versnellingsbaklager nummers c35
Vadela
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 29-11-2010

Gepost: 28 december 2012 03:54 PM

omdat onze camper toch wel erg leuk neuried in de vierde versnelling heb ik de achterste lagers uit de bak gehaald, nou kan ik geen nummer vinden op de uitgaande (handrem) as en op de primaire as staan nog wat missschien te ontcijferen tekens, heeft iemand misschien een onderdelen boek waar nog nummers instaan of universele lagermaten? ik ben al een tijdje monteur maar dit soort vreemde axiaal lagers zij totaly new to me, het gaat om een vierbak benzine,
ik had een tijdje geleden een bak gekocht maar ik kwam er nu achter dat dat een fiat bak is…. tsja, overbouwen kan misschien wel maar de tandwielen van mijn bak zien er prima uit.
als iemand me kan helpen? merci alvast
want volgend jaar echt weer met de bus op vakantie, blijft geweldig met dat ding

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 december 2012 06:42 PM
  [ # 1 ]

Janken in 4 kan het eindlager zijn, is het zelfde als van een ds en sm van bouwjaren 66 tot 75. Helaas is het een uniek citroen-lager en geen standaard skf-maat. Je hebt dus niets aan skf nummer’s en zal bij ds garagisten moeten zoeken.. Maar meestal is janken in 4 te wijten aan een versleten kroon- en pignon wiel in het differentieel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Vadela
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 29-11-2010

Gepost: 28 december 2012 09:14 PM
  [ # 2 ]

dank, maar in de eerste drie hoor ik helemaal niks dus ging ik er vanuit dat het de achterste lagers zijn omdat de overbrenging in de vierde stijf naast (dus meer kracht) het lager loop van de itgaande as. nou zijn de lagers niet totaal kapot maar ik heb wel het idee dat ik ze hoor, al hielp TSL al enorm veel in het lawaai. maar goede tip ik ga nu eerst eens in het dif kijken, moet toch maar de trompet over op die fiat bak geloof ik…. sjit

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 december 2012 09:18 PM
  [ # 3 ]

Als je het dif los hebt moet je even een paar foto’s van de tanden posten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Vadela
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 29-11-2010

Gepost: 28 december 2012 09:21 PM
  [ # 4 ]

ja das wel leuk in het ouwe jaar, even kijken of ik daar morgen aan toe kom

Profiel  
 
Vadela
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 29-11-2010

Gepost: 29 december 2012 02:33 PM
  [ # 5 ]

huppekee, en ter lering en vermaak het volgende


pion prachtig, kroonwiel prachtig, maar kroonwielzijde klok is wel het lager compleet verrot,
nou is de bak eerder los geweest zie ik en hij lijkt gereviseerd te zijn, .. maar lagers konden nog wel zeker? auto kan nooit enorme afstanden hebben gereden want het is sinds 87 een camper.
maar alle redenaties ten spijt, zal ik de fiatbak ombouwen of zet ik nieuwe lagers in de deze bak.
wat een dubio voor het nieuwe jaar, en voor u allen.. gelukkig nieuwjaar

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 december 2012 03:57 PM
  [ # 6 ]

Als die bak goed en kraakvrij schakelde zou ik er gewoon een setje nieuwe lagers in gaan zetten. Die kun je nog wel krijgen. Goed gebruikt of nieuw. Even bellen met bv DS Garage Jansen in Bennekom, of met DS Keizer in Amsterdam. Je kunt lagers heel goed beoordelen. Goed is goed, dus nieuw is niet altijd noodzaak.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Vadela
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 29-11-2010

Gepost: 29 december 2012 05:15 PM
  [ # 7 ]

zit weer in elkaar, achterste lagers wordt toch niks en met “dope” moet het maar.
nieuwe kloklagers erin en dan maar proberen, ik doe zoiezo nieuw, kosten tov alles weer uit elkaar halen wegen niet op, maar in blijde verwachting wat het opbrengt, assen van de bak zijn prima verder.
zelfs beter dan een ford bak en die hebben we wat gereviseerd in the old days. maar goed. heb nu al zin in vakantie…..  oeps   tongue rolleye

Profiel  
 
Vadela
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 29-11-2010

Gepost: 28 april 2013 07:01 PM
  [ # 8 ]

nou dit weekend even leuk op stap met de camper, tevens lange testrit.
nou jankte de bak voorheen,  maar geen klap veranderd, heeft iemand ervaring met het volgende geluid?
alleen in de vierde krijg ik een fluit/gierend geluid, bij gas los is alles muisstil, dus geen pionlager dacht ik, dus ik dacht aan de tekeningen te zien het lager achter de remschijf. kan kapot zijn als je hem op de handrem laat staan. wielkastenlagers kan ik zo niet plaatsen. het lijkt me een axiaal lager maar eigenlijk ben ik de logoca een beetje kwijt.
heeft iemand dit al eens gehad of moet ik de Fiat bak maar gaan schoonmaken en ombouwen en “weer” het blok eruit rijden.
wie o wie heeft dit eerder bij de kop gehad.
alvast mijn dank
cry

Profiel  
 
Edwin1991
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 24-01-2011

- C35 2.2 Diesel
Gepost: 29 april 2013 05:35 AM
  [ # 9 ]

Komt me bekend voor. In de vierde versnelling, of hoog in de toeren in 3, begint het fluiten. Alsof het een turbo is. Ik heb me altijd al afgevraagd wat het is. Maar ik kan je niet helpen.
Groet,

Profiel  
 
Vadela
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 29-11-2010

Gepost: 29 april 2013 07:34 AM
  [ # 10 ]

en dat is het vreemde, dus niet in drie bij mij, helemaal niks.
als dat zo is is het de eindaandrijving, hoe hoger de snelheid hoe meer lawaai zit in de differentieel/eindkasten.
maar bij mij puur in de vierde en das het rare

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 29 april 2013 10:59 AM
  [ # 11 ]

Qua constructie is dit toch een DS bak? Eens vrijblijvend bellen met de citroen-bak-dokter Haary Martens?

Profiel  
 
Vadela
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 29-11-2010

Gepost: 13 mei 2013 10:29 PM
  [ # 12 ]

ja das ook een optie, maar ik heb net de fiat bak erachter gebouwd en net even gereden, lekker soepele bak maar ook zingen in de vierde, geen gejank dus dit is veel beter, maar ik ga er nog wel TSL bijdoen, das prachtig spul en dan is hij misschien fluisterstil, hij moet dit jaar naar Engeland en we willen nog wel wat horen als we er zijn… music
doet me eigenlijk wel denken aan mijn oude transit waarmee ik langs de boeren kroste en…....... ja ik wordt oud. Sad

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 mei 2013 10:38 PM
  [ # 13 ]

Mooi dat ‘t gelukt is die Fiat-bak er in te zetten. Een beetje zingen lijkt me eigenlijk wel normaal - je zit uiteindelijk recht boven de bak, tandwielkasten en het differentieel. Enne - fluisterstil, een C35? Laughing Ik heb in onze diesel al heel wat geluiddempend materiaal geplakt en gelegd, maar ‘t blijft een herriebak hoor.

Profiel  
 
Vadela
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 29-11-2010

Gepost: 13 mei 2013 10:44 PM
  [ # 14 ]

ik sluit me hier bij aan denk ik, ben altijd al blij dat ik een benzine heb.
met een diesel hoor je de bak al helemaal niet meer denk ik, toch weer een gelukkig moment…. snik FU

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook