24 van de 28
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
   
BX 19 GT   1985
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 13 mei 2013 11:47 PM
  [ # 346 ]

Blijven rare gasten, van die blauwe enveloppen….

Gaaf hoor, die raamband en de windkap!

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 14 mei 2013 12:09 AM
  [ # 347 ]
BasisBIX schreef:

Dat scheelt wel een klein beetje in het windgeruis.

Een klein beetje? Dat scheelt enorm veel!
Ik heb ooit eens in een BX gereden met zo’n prachtig open dak met windscherm, en ik kon heerlijk cruisend met het dak open over de snelweg rijden met hoge snelheid, zonder ook maar iets aan wind te voelen/horen. Niet iedereen vindt zo’n windscherm mooi, maar het is echt ideaal.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 mei 2013 10:24 AM
  [ # 348 ]

Bij een CX staan ze er bekend om dat het schuifdak nog harder gaat roesten, geen idee of er bij een BX ook nadelen aanzitten.

Profiel  
 
joppevg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012

- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Gepost: 14 mei 2013 10:31 AM
  [ # 349 ]

Ik heb mijn windkap er tijdelijk even afgehaald omdat zich een beetje roest had gevormd bij de bevestigingsklipjes, wel iets om in de gaten te houden dus

huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85,  Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 14 mei 2013 10:56 AM
  [ # 350 ]

Zo’n kap heb ik ook nog liggen, is dat origineel Citroën??
Zat bij mij op een aftermarket dakje.

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
Bossinkje
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 14 mei 2013 12:49 PM
  [ # 351 ]

Gefeliciteerd! En wat issie toch gaaf geworden!!!

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 14 mei 2013 09:07 PM
  [ # 352 ]
Arjan Verkade schreef:

Bij een CX staan ze er bekend om dat het schuifdak nog harder gaat roesten, geen idee of er bij een BX ook nadelen aanzitten.


Kan best, de steuntjes zelf zijn van RVS. Dus dat is het probleem niet.
Maar op de plek waar het steuntje gemonteerd zit zal na verloop van tijd de lak wel eens gaan slijten.
Iets om in de gaten te houden dus.  Wink

 

 

CitroMarty schreef:

Zo’n kap heb ik ook nog liggen, is dat origineel Citroën??
Zat bij mij op een aftermarket dakje.

Ja en nee, op de mijne staat niks van een logo, merkje o.i.d.
Maar in de Citroën accessoirelijsten kom je ze veel tegen. Al worden ze ook volop aftermarket verkocht.

En volgens mij heb ik ook wel eens schuifdak-kappen gezien waar wel een Citroën merkje in gegraveerd was.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 mei 2013 09:44 PM
  [ # 353 ]
BasisBIX schreef:
Arjan Verkade schreef:

Bij een CX staan ze er bekend om dat het schuifdak nog harder gaat roesten, geen idee of er bij een BX ook nadelen aanzitten.


Kan best, de steuntjes zelf zijn van RVS. Dus dat is het probleem niet.
Maar op de plek waar het steuntje gemonteerd zit zal na verloop van tijd de lak wel eens gaan slijten.
Iets om in de gaten te houden dus.  Wink

Het probleem in geval van een CX is ook dat hier altijd wind tussen de kap en het dak gaat wat zorgt voor extra slijtage. Daarbij blijft het door de kap ook altijd wat vochtiger.

Het is dus een combinatie van ongelukkige zaken die ervoor zorgen dat het gewoon een stuk roestgevoeliger is.

Misschien overwegen alleen de kap erop te laten bij goed weer wanneer je hem dus ook echt gebruikt zeg maar.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 14 mei 2013 11:02 PM
  [ # 354 ]
BasisBIX schreef:

Kan best, de steuntjes zelf zijn van RVS. Dus dat is het probleem niet.

of juist wel…

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 14 mei 2013 11:07 PM
  [ # 355 ]

Wel erg gave BX zeg Smile

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 11-09-2012

- BX TRD Turbo
Gepost: 15 mei 2013 10:28 AM
  [ # 356 ]
BasisBIX schreef:

Vorige week kreeg ik in een welbekende blauwe envelop de medeling dat de GT per 25 juli 2013 in aanmerking komt voor vrijstelling van de motorruituigenbelasting.

Eerst had ik de brief maar vluchtig doorgekeken een ook niet goed naar het kenteken gekeken, dus dacht eerst dat het over de GTI ging.
Later nog een goed doorgelezen en toen stond ik toch wel raar te kijken. De GT die inmiddels dik 2,5 jaar belastingvrij is, zou dit jaar op 25 juli weer belastingvrij worden.  Héél apart.  Rolling Eyes

Heb de oude brief van najaar 2010 er ook nog maar eens bijgezocht:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/BkZ-g0FQyyLR-vyHivTcPJKM911ZYO4FsImz8_uPN80?feat=directlink

Maar goed, zolang ik niks hoef te betalen vind ik het wel best en zal het allemaal wel.

De regels voor vrijstelling vd wegenbelasting zijn veranderd, dus misschien dat je daarom een nieuwe brief krijgt?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 mei 2013 10:47 AM
  [ # 357 ]

De regeling is nog definitief…
Bovendien zou je dan kwarttarief moeten betalen, dus dat lijkt me niet geheel logisch dat deze brief daarom gestuurd is.

Profiel  
 
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 594
Geregistreerd: 10-06-2004

- Evasion 2.0i
Gepost: 15 mei 2013 11:42 AM
  [ # 358 ]

ik heb 2 gt’s gehad, (85 en 86’er geloof ik) onbgrenst, dubbele carborateur gloof ik, zeeeer snelle auto’s destijds. menige BMW ect eruitgetrokken bij het stoplicht, het was een echte wolf in schaapskleren. wat bx langzaam,... ik denk nog steeds met weemoed terug aan die gt’s een had een boordcomputer. waren heeerlijek auto’s.. wees er zuinig op,

whahahaha zie net dat ik in 2008 ook al gereageerd had…
bij mij zater er trouwens mistlampen ipv verstralers.

waar had je die raamsticker gehaald, is wel wat voor mijn eva

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 23 mei 2013 08:22 PM
  [ # 359 ]

Ben je niet in de war met de BX Sport? Die hadden een dubbele carburateur.  Mijn GT vind ik namelijk niet zo supersnel, langzaam is die natuurlijk ook niet

En die raambandsticker heb ik ooit eens van Marktplaats afgeplukt, maar zoiets kun je makkelijk laten maken bij een stickerboer.  Wink

 


Inmiddels zijn we exact 1 maand en 887 kilometer verder. Omdat de GTI wat onstekingsproblemen heeft heb ik de GT bijna dagelijks gebruikt.  Hij gaat steeds lekkerder rijden.  Cool

Wel zijn er natuurlijk weer wat “puntjes” naar boven gekomen:

-Bij een volle tank meurt die behoorlijk na een scherpe bocht, waarschijnlijk is het beruchte hoekje van de ontluchtingsslang verdroogd/gescheurd.
-De achterste afwaterslangen van het schuifdaken lekken, en voor klotst het gewoon over de lekbak heen in een scherpe bocht, waarvan ik er ‘s ochtends als eerste al 2 van tegenkom.  Rolling Eyes
-Er zit nog steeds een rammel in het onderstel, omdat zo’n beetje alles nieuw is daar blijven alleen de draagarmrubbers en de stabilisatorstangrubber over.  Fijn!  Confused
-De kachelmotor doet het niet bij vochtig weer.

Qua verbruik leek het bij de eerste tank aardig goed te gaan. Daar zaten o.a. wat snelwegkilomters bij van 2x naar CitroMobile.  Toch nog netjes op 1:10 uitgekomen.

Met de huidige tank die over een paar dagen leeg is, lijkt het meer richting 1:7 / 1:8 te gaan…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 mei 2013 08:31 PM
  [ # 360 ]
Profiel  
 
 
24 van de 28
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook