HvdL schreef:Dat het citroënvirus besmettelijk is, bleek wel toen de brug het begaf waarop de BX stond. Het kreng wilde niet meer zakken! Dit leek mij de omgekeerde wereld, een citroën die niet omlaag wil.









Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Hallo,
Een niet-betrokken Citroënspecialist, tevens ervaren roestsnuiver, heeft mijn relaas over de omgekeerde cabriolet aangehoord en hij adviseert eveneens delen van een andere koets, liefst een totaal andere koets… Ik weet wat mij te doen staat.
Groet!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dus je haalt een ander ?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
HvdL schreef:Ik weet wat mij te doen staat.
Naar Nieuwveen?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986









Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Ondermeer inderdaad. Deze koets volduwen met delen uit een andere koets is al een hele klus, maar het is natuurlijk vreemd om een niet-rotte koets te slopen ten bate van de gatenkaas die ik in de schuur heb staan…
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als je de “nieuwe” ophaalt,vergeet dan niet het kenteken bewijs.
Succes met alles
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.









Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Laat ik eerst eens vragen of het er nog is inderdaad… Wellicht heeft Guzziman de papieren naar de RDW gestuurd o.v.v. ‘gedemonteerd in eigen beheer’. Zou niet eens vreemd zijn, tenslotte. Volgens mij hebben we dat zelf gesuggereerd op het forum.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dan moet je dus Naar de RWD met beide auto’s om het kenteken over te zetten.
Of je moet een voorschouwing laten doen ter plaatse,kosten plus minus 125 euro.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.









Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Inderdaad, er zijn altijd mogelijkheden.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hoe zijn de vorderingen?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.









Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Vorderingen zijn er aan mijn kant van de lijn helaas vrij weinig, behalve dat ik de koets van Guzziman van dichtbij het kunnen zien. Veel minder roest dan de mijne, wel wat plekken natuurlijk. Bonus: hij heeft de papieren er nog bij. Malus: de voorwielen en ophanging zijn verdwenen, dus moeten we een manier bedenken om de koets ongeschonden te transporteren. Meevaller: de achterwielen zitten er nog onder én er zitten blokken in het achterste subframe. Er is dus hoogte.
De koets is met een heftruck wel met beleid op een transporter te zetten, denk ik. Het zou alleen mooi zijn als we op plaats van bestemming ook een goed middel hebben om ‘m weer er weer heel af te krijgen. En een plek. Zo’n break frummel je niet even naast de meterkast. Nu is mijn eigen koets dus eigenlijk een meterslange sta-in-de-weg! Voor delen van die koets (ja, er zit hier en daar nog blik om de roest) is belangstelling, maar slechts voor een klein stuk…
Hopelijk kan ik de komende tijd aan de slag met het ding. De koets is verder kaal en leeg, dat is ook een voordeel.
Voorwaarts!
Groet
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’









Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Dat was een tijdje terug, dat ik hier iets heb laten weten. Het project - mag ik dat zo zeggen, dat mag ik zo zeggen - lag min of meer stil. Er werd wel eens ergens een bout losgedraaid of wat bekleding losgehaald, maar het ging vooral traag. Heeeeeeeel traag. Er moest een plek worden gevonden voor een vervangende koets, ik kan in ‘mijn’ Opel-sleutelwerkplaats niet nogeens vijf meter blik stallen. Dat kostte even tijd, maar het lijkt voor elkaar. Het fusieblik komt binnenkort!
Ondertussen is de draad weer opgepakt, samen met mijn dochter (7). Die lijkt trouwens verrassend veel (excuus voor de vage telefoonfoto) op een iets jongere versie van La Leo, al heeft ze nog niet zoveel CX-kennis. Bonus: vandaag had ze toevallig ook nog eens rode nagellak! Ze leert snel en weet de ratel en de W40 goed te gebruiken. Vandaag heeft ze de koplampen en de grill eraf gesleuteld en ze heeft een begin gemaakt met de bumper. Achter is de koets al behoorlijk kaal, al kijk ik nog naar de achterste zijruiten… Die gaan er zonder snijden niet uit, vrees ik. Jammer van de plastic clipjes die er nog inzitten.
Nu alles weer doorgaat, pleit ik voor een snelle scheiding. Uiteraard ben ik gevoelig voor de argumenten van Frank en Erik, kan ik ook meteen goed zien hoe het subframe er echt aan toe is. Aan de langsliggers is al eens (netjes) gelast, maar ik heb goede hoop dat dit frame met de ‘nieuwe’ koets te verenigen is. Zo niet, dan is er nog donormateriaal voorhanden in de vorm van een redelijk geconserveerd achterframe en langsliggers van de Connexxionkneus van MBender. On with the show!
Groet!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi dat je weer aan de gang bent,en dat nog wel met een goede hulp.
Als ze nog wat uurtjes over heeft kan ze hier ook nog wel helpen,zogauw ik de koets weer op ga bouwen.
Ze weet immers al hoe het los moet,dus vast zetten lijkt me dan geen probleem.
Succes.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.









Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Zou ik niet op wachten Frank. Als het zo doorgaat, zijn we net op tijd klaar voor haar eerste rijles! Desalniettemin dank voor het gestelde vertrouwen hahaha.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mag je tegenwoordig al met je 12 de rijden
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.