Goedenavond,
ik ben Melvin en sinds een paar dagen eigenaar van een Saxo 1.6 16v Phase 1
Donkerblauw met. alle opties behalve leer en schuifdak!
nu gelijk even een vraagje, als ik mn auto start gaat het metertje ie het oliepijl controleert netjes in het midden staan (olie staan op niveau) maar naar 10 sec gaat het metertje uit.
terwijl ik op internet zie dat het metertje gewoon in het midden moet blijven staan terwijl je rijd..
Saxo 1.6 16v PH1
oliepeil indicator zit in je dag teller / km totaal teller geedeelte. deze gaat idd weg.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Totaal aantal Berichten: 23
- Saxo 1.6 VTS 16V
- DS 4 THP 200 Sport Chic
- DS 3 VTI120 So Chic
RandY schreef:oliepeil indicator zit in je dag teller / km totaal teller geedeelte. deze gaat idd weg.
Een 16v heeft een “eigen” oliepeil meter op het dash. Deze hoort gewoon gedurende de rit op het juiste niveau staan.
Dromen mag altijd:
C5-3 Sedan 3.0HDiF AUT6 Exclusive met 19 inch, leer Claudia, Pack Business 2 en Pack Intégral
Op mijn Saxo 16v Bj 2000 was er de digitale oliepijl aanduiding wat na x seconden verdween en er was de permanente analoge olietemperatuur aanduiding,gelijk aan de meter van het benzinepijl.
Oliepeilen kan toch ook niet als de motor loopt, haha.
Is het geen combinatiemetertje, bijv. als je motor uit is, contact aan gaat ie oliepeilen, dan starten
oliepeilen stopt dan uiteraard en dan wordt t oliedruk of olietemp. metertje, ook wel eens gezien namelijk.
Dat oliepeilen met een metertje gaat t best als de auto recht staat, als ie met één kant op de stoep staat
peilt ie anders, maar dat spreekt voor zich denk ik.
Gr. Wim.