Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Andere katalysator geplaatst, nieuwe einddemper opgehangen. So far, so good.
Ongeveer 500 meter verder besloot nu de middendemper om het op te geven
We hadden gezien dat die ook niet best meer was, maar het gerommel met vooral de kat is hem dan toch teveel geworden.
Dus nu staat er maar weer een middendemper in bestelling… Het is maar goed dat ik zo’n break erg leuk vind, want hier wordt je wel een beetje moedeloos van
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
je hebt het allemaal wel te pakken zeg!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik hoop wel dat het ook nog een keertje stopt. Ik ben nog bang voor de dynamo, de rest lijkt wel ok…
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Nieuwe middendemper hangt. Next stop: middenpijp, want die ging dus óók stuk
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Die uitlaat speelt je wel enorm parten
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Nee, ik was te eigenwijs om in 1 keer alles nieuw te bestellen.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Afgelopen dagen heb ik het topic van Twan over deze auto doorgelezen. Sommige van de klachten die hij had kom ik namelijk nog steeds tegen. Onder andere starten op 3 cylinders en dan een MM lampje vertonen, beetje bokkerig rijgedrag enzovoorts.
Ik denk ook dat ik de oplossing gevonden heb. Het starten, of liever, het niet willen aanslaan komt denk ik door een niet goed meewerkende injector. Ik ga kijken of de injectoren die ik nog heb liggen daar verandering in kunnen brengen.
Verder heb ik de bougies vervangen. Die erin zaten waren nog niet op, maar wel van het verkeerde type. Nu zitten er nieuwe in van een warmtegraad hoger, en het bokkerige rijgedrag is zo goed als verdwenen. Ook het luchtfilter is vervangen. Er zat een compleet versmeerd K&N filter op, dat zelfs met een bus remmenreiniger niet schoon te krijgen was. Nu met een papieren Bosch filter is het verbruik weer netjes rond de 1 op 12, hiervoor was 1 op 10 het beste wat ik voor elkaar kreeg.
Tot slot denk ik dat ik ook de oorzaak van de brom op snelheid gevonden heb. Bij toeval moest ik gisteren op de snelweg vrij abrupt naar links sturen bij 100 km/h. En ik merkte toen dat het geluid van de brom veranderde. Dat lijkt me dan aan het wiellager te liggen. En die heb ik liggen, dus dat ga ik in orde maken.
Als straks het uilaatgebeuren ook helemaal klaar is hoop ik dat de hoofd"break"ens even over zijn
Je gaat in ieder geval nog steeds vooruit, het wordt er steeds beter op! Goed idee, om die uitlaat in 1x te bestellen.
Groet,
Chris
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Hilko, heb je trouwens een suggestie of tip waar je (goedkoop?) uitlaten kan halen?
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Als ik haast bestel ik bij mijn vaste automaterialen handel. Als ik minder haast heb bestel ik veel bij mister-auto.nl. Mister auto is redelijk voordelig, maar ze hebben niet alles. Qua uitlaten wel, trouwens.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Hilko16TZI schreef:
1) Kijken wat er aan de HD pomp mankeert. Deze maakt herrie.Opgelost, bleek spanrol distributie.
2) Kijken wat er pruttelt aan de uitlaat. Deze maakt ook herrie. Bijna klaar, alleen de tussenpijp nog.
3) Kijken wat de brom linksvoor veroorzaakt bij 100 km/h. Verdachten: Differentieel, aandrijfas, mogelijk wiellager of een gecupte band.Is het wiellager, heb ik liggen, gaan we oplossen.
4) Distributie vervangen.
5) Stationair loop nakijken (loopt te hoog).—> ben er nog mee bezig, maar verdenk oa verkeerde bougies en probleem met een (of meerdere) injector(en).
6) Rechterkant netjes (laten) maken, dit heeft geen haast overigens.
7) Diverse dashoboardlampjes vervangen (jawel, daar is ie weer ) en het stuur recht zetten.
8 ) Koppeling pedaal hoogte afstellen. De koppeling grijpt nu al na 1 mm lift aan. Rijdt niet lekker en je trapt het pedaal snel niet diep genoeg in bij schakelen.
Als je het zo bekijkt is er best al veel gedaan. Ook nog zat te doen. Maar ik heb er schik in
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Middenpijp is ook binnen. Moet het morgen maar even mooi weer zijn - zal blij zijn als dat stukje eindelijk klaar is.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Jeee!
Bleef het maar zo mooi…
Ik meen wel een roestplekje te zien voor de tank…
Of is het oppervlakkig?
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring