vernaggelen wilde ik zeggen.
4 complete sets injecteuren besteld, zegt de dieselman dat het risico er is dat de schroefdraden van de cilinderkop bij het losrukken van de injecteurdragers kapotdraaien.
Ik heb dus voorlopig de behandeling op “pauze” gezet, en heb gezien op internet dat
- remvloeistof;
- benzine;
- WD40;
- motor opwarmen;
- 4 uren per injecteur rekenen om stukje bij beetje los te wrikken
nodig zijn om de operatie cilinderkopveilig te voltooien.
Andere suggesties en methodes?
Een bedrijf hier heeft voor 450 Euro een kale cilinderkop “binnen 3 dagen leverbaar”, een zogeheten “échange standard”, dat wil zeggen gerenoveerde naar nieuwwaarde-specificaties. Ze vroegen wel of er een lange of korte arbre à câme (nokkenas?) op zit. Dat vond ik een rare vraag aangezien het type motor me voldoende lijkt om dat te weten.
Een XUD7TE/L A8A
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Bij de nieuwere auto’s is het inderdaad een crime om er een injecteur uit te halen ,
met een BX blok heb ik daar nooit problemen mee gehad .
Inspuiten met een ECHTE antiroets ( geen WD40 )
behandeling enkele keren herhalen , en met een warm blok zal mogelijk wel makkelijker gaan .
Verder gewoon ” met beleid ” zoals met dat in Nederland zegt proberen los te halen .
Voel je dat dit echt niet gaat , dan pas plan B .
Succes , Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Heb je 4 complete verstuivers besteld?
Hoewel ik die pas twee keer los heb gehad bij mijn diesel denk ik dat je je teveel zorgen maakt. Ik heb een goede pijpsleutel gepakt, en daar dmv. een dop een groot wringijzer op gezet. Ze zitten best vast, maar volgens mij zijn het andere motoren waar dit écht een crime is. Let wel op bij de rechter verstuiver, dus degene bij de d-riem, dat daar een nokje op de kop zit waardoor je pijpsleutel vast kan komen te zitten als je draait. Waarschijnlijk heb je dat probleem niet als je een officiële verstuiverdop gebruikt.
Als je toch al opties als een ‘nieuwe’ cilinderkop overweegt, zou ik er gewoon voor gaan en misschien een paar keer van te voren kruipolie gebruiken.
OK, ik wacht nog even op de terugkeer van de chef van het atelier die er vandaag niet was. Zijn medewerker wist niet van mijn afspraak met de chef, en hij leek er geen zin in te hebben, en mogelijk heeft hij me gewoon bang willen maken, of juist heel eerlijk door me netjes te waarschuwen dat het heel zelden maar toch kon gebeuren met die schroefdraden.
Geen WD40 maar wat is dan het “echte spul” volgens jullie? Want ik wil best wel voor-losdraaien voordat ik de auto aan de dieselist geef.
Totaal aantal Berichten: 25575
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik Maak Alles Los!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Kruipolie gebruiken, dat is wat anders dan wd40. Dan iid een pijpsleutel en een grote ratel met dop erop. Mij altijd gelukt.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.