanig dat ie ‘rem/trek’ bewegingen maakt, als een rodeo paard.
‘Bokken’ m.a.w.
Boenk boenk boenk..
Een kat is toch goedkoper!
O
Foute Titel.
Moet zijn ‘schokt op benzine’.
Een kat is toch goedkoper!
Oldoie schreef:Weet je niet wat schokken is of weet je niet wat ‘geen benzine krijgen’ is?
C35 krijg onregelmatig benzine.
Soms helemaal niet of soms dusdanig dat ie ‘rem/trek’ bewegingen maakt, als een rodeo paard.
‘Bokken’ m.a.w.
Boenk boenk boenk..
nou ik weet wel wat schokken is maar niet wat “geen benzine krijgen” is.
en ik ben bang dat jij daar al helemaal geen idee van hebt.
het meest gangbare is dat wanneer een auto op gas rijdt de carburateur droog staat, gevolg is vaak dat de flotter doorslijt op de bodem en lek raakt (flotter sluit dan de benzine toevoer niet meer af.. even voor de leek), gevolg hiervan is dat de auto vol gas “meestal” nog wel rijdt maar als je het gas loslaat stroomt (spuit onder druk)de benzine in de carburateur met gevolg dat hij verzuipt en in jouw bewoording schok en dan bokt en boenk boenk doet.
laat er maar even iemand naar kijken die verstand heeft van een auto want je zou niet de eerste zijn die een beste steekvlam onder de motorkap krijgt…. das in jouw geval in de auto. vandaar O,
Ok bedankt voor de analyse!
Voorlopig alleen op gas rijden dus.
Vooral niet leegrijden dan, want een kannetje gas gaan halen zal niet lukken.
Ze zeggen dat je de carburateur moet leegrijden voor je op gas overschakelt.
Maar dat lijkt me dan dus beter van niet omdat ie dan de vlotter droog gaat staan zoals je zegt.
Het stinkt inderdaad naar benzine.
Een kat is toch goedkoper!
nee, verkeerd gedacht, de vlotterkamer moet wel leeg ander krijg je een dubbel mengsel en dat “verzuipt” hij ook even, maar de vlotterkamer wordt altijd leeggezogen dankzij het vacuum onder de ventury, dus op gas staat altijd je flotter droog, kan niet anders namelijk. enige optie is een nieuwe flotter monteren of hem dicht solderen. laat hier even iemand naar kijken die er verstand van heeft want je zit ook nog met het flotter niveau in een carburateur, oftewel het benzine niveau, dit komt wel precies want dat heeft invloed op de hoeveelheid benzine die opgezogen wordt in jip en Janneke taal.
men deed vroeger wel eens ............ maar dat moet je maar niet doen.
kleine tip? carburateur erafdraaien, denk erom dat er geen boutjes in het spruitstuk vallen !!!!!!!.
voorzichtig demonteren en alles op papier neerleggen, kijken of de flotter lek is en dan actie naar wens doen
Fijn forum dit.
Zie een oldtimer monteur, zelf ook een oldtimer, dat ik die C35 het beste snel wegdoe want er is niks voor te krijgen.
Op dit forum hoef je maar te piepen en je krijgt van alle kanten hulp, onderdelen.
Super.
En nog 10 jaartjes en dan is ie weer belastingvrij!
40 plus.
Een kat is toch goedkoper!
vlotter is dus met een V ops:
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hm, dat gebok doet me erg denken aan mijn DS toen ik die nog niet zo lang had. Door lang stilstaan (en een roestende stalen benzine tank - hoe zit dat eigenlijk in een C35?) was het benzinefilter zodanig verstopt en de carburateur zodanig vervuild dat de motor op toeren juist te weinig benzine kreeg. Dat geeft een behoorlijk gebok, kan ik je melden. Maar als dat het probleem is, zie je dat ook heel snel als je de carburateur uit elkaar haalt, zoals Vadela adviseert. Bij mijn DS was uiteindelijk de enige oplossing om de tank te vervangen. En de tip van de dag: zorg ervoor dat een stalen tank goed vol zit als de auto lange tijd stil moet staan. Zorgt voor minder kans op roest aan de binnenkant van de tank.