Ik heb op de sloop een trekhaak gekocht, heb deze er alleen niet zelf onder vandaan gehaald.
Nu wil ik het monteren op de auto, maar zit met een probleem.
Je hebt zes bouten/(soort van)moeren. 2 achterzijde, 1 rechts en 3 links. Die aan de achterzijde zijn simpel. Bumper eraf bout erdoor, boutje aan de achterzijde vastdraaiern en klaar.
Maar de andere bouten moeten in het frame. Daarvoor zijn wel de gaten aanwezig maar daar zit geen schroefdraad achter. Er zit maar aan 1 zijde een gat, en de bouten zijn niet lang genoeg om er helemaal doorheen te kunnen mocht dat kunnen.
Ik krijg die (soort van) moeren ook niet in het framebalkje om het er op die manier in te kunnen draaien.
Hij zit nu wel onder de auto, maar alleen met de achterste twee bouten… dat schiet niet echt op naar mijn mening.
Iemand die mij het truucje uit kan leggen?
__________________
Niemand die kan kijken hoe het bij hem/haar zit?
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 28-12-2011
- Saxo 1.1 SX
Hey Rob,
Als het goed is heb je toch van die vierkante moeren die op zo’n klepje, veertje achtig dingetje zitten?
Die kan je dan in die vierkante gaten stoppen.
Als je die mist, succes, die dingen zijn beroerd te vinden is mijn ervaring…
freek en marieke schreef:Hey Rob,
Als het goed is heb je toch van die vierkante moeren die op zo’n klepje, veertje achtig dingetje zitten?
Die kan je dan in die vierkante gaten stoppen.
Als je die mist, succes, die dingen zijn beroerd te vinden is mijn ervaring…
Die dingen heb ik wel, maar geen vierkante gaten volgens mij… tenminste, bedoel je in de trekhaak zelf of in het ” chassis” ?
Als ik tijd heb zal ik zaterdag nog eens kijken. Misschien zie ik wat over het hoofd.
Deze heb ik:
Ben vergeten te kijken of ik die vierkante heb, maar dat zal dan wel denk ik!
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Als ik me niet vergis (tsja, het is al weer wat jaartjes geleden dat ik een trekhaak onder een Saxo heb gebouwd) zitten er in de auto net voor de boutgaten vierkante gaten. Hier kun je die kooimoeren door steken, en terug halen zodat
de schroefdraad van die kooimoer op zijn plek komt, en de kooimoer zich vast klemt in het vierkante gat.
Succes!
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 28-12-2011
- Saxo 1.1 SX
Sorry nogal laat, maar wat Jay-Jay zegt is precies wat ik ook bedoelde alleen kan hij het wat duidelijker vertellen
Bedankt!
T’ is me inmiddels duidelijk hoe het werkt. Nu nog tijd voor de uitvoering.
Iemand toevallig een electrisch schema in de aanbieding?
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
7 polig?
Even uit mijn hoofd.
1=geel=RAW L
2=blauw=Mistachterlicht na onderbreking
3=geel/groen of wit=massa
4-groen=RAW R
5=bruin=achterlicht L
6=rood=remlicht
7=zwart=achterlicht R
8=grijs=mistachterlicht voor onderbreking (extra aansluiting onderbreek schakelaar)
Dit in het geval wanneer er een mistlicht onderbreking in de stekker doos zit.
Verder is het natuurlijk afhankelijk van wat voor kabelset je hebt. Bij nieuwe set zit meestal ook een aansluitoverzicht bij geleverd. Het beste kun je met een controle lampje (spanningszoeker) de betreffende draad achter bij de achterlichten opsporen. De massa draad is meestal voorzien van een oogje, en moet bij een massapunt in de auto vast geschroefd worden.
Succes!
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 28-12-2011
- Saxo 1.1 SX
Check dit anders even.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/211103/
Ik had ook een keer zo’n lijstje gekregen van mijn oom, geen idee waar hij het vandaan had maar die codes klopten gewoon!
Telt wel, alles even controleren voordat je de boel aan elkaar bakt natuurlijk. Het zou nogal dom zijn als het een zootje blijkt te zijn geworden en je overnieuw kan beginnen…
Succes!
Kijk eens aan! Daar kan ik wel wat mee!
Denk dat ik zaterdag, als ik tijd heb, maar weer eens onder de Saxo kruip…
Bedankt in elk geval voor de info!