Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Heb een hele vervelende storende resonantie in de auto zitten tussen de 2500 en de 3000 toeren, alle motorsteun rubbers lijken heel, klinkt iemand dit als bekend in de oren? of misschien voor iemand die deze auto kent of gehad heeft?
Verder rijdt hij best goed, volgende week de DB vervangen met keerringen want die draait in de olie
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Mooie wagen! Zijn dat nu XM-wieldoppen? Past dat op gewone BX-velgen?
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dat zijn indd XM wieldoppen
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Een XM heeft toch vijf wielbouten, terwijl de BX er maar vier heeft? Zij die doppen niet 15” terwijl BX-velgen 14” zijn? Hoe klem je deze doppen dan vast? Klikken die in de rand van de velg ofzo? Die doppen zijn namelijk übergaaf en die wil ik ook!
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dan zal de BX 15inch hebben.
Qua wieldoppen maak het niet uit of het een 4 of 5steek is.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
PieterSanders schreef:
Er zit 15 inch staal onder, en inderdaad XM wieldoppen, ben er geen fan van
Kom dan ook graag eens een setje GTI lichtmetaal tegen, anders gewoon 14’’ staal, heb nog wel GTI wieldoppen
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Ik wil je 15” velgen + XM-doppen wel ruilen tegen 14” stalen velgen met ZX-wieldoppen…
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
je hebt een pm
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
In ieder geval dit topic terug gevonden. Maar er is nog een groter topic over, maar die kan ik niet meer vinden.
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Goedenmiddag
Vandaag heb ik vervangen aan de BX:
-distributieset
-waterpomp
-nokkenaskeering
-krukaskeering
Nu heb ik 40km gereden en de nokkenaskeering is er weer uit gedrukt, lijkt mij op een te hoge carterdruk, kan dit gebeuren door verstopte carter ontluchting slangen? volgens mij zijn ze niet verstopt maar dat is moeilijk 123 te zien want het is een heel slangengebeuren aan elkaar vast
Anders denk ik aan versleten zuigerveren ofzo, iemand nog andere iedeeen?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Probeer het anders eens te rijden met die carterslang losgekoppeld van je kleppendeksel, wordt dat ook wel een flink zooitje daar. Maar als de keerring dan wel blijft zitten weet je genoeg.
Is eventueel dan wel weer wat voor te beunen met zo’n klein filtertje of desnoods een catchtankje.
Ik weet nog wel dat knäckor ook eens wat last heeft gehad met een uitgelopen nokkenaskeerring.
Toen is de opgevoerde oliepomp weer terugebouwd naar standaard.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Opzich wel iets om even te proberen, dankje!
Heb wel even na gedacht en toen kwam ik tot dit:
Daan88 schreef:Heb een hele vervelende storende resonantie in de auto zitten tussen de 2500 en de 3000 toeren
+
Daan88 schreef:Nu heb ik 40km gereden en de nokkenaskeering is er weer uit gedrukt
= Misschien toch een zuigerveer gebroken ofzo, misschien leidt een compressietest tot meer, binnenkort maar eens doen
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Ik had het vorige week ook, maar ik had de ring gewoon niet goed gemonteerd :p
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Vandaag nog een andere keerring gemonteerd, en ook nog gereden met losse carter ventilatie slang, maar nog steeds hetzelfde verhaal, zijn er nog andere mogelijkheden in plaats van hoge carter druk?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Er zit weer APK op deze BX, na het vervangen van het rechter achter wiellager, ook een setje 206 GTI velgen zitten er onder, nog steeds het olieprobleem aanwezig trouwens, gelukkig rij ik in de turbodiesel dagelijks
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004