11 van de 14
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
CitroMarty’s White GTI & Black 16V
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 19 mei 2013 03:28 PM
  [ # 151 ]

Super, en genieten maar weer!

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
bx16vert
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 211
Geregistreerd: 16-10-2008

Gepost: 19 mei 2013 10:27 PM
  [ # 152 ]
CitroMarty schreef:

En onderdelen waren binnen.
Vanavond heb ik nieuwe bougies en kabels gemonteerd.
De verdeler was niet optimaal weer, gaan we ook nog maar vervangen binnenkort.
Klopt het dat een verdeler van een 16V niet zo’n stift heeft zoals een verdeler van een GTI 8v???

De verdelerkap van een 16V heeft ook een stift. Maar ik heb het zelf al tot 3x toe gehad, dat de stift gewoon weggebrand is.
Dit is een vaak voorkomend probleem bij aftermarket/imitatie verdelerkappen.
De beste kappen zijn de originele van citroen (Valeo/Ducellier), maar citroen leverd ze niet meer.
Er zijn een hoop merken op de markt, maar die rommel komt allemaal uit italie.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5379
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 19 mei 2013 11:33 PM
  [ # 153 ]

Bijzonder zeg!
Maar Marty’s zwarte schicht heeft dat stiftje kennelijk niet nodig, want die gaat weer als de brandweer!

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 21 mei 2013 03:08 PM
  [ # 154 ]

De puntjes in de verdelerkap wel wat opgeschuurd, hij loopt er weer prima op!
Maar binnnekort wel even een nieuwe bestellen sowieso.

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 27 mei 2013 12:50 PM
  [ # 155 ]

Bandenmaat: 195/45 R16 80V
Velgbreedte: 7.0 J
Diameter: 16
Steek: 4 x 108
Naafgat: 65,1
ET: 15

Zou dit zonder problemen onder een BX passen??

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 27 mei 2013 01:33 PM
  [ # 156 ]

7 J breedt icm een te lage E.T waarde….

Ik denk her niet nee Sad

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 27 mei 2013 08:59 PM
  [ # 157 ]

Ik denk dat dit wel eens zou kunnen passen.

Onder m’n GTI past bij mij ook een 17 inch velg zonder band van 7,5 J met ET 18.
Met daar een 205-40-17 band op loopt die net aan op de binnenkant van het wielscherm. (achter) Die zou dus een paar mm. meer naar binnen moeten, dus lagere ET waarde nodig.

Daarom denk ik dat 7J en ET 15 wel zou kunnen passen, maar meten=weten.
In dit geval dus passen=weten.  Wink

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 28 mei 2013 07:18 PM
  [ # 158 ]

Moeten maar eens goed nakijken,
dank voor de info Coen!

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 28 mei 2013 07:36 PM
  [ # 159 ]

Kennen we deze nog??

Het was weer een heerlijk dagje!
Prachtig weer dus ik kon mooi bezig met de BX’en bezig!
Allereerst vanochtend de grijze GTI van stal gehaald.
De BX stond er alweer 5 maand te staan.
Vandaag eerst maar eens lekker gewassen en gepoetst, het resultaat:

Hij staat er weer lekker fris op.
Wel het een en ander aan schades aan de auto, maar dat komt wellicht later wel eens aan de orde.
In ieder geval is deze auto technisch wel goed.
Binnnekort maar eens voor de APK met deze GTI.

Nog even wat mooie fotootjes, want wat is er mooier dan 1 BX GTI??

Daarnaast begon de witte BX na de foto’s toch even een moeilijk probleem te tonen.
De sleutel wou niet meer in het contactslot!
Na wat siliconen en wrikken met een schroevendraaier kregen we hem toch weer aan de loop!
Gelijk het contactslot vervangen, gelukkig hadden we die al op voorraad liggen Very Happy

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5379
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 28 mei 2013 09:04 PM
  [ # 160 ]

Dat met het contactslot hebben wij ook wel eens gehad… Sleutel ging er gemakkelijk in, maar omdraaien ho maar…
Dat was nadat de auto vol in de zon had gestaan, na een paar minuten ging het ineens weer probleemloos.
Probleem is ook nooit meer teruggekomen.
Zou je het oude slot weer eens kunnen proberen? misschien kwam het wel door de warmte?

Edit:
Sorry niet goed gelezen gulp, bij jou ging de sleutel er niet meer in..
Heel ander probleem dus…

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 28 mei 2013 09:14 PM
  [ # 161 ]

Leuke foto’s!


Heb je ook een foto’tje van die 16 inchers die je op het oog hebt? Wink

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 28 mei 2013 09:31 PM
  [ # 162 ]

Zou opzich kunnen dat het met warmte te maken had.
Hij ging altijd al wat moeilijk, maar wist wel hoe ik er mee om moest gaan.
Heel raar, maar hij wou er niet goed meer in.
Maar nu weer primaaa!

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 05 juni 2013 11:48 AM
  [ # 163 ]

En wat foto’s van een de 16V na een goede poetsbeurt Smile

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 05 juni 2013 01:34 PM
  [ # 164 ]

Mooi!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 05 juni 2013 01:38 PM
  [ # 165 ]
CitroMarty schreef:

Kennen we deze nog??

Goh had je de bx op zolder staan? Laughing viel me net pas op dat hij onder het dak stond Very Happy

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
 
11 van de 14
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook