Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Dat is een hoop werk om na de APK weer terug te bouwen…
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
En een echt dure grap als ze je daarmee pakken, dan kan je beter MRB betalen…
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Zonde… dat deze wijziging aangenomen is.
Zonder alle argumenten tegen weer te willen herhalen, dit is een domme regeling die, zoals wel vaker de laatste jaren met zg. besparingen en bezuinigingen, waarschijnlijk meer gaat kosten dan dat het oplevert. Zowel direct - rijksbegroting - als indirect - maatschappelijk. Met name doordat het een administratief vrij complexe regeling is, zal het veel meer aan bureaucratie kosten dan de oude regelingen die eenvoudig te automatiseren waren. Weer iets waarbij m.n. de VVD het tegenovergestelde doet van wat ze beloven; minder bureaucratie en onnodige regeltjes. En maatschappelijk, zowel materieel als immaterieel, door verdwijnend “erfgoed”, faillissementen, minder werkgelegenheid en (verwacht ik toch ook) verminderde opbrengst aan brandstofaccijns en btw. En het feit dat veel klassiekereigenaren de lpg-installatie zullen verwijderen is ook een verlies voor het milieu, wat wederom een tegengesteld effect is van wat de nieuwe regeling zogenaamd beoogt.
Kortom, domme regeling, kortzichtige overheid.
wat gebeurt er met al die halfvolle gastank’s ??
weer een extra millieu-belasting !
Totaal aantal Berichten: 2133
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
neem aan dat je die gewoon ff leeg rijdt voordat je hem demonteert….
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik ben wel benieuwd of dit ooit nog na te gaan is, de toekomstige financiele gevolgen van de nieuwe regeling.
Men kan toch bij de RDW nagaan, hoeveel van de huidige oldtimers per categorie brandstof, uiteindelijk gaan betalen dan wel gaan slopen of schorsen of exporteren. Lijkt mij niet al te moeilijk alleen wie hier ooit echt daadwerkelijk de juiste data van krijgt, daar ben ik dan weer nieuwsgierig naar…ik denk dus helemaal niemand.
Ik vind, dat die gegevens opeisbaar moeten kunnen worden (bij KNAC,FECAC of weet ik veel wie) om aan te tonen, het bereikte effect van de maatregel. Just a thought..
Mijn autootjes gaan in elk geval rap verdwijnen uit het RDW bestand. Dat gaat mij wel wat kosten maar de NL overheid ook
Eigenlijk enig idee wat een garage (uurloon 55 euro) zou rekenen voor LPG-uitbouwen?
Ik bouw het uit voor 200. Ben geen garage maar heel moeilijk is het niet namelijk.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
CEE-IKS schreef:Ik vraag me af of er in Europees verband niets mogelijk is.
Volgens mij geldt vrijwel overal een termijn van 25 jaar.
Iemand met een juridische achtergrond die er wat meer erover kan vertellen?
Nu neemt Nederland wel een bijzondere uizonderingspositie in.
die grens is per land verschillend.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
beerpeet schreef:Kortom, domme regeling, kortzichtige overheid.
meestal maar een blik van 4 jaar vooruit als het op dit soort maatregelen uitdraait, helaas pindakaas.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
rf schreef:Eigenlijk enig idee wat een garage (uurloon 55 euro) zou rekenen voor LPG-uitbouwen?
Ik bouw het uit voor 200. Ben geen garage maar heel moeilijk is het niet namelijk.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Okee bedankt. Weet ik even waar ik aan moet denken. Misschien kom ik er op terug.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
OK, Nog even benoemen wie voor de beide moties Bashir stemden.
Voor (waarvoor dank):
SP
CDA
ChristenUnie
SGP
PVV
Partij voor de Dieren
50+
. Totaal aantal stemmen in de Tweede Kamer: 55van150
. Totaal aantal stemmen in de Eerste Kamer: 24van75
Tegen:
VVD
PvdA
D66
Groen Links
. Totaal aantal stemmen in de Tweede Kamer: 95van 150
. Totaal aantal stemmen in de Eerste Kamer: 40van 75
JW
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is het nu definitief of is er nog ergens een beetje hoop…?
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Het is zolang het plan niet is uitgewerkt niet definitief en er lopen nog een aantal acties. Maar de kans op een goed einde wordt nu wel heel klein. Ik had nog gehoopt op een meerderheid in de Eerste Kamer voor de partijen die voor de moties stemden, maar die is er dus niet. Daarmee lijkt die weg dus ook dood te lopen.
Opmerkelijk is dat het CDA zeer gemotiveerd voor heeft gestemd. Het was dus handig geweest als v.m. minister Jan Kees de Jager toen hij in een middagje het overleg ‘vlot trok’, even had gepeild wat er in zijn eigen partij speelt, dan had er nu een wat evenwichtiger akkoord gelegen.
JW
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Het is niet alleen aan de politiek geweest.
Op een Mercedesforum las ik dat het idee om MRB te gaan betalen voor oldtimers bij de Bovag vandaan komt.
Dit op aanraden van hun leden omdat er zoveel “oldtimers” geïmporteerd werden.
Dat de leeftijdsgrens van de oldtimers opgeschoven is naar 40 jaar hebben we te danken aan de voorzitter van de KNAC, Die is met het voorstel gekomen om de leeftijdsgrens op te schuiven en de Fehack schaarde zich daar achter.
Dus die alliantie die voor de oldtimer liefhebbers op moest komen zat er ook gewoon voor hun eigen.
Het zou goed zijn als eens duidelijk werd wie nu waar voor verantwoordelijk is.
Dan kunnen de mensen bepalen of ze nog wel lid willen zijn van een KNAC of Fehack.
Groeten van Henk uit Steenwijk.