Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Nee, ik heb de prestige turbo sinds 1991 en heeft nooit te koop gestaan,ik heb voor de profielfoto een foto gezocht die precies op die van mij lijkt, ik heb geen digitale foto van de auto.
De auto staat nu 10 jaar in winterslaap in een droge garage, 4 jaar geleden heeft de motor voor het laatst gelopen.
Zondag a.s. gaan we de auto weer tot leven brengen en klaar maken voor de APK, de eerste voorbereidingen zijn al gedaan.
10 jaar geleden zijn de dorpels al vervangen, dus op dat punt verwacht ik geen tegenslag.
Als alles mee zit kan lidnummer 14 van de CX club Nederland dit jaar weer eens met zijn CX naar een evenement.
Gr. Rene Brouwer
Citroen CX 2500 prestige turbo
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er goed uit!
Heb je de moertjes wel geborgd ,met loctide of iets dergelijks
Voor de rest STRAK WERK
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ow vandaar… Ik herken de foto
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
We kunnen weer een jaartje vooruit. Geen bijzonderheden en binnen 25min. geregeld.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Heel mooi
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Na een lange winterslaap van 3 maanden (hetgeen volgend jaar standaard wordt ivm de gewijzigde MRB-regelgeving ) gisteren de dame maar eens uit haar slaap gewekt. Zoals gewoonlijk start ze meteen en rijdt alsof er geen maanden verstreken zijn.
Totdat na 20 km de zaak wat begon te dreunen en daarna er iets begon te klapperen. Diagnose was snel gesteld: de flens van de achterdemper van de uitlaat was doorgeroest en dus begon de achterdemper een eigen leven te leiden.
En dan te bedenken dat deze uitlaat pas 4 jaar oud is
Ik had zelf een gaatje geboord in de demper om het water af te tappen. Heeft dus allemaal niet geholpen.
Wat nu? Alternatieven:
- via Kwik Fit oid een nieuwe demper bestellen, kosten ongeveer 60 euro.
- via CX Basis een nieuwe bestellen http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=35126&products_id=4528
- een RVS einddemper laten maken.
Kenmerkend is natuurlijk het verchroomde laatste deel. Ook de ronde lip is kenmerkend.
Deze meneer heeft voor een turbo wel een nette pijp gemaakt
http://www.pmperformance.nl/citroen.html#cx
maar ik mis wel het mooie ronde einde. (Wellicht kan dit met een sierstuk worden opgelost)
Concreet:
- weet iemand het nummer van de normale einddemper met verchroomde uitlaat zodat ik die bij Kwik Fit kan bestellen
- is de uitlaat van CX Basis beter?
- heeft iemand ervaring met RVS, ook qua kosten?
Maarten
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kwik rammel,zou ik niet doen.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ik heb er een nieuwe onder zitten die erg veel lawaai maakt.. of kan dat ook de erg slechte loop van de motor zijn?
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Kwik Fit koopt natuurlijk ook haar pijpen bij een of andere fabrikant.
Er zit nu een (van de allerlaatste) originele pijpen onder. En die roest dus na 4 jaar door….
Wie zegt dat die van CX Basis beter is?
Zit me af te vragen hoe je een pijp kunt verduurzamen. Verzinken zou natuurlijk mooi zijn. Of voor de montage vol laten lopen met iets (zou niet weten wat overigens). Aan de buitenzijde is het ding natuurlijk met hitte bestendige verf te conserveren, maar de roest komt natuurlijk van binnen.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een originele die na 4 jaar gaar is? dat is wel heeeel erg snel hoor. Weet je ect zeker dat het een originele citroen uitlaat is?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Onder die mededeling is ie me verkocht door de CX expert. Zou uit Spanje of Portugal komen….
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Korte ritten zijn ook funest voor een uitlaat.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Op zich wel netjes gedaan die rvs, alleen zou ik er even bij blijven bij het op de brug zetten daar
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Toch is het eindstuk net even helemaal anders als bij een originele CX turbo uitlaat…
Die einddemper van RVS bij CX Basis is wel exact zoals het hoort te zijn.