Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Dank je, het is zeker een mooi exemplaar en word al blij als ik er alleen al naar kijk.
Maar…dan moet ie het wel doen! Want op de terugreis van mijn werk naar huis, gebeurde eigenlijk weer hetzelfde als een paar weken geleken. Ook nu weer na het nemen van een middel flauwe bocht, de snelweg op gaande, weer geschok gebonk en geknal (back fire misschien).
Even later, de laatste 100 meter naar huis gingen wel weer goed, nadat de motor was afgeslagen bij ‘t stoplicht.
Vandaag heb ik nog niet weer gereden, morgen maar weer eens proberen. Zoals eerder vermeld moet misschien eerst eens de tank leeg en opnieuw 98 erin gooien.
We zullen zien hoe het morgen gaat.
Het is toch wel heel bijzonder dat ie het alleen doet in een (lange?) flauwe bocht.
Dan zou je nog kunnen denken aan de benzine toevoer die dan hapert, bijvoorbeeld een door een ontbrekend tussenschot in de tank, de benzine verschuift dan weg van de aanzuigleiding.
Ik weet niet of dat kan, maar ik verzin maar wat…
Misschien kan je nog nagaan of het met een volle tank ook gebeurt.
Verder zou het nog kunnen dat er een bougie- of bobinekabel tegen een chassisdeel aankomt in de bewuste bocht, maar dat zou wel heftige schokken geven als de vonk niet de juiste weg neemt.
Maar je kan makkelijk zien of de kabels mooi vrij liggen, zo niet dan gewoon even doen.
Misschien helpt het niet, maar het kan ook geen kwaad…
Succes met het opsporen!
En wij zijn natuurlijk wel benieuwd naar de oplossing!
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Tja, het vreemde is, dat wanneer ik de bocht uit komt de ellende begint. Dan rijd ik al weer enige tijd gewoon op een recht stuk weg, terwijl de wagen niet op houdt met sputteren.
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Het is opgelost!
Ja, al heel eventjes. Net voor mijn vakantie. Ik had helaas geen tijd meer om het te melden op ‘t forum. Wat was nou de boosdoener!?!? Toch de carburateur. Hij was de eerste keer niet goed schoon gemaakt. Er zat een stukje aluminium in een van de kamers. Zie de foto.
Dit is verwijdert en schoon gemaakt. De boel is even wat beter afgesteld. De auto rijdt weer fantastisch. Net zoals toen ik hem net had!
Nu weer op naar het volgende probleem. Afgelopen weekend haalde ik de auto weer uit zijn stalling in Groningen. En ineens doet de knipperlicht schakelaar het niet meer naar behoren. De linker kant gaat niet knipperen als ik de knop in druk. Dus, ouderwets richting aangeven met de hand.