Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De CX heeft de LCP 2013 zonder grote problemen uitgereden
Het enige kleine probleempje wat ik had is dat de knipperlichtschakelaar kapot is gegaan. Eerst had ik geen knipperlicht links meer, en later helemaal niets. Nou ja als je flink aan de schakelaar rommelde dan deed die het af en toe een beetje…
Toevallig had iemand er 1 bij zich, dus die heb ik in een lunch pauze kunnen vervangen.
De eerste dag ging niet slecht en het lukte allemaal aardig. Toen bleek het dat we 28ste stonden van de 35, maar na de eerste dag zat het allemaal heel dicht bij elkaar.
Op dag 2 verliep het eigenlijk ook prima, dat bleek savonds ook wel want we waren gestegen naar plek nr 14.
De 3de laatste dag zaten de meeste op een verkeerde modderweg, waar je eigenlijk niet doorheen kon. Dus we moesten keren. Hier ben ik net omgedraaid, en kom ik een SM tegen die achterruit terug moest.
Het water liep hier gewoon over het pad..
http://www.youtube.com/watch?v=NeQRT13gpq8
Hierdoor verloren we veel tijd, maar konden uiteindelijk wel de juiste route rijden.
Uiteindelijk zijn we 9de geworden in de sportklasse!
We zijn in elk geval lekker vies geworden…
En eigenlijk is de CX hier alweer schoon geregend door een flinke bui op de snelweg
En aangekomen bij de finish
De CX is inmiddels weer afgespoeld, echt ongelofelijk wat voor troep uit die wielkasten komt met name achter.
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Na zo’n pressé komt alles weer lekker vol te zitten met smurrie, maar nu las ik eens eerder dat dorpels eraf halen een hobby van je is (Ter controle van dorpels misschien wel een reden om mee te doen )
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik kan leukere manieren bedenken om mijn tijd te besteden, maar die dorpels zouden er binnenkort eigenlijk wel weer even af moeten
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gaaf Arjan!
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat natuurlijk helemaal fantastisch nieuws is dat gedurende de hele LCP de sigaretten aansteker 100% recht is blijven zitten.
Dus Rens, als je garage het niet voor elkaar krijgt hem recht te houden, ik weet de truuk inmiddels
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Totaal aantal Berichten: 17406
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Van die hulp maak ik graag gebruik, Arjan! Zal ik als tegenprestatie jou helpen je auto weer vol modder te smeren, zodat hij er echt rallymatig uitziet?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zat meer te denken jouw auto persoonlijk in de modder te testen na het fixen van de sigaretten aansteker
Totaal aantal Berichten: 17406
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Dan kom ik liever met m’n Dacia naar la Fête des Limousines…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Oh, heb jij een Dacia van de zaak misschien? hahahaha
Ik vraag mij eigenlijk af Rens hoe jij je XM daar zo vreemd hebt weten te parkeren in de modder, vond het een sfeervolle foto;-)
Totaal aantal Berichten: 17406
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ik zal in het topic over Le Citron Pressé antwoorden…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
En weer voor een jaar APK
Eigenlijk weinig gekke dingen…
Alleen werkte aan 1 kant de handrem niet meer, maar dat is normaal na 2 jaar bij een CX.
Verder natuurlijk verse olie en bougies, het lijkt allemaal weer wat beter te lopen.
En meteen ook even een nieuwe accu in laten zetten, de oude werd toch wel wat minder.
Gezien daar nog Duitse teksten op stonden en ik in geen enkele rekening terug heb gevonden dat er een nieuw accu is in gekomen vermoed ik dat die accu er ooit in is gezet toen de CX nog op Duits kenteken stond.
Gezien de CX al sinds 1998 op NL kenteken staat is het toch wel een goede accu geweest, zelfs na 2 maanden stilstaan in de winter zonder los te halen zonder problemen starten
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die levensduur ga je met een moderne niet meer halen. Hebben ze er wel een calcium/loodaccu in gezet? Calcium/calcium werkt niet in een oudere auto
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee die levensduur lijkt me uitzonderlijk.
Geen idee wat er nu in zit, Richard bij van der Laan heeft het geregeld. Ik hoop dat hij wel weet wat er in een CX moet.
Tegen welke problemen ga je anders aanlopen?
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zeer korte levensduur. Calcium/calcium accu’s worden heel anders geladen dan loodaccu’s. Zo’n moderne accu gaat binnen een jaar stuk in een cx of ander oud lijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste