Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum, ben bezig met de restauratie van mijn ID uit ‘62. Het gehele hydraulisch systeem moet gereviseerd worden, de auto heeft 30 jaar stil gestaan. Volgens de aanschafbrochure van de ID/DS club zijn enige delen/rubbers van het originele rode systeem niet of moeilijk meer te krijgen. Ik twijfel of ik alles zal ombouwen naar LHM of toch voor origineel zal gaan. Heb zelf redelijk veel ervaring met hydraulische reparaties aan mijn vorige DSen. De auto zal niet dagelijks bereden gaan worden en zal in de winter ook stil staan. Graag jullie mening!
MVG Alexander
persoonlijk zou ik hard gaan nadenken of het wil om hem op LHM te zetten.
en dan met name vanwegen de voordelen .
niet agressief ,dus je hoefd niet in paniek te raken bij sporadisch knoeien of lekken.
alles voorradig qua onderdelen,en goedkoper van prijs.
.
verder meen ik dat je zonder al te veel aanpassingen hem simpel om kan zetten naar LHM, door wat minime aanpassingen.
dit omdat LHM niet agressief is en zelfs neutraal, dus de huidige rubbers worden niet door LHM aangetast,en hoeven dus niet vervangen te worden.
maar ja, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik weet dat er al enkele DSen zijn die zijn omgebouwd van LHS naar LHM.
welke items wel vervangen moeten worden is me dus niet bekend, maar ik denk heel weinig.
mvgr wupke
Bedankt Wupke,
Het hele systeem moet toch vernieuwd worden, dus ook alle leidingen, HD pomp, Stuurhuis, Remservo Enz. Ik vraag me alleen af of er LHS delen zijn die niet meer verkrijgbaar zijn.
Greetz
Alex
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een nieuwe remservo met knop wordt moeilijk denk ik…..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
LHS onderdelen zijn niet makkelijk te vinden en zeer prijzig .
Is wel wat werk , maar als je van plan bent alles te reviserern niet twijfelen en naar LHM overgaan .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Zeker gezien het feit dat LHS hygroscopisch is en daarom absoluut niet tegen lang stilstaan kan, het systeem gaat van binnen roesten.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Bestaan er LHM rubbers die in de “oude” remklauwen passen?
Alex
super.alexander schreef:Bestaan er LHM rubbers die in de “oude” remklauwen passen?
Alex
nou ga ik op glad ijs, en zou zomaar een nieuw onderwerp kunnen worden.
na uitgebreid testen frotten spelen en klungelen met LHM heb ik het volgende uitgevogelt.
neem een rubber slang (zonder wapening) en knip die met zo’n speciale rubberslangschaar (die met die spitse stanley nife) op lengte af.
controleer de dikte van het oude en het stukje nieuwe rubber.
klaar is het, zo kan je veel euro’s besparen , en werkt nagenoeg 100%.
ik heb al diverse van die dingen zelf gemaakt op die manier, en zijn nu 10 jr na dato voor zover ik weet nog steeds dicht.
MAW je hoefd niet die dure van Citroen te gebruiken.
greets wupke
kreazyV8wuppo schreef:super.alexander schreef:Bestaan er LHM rubbers die in de “oude” remklauwen passen?
Alex
nou ga ik op glad ijs, en zou zomaar een nieuw onderwerp kunnen worden.
na uitgebreid testen frotten spelen en klungelen met LHM heb ik het volgende uitgevogelt.
neem een rubber slang (zonder wapening) en knip die met zo’n speciale rubberslangschaar (die met die spitse stanley nife) op lengte af.
controleer de dikte van het oude en het stukje nieuwe rubber.klaar is het, zo kan je veel euro’s besparen , en werkt nagenoeg 100%.
ik heb al diverse van die dingen zelf gemaakt op die manier, en zijn nu 10 jr na dato voor zover ik weet nog steeds dicht.
MAW je hoefd niet die dure van Citroen te gebruiken.
greets wupke
Dat is wel heel erg op zijn oostbloks.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ds23man schreef:kreazyV8wuppo schreef:super.alexander schreef:Bestaan er LHM rubbers die in de “oude” remklauwen passen?
Alexnou ga ik op glad ijs, en zou zomaar een nieuw onderwerp kunnen worden.
na uitgebreid testen frotten spelen en klungelen met LHM heb ik het volgende uitgevogelt.
neem een rubber slang (zonder wapening) en knip die met zo’n speciale rubberslangschaar (die met die spitse stanley nife) op lengte af.
controleer de dikte van het oude en het stukje nieuwe rubber.klaar is het, zo kan je veel euro’s besparen , en werkt nagenoeg 100%.
ik heb al diverse van die dingen zelf gemaakt op die manier, en zijn nu 10 jr na dato voor zover ik weet nog steeds dicht.
MAW je hoefd niet die dure van Citroen te gebruiken.
greets wupke
Dat is wel heel erg op zijn oostbloks.
GRG
geeft dat ?
het werkt toch!
mvgr wupke:die geen 2,80 euro voor een lubbeltje wil dokke
kreazyV8wuppo schreef:
geeft dat ?
het werkt toch!
mvgr wupke:die geen 2,80 euro voor een lubbeltje wil dokke
nee, maar wel een meter slang verknippen eer ie op de juiste dikte zit
Tis wel een oplossing, maar als je een heel dun ringetje nodig hebt
ik heb het over de leidingrubbers.
niet de remzuigerafdichtingen.
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:Ds23man schreef:kreazyV8wuppo schreef:super.alexander schreef:Bestaan er LHM rubbers die in de “oude” remklauwen passen?
Alexnou ga ik op glad ijs, en zou zomaar een nieuw onderwerp kunnen worden.
na uitgebreid testen frotten spelen en klungelen met LHM heb ik het volgende uitgevogelt.
neem een rubber slang (zonder wapening) en knip die met zo’n speciale rubberslangschaar (die met die spitse stanley nife) op lengte af.
controleer de dikte van het oude en het stukje nieuwe rubber.klaar is het, zo kan je veel euro’s besparen , en werkt nagenoeg 100%.
ik heb al diverse van die dingen zelf gemaakt op die manier, en zijn nu 10 jr na dato voor zover ik weet nog steeds dicht.
MAW je hoefd niet die dure van Citroen te gebruiken.
greets wupke
Dat is wel heel erg op zijn oostbloks.
GRG
geeft dat ?
het werkt toch!
mvgr wupke:die geen 2,80 euro voor een lubbeltje wil dokke
Is Durex zo duur tegenwoordig???
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Is Durex zo duur tegenwoordig???
GRG
wederom OFF TOPIC.
en nee ik ben getrouwd en heb die lubbeltjes niet meer nodig.
laag bij de gronds gewauwel…
mvgr wupke
Ik bedoel eigenlijk de remzuigers O-ringen, ik denk dat er wel een passende voor te vinden is geschikt voor LHM.
Bedankt allemaal voor de reacties
Alex
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
super.alexander schreef:Ik bedoel eigenlijk de remzuigers O-ringen, ik denk dat er wel een passende voor te vinden is geschikt voor LHM.
Bedankt allemaal voor de reacties
Alex
Citrotech in oldebroek bellen. hij levert alles voor je ombouw, van goede kwaliteit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste