Totaal aantal Berichten: 11787
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat gebeurt wel eens. Daar wil je niet mee gepakt worden. En die kans is best heel redelijk dat dat gebeurt, zeker in de grensstreken.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Voor Ierland werkt het als volgt:
• Invoerrechten 200 euro ongeacht merk of brandstof
• 53 euro MRB per jaar
• APK plicht vervalt voor auto’s ouder van voor 1-1-1980
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Eens even gekeken wat de belastingdienst/douane er van zeggen:
Als je in Nederland in de GBA staat ingeschreven, mag je niet met een buitenlands gekentekend voertuig rijden in NL. Doe je dit wel ontduik je BPM, kun je een naheffingsaanslag en een bestuurlijke boete voor krijgen en het voertuig kan tot er betaald is in beslag worden genomen. Voor zover ik snel kan nagaan, is dit, wanneer dit met opzet gebeurt, een misdrijf en komt het dus ook op je strafblad.
Lijkt me een hoge prijs.
Thierry
ik lees hier berichten over het uitbouwen van de lpg , doe het niet , eerst veel geld inbouw , nu veel geld uitbouw , voor je besluit om dit te doen , wacht af , laat je auto(,s) schorsen op 1-1-2014, geef hun niet hun zin om alles te betalen wat ze willen , voor je hobby .nu wordt je verteld , kwart tarief , een jaar erop half tarief , tot dat je vol betaald.
wees geduldig voor je je hobby afbreekt, ikzelf ga hem schorsen , heb helaas een diesel , rij er rond de 1000km per jaar , een echte vervuiler , wat meneer verstookt via allesbranders, kan ik niet tegen op kwa vervuiling , argument oude auto’s zijn slecht voor het milieu , larie koek , waarom lpg zwaar belasten dan , of mis ik iets , als we allemaal onze auto’s schorsen , komen ze nooit aan de bedoelde miljoenen.kijken wat ze dan verzinnen , misschien dat er in de tussen tijds iets gebeurd, waardoor deze jongeren club regering op de bek gaat.
deze figuren die het voor het zeggen hebben , weten niet wat het is , om een gezin te onderhoud of iets op te bouwen uit het niets , en in 1 klap teniet wordt gedaan, moeder kindjes zijn het,
ben zelf een liefhebber van het oude techniek , maar met de huidige ontwikkeling in de auto branche , zijn wij waarschijnlijk de laatste generatie , die wat met oude auto’s doen , in de toekomst wordt en is het al een weggooi maatschappij, heel goed voor het milieu, alleen nog weggelegd voor de man met een zeer grote beurs…
misschien nog een ideetje , als het niet anders kan , verkoop je auto aan een pool of een Bulgaar, of in die trend , kunnen ze er een ander kenteken op zetten , en lekker rijden door Nederland , zie je je oude vertrouwde auto misschien nog es weer in zijn volle glorie , want alles afpikken doen ze toch al , haal er dan nog wat geld uit , dit is geen discriminatie , dit zijn feiten , en denk niet zo als sommige zullen doen , hij kamt alles over 1 kam , doen ze ook bij ons.
weer een hobby en een branche naar haaien , WAT VOLGD.
Citroen C32 Rijder.
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Wow.
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 11787
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Thierry schreef:Eens even gekeken wat de belastingdienst/douane er van zeggen:
Als je in Nederland in de GBA staat ingeschreven, mag je niet met een buitenlands gekentekend voertuig rijden in NL. Doe je dit wel ontduik je BPM, kun je een naheffingsaanslag en een bestuurlijke boete voor krijgen en het voertuig kan tot er betaald is in beslag worden genomen. Voor zover ik snel kan nagaan, is dit, wanneer dit met opzet gebeurt, een misdrijf en komt het dus ook op je strafblad.
Lijkt me een hoge prijs.
Je krijgt er eerst gelazer mee natuurlijk, maar als het inderdaad puur om ontduiking van de BPM gaat ben ik benieuwd hoe dat werkt voor auto’s met een BPM van €0,- (want, IIRC, was de BPM vanaf 100 maanden oud nul, maar correct me if I’m wrong). Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Eigenlijk vermoed ik dat dit dan ook meer onder ontduiking van de MRB zou komen te vallen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Als je de auto uitvoert naar een buitenlandse vertrouwenspersoon (en ook op die naam overschrijft), en daarna via een soort huur / lease constructie in blijft rijden, dan ben je als niet officieel eigenaar ook niet strafbaar toch?
Je moet natuurlijk wel je verhaal klaar hebben als je aangehouden wordt.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 11787
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
De vraag is alleen hoe moeilijk je het jezelf wilt maken.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thierry schreef:Eens even gekeken wat de belastingdienst/douane er van zeggen:
Als je in Nederland in de GBA staat ingeschreven, mag je niet met een buitenlands gekentekend voertuig rijden in NL. Doe je dit wel ontduik je BPM, kun je een naheffingsaanslag en een bestuurlijke boete voor krijgen en het voertuig kan tot er betaald is in beslag worden genomen. Voor zover ik snel kan nagaan, is dit, wanneer dit met opzet gebeurt, een misdrijf en komt het dus ook op je strafblad.
Lijkt me een hoge prijs.
En als je simpel even een auto geleent heb van iemand die net over de grens woont bijvoorbeeld?
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Dan laat ik binnenkort maar niemand in mijn buitenlandse XM een proefritje rijden
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nou ja, als jij er nu gewoon naast zit, dat kunnen ze toch niet aanrekenen als belastingontduiking?
Je ben samen op pad en jij ben te moe om verder te rijden bijvoorbeeld…
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 23-07-2006
- HY HY78
- Berlingo 1.6 16v Multispace
Ik zie een markt voor oldtimerlease net over de grens
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Arjan Verkade schreef:
En als je simpel even een auto geleent heb van iemand die net over de grens woont bijvoorbeeld?
Dan kun je dat vooraf electronisch melden en dat mag twee weken per kenteken per jaar.
Overigens schijnt men de eerste keer een schriftelijke officiële waarschuwing uit te delen. Maar als permanente oplossing is het ongeschikt.
Thierry
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké handig info voor mensen die aan de grens wonen.
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Je mag als Nederlander niet met een buitenlands kenteken rijden, behalve als een jou ter beschikking gestelde buitenlandse auto door jouzelf is gemeld bij de belastingdienst voor vrijstelling MRB buitenlands kenteken. Zie ook de vele import verhalen op het forum. Dan mag je 14 dagen rijden met het buitenlandse kenteken. Dit kan maximaal 2 keer per jaar.
Heb je het niet gemeld en wordt je gepakt, dan KAN het resulteren in een naheffing MRB tot het moment van eerste toelating van de auto (!)