Totaal aantal Berichten: 10301
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bijna goed. Volgens de RTA hoort daar de benzinemeter te zitten. Waarschijnlijk heb je die verwisseld, of dat zou later veranderd moeten zijn. Je kan op de printplaat op de achterkant zien waar de tempmeter zou moeten zitten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Jantje vergist zich.
Van links naar rechts: Lampjes - benzinemeter - snelheidsmeter - thermometer (optie) - toerenteller.
Oop de foto is dus niets bijzonders te zien.
Maar waarom twijfel je of deze klokken combi wel bij jouw DS23ie past?
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
De teller klopt niet helemaal. De toerenteller zit achter een plaatje verstopt en we zien maar een klein stukje van de wijzer. Dit komt overeen met de eerste serie derde dashboarden. De snelheidsmeter zit wel goed, we zien meteen de afstand tot stilstand bij een bepaalde snelheid bij de eerste serie werd dat zichtbaar als de snelheid toenam.
Ik denk dat je dashboard een keer uit elkaar is gehaald en dat er van twee een eerste en een tweede type derde dashboards een nieuw dash is gemaakt.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
@ppvandep
Precies daar doelde ik op!
Ik heb dus een reserve klokkenspel gekocht en toen viel het me op dat daar 2 lange wijzers op zaten.
De combi lang-kort lijkt me raar. Of zouden ze nog een paar oude frontjes overgehad hebben voordat ze volledig naar lange over gingen?
Het grappige is dat achterop het klokkenspel wel een sticker zit van okt. 1972. Precies de maand van wanneer de auto is.
Het kan natuurlijk dat alleen de frontplaat een keer gewisseld is, al zou je dat normaal niet zo snel doen.
Deze zit er bij mij in bj 1973.
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland
Totaal aantal Berichten: 10301
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
edit. fout gekeken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zit me net te bedenken dat ik ook al gezien heb dat ik op de toerenteller zelf ook die updruk gewoon heb.
Een toerenteller met korte naald heeft volgens mij gewoon een zwarte plaat.
Dus ik denk dat ik die covers dan maar een keer wissel
Arjan Verkade schreef:
Het kan natuurlijk dat alleen de frontplaat een keer gewisseld is, al zou je dat normaal niet zo snel doen.
Ik kan me wel voorstellen dat je dat doet, omdat het ‘chroom’ werk niet meer zo mooi is en je het te veel werk vind om het zelf opnieuw te verchromen.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nu eens de kans gehad de buitenkant van de DS te behandelen.
Het plaatwerk goed behandeld en voorzien van een sealant en een wax.
En eigenlijk zo’n beetje al het chroom/RVS werk op de auto ook gepolijst, wat eigenlijk een enorm verschil maakt in hoe de auto eruit ziet. Eerst doffe bumpers en sierstrips, nu zit overal een mooie glans in
Verder heb ik 2 nieuwe spiegels gemonteerd. De onderste sierstrip op de deur RV miste, die zit er nu op.
En de type plaatjes op de achterklep zijn ook vervangen door veel betere exemplaren.
Er zit een dikke 20 uur werk in, klinkt misschien veel maar er staat voor mij nu echt een hele andere auto.
Gezien de auto niet dagelijks wordt gebruikt denk ik dat het nu ook een hele tijd mee kan zonder er weer echt veel aan te hoeven doen.
Dat poetswerk levert altijd een dankbaar resultaat op, en wat een mooie plaatjes. Hier is altijd eer aan te behalen.
Misschien nog een kleine tip: Op de foto’s zie ik dat je linker achterscherm iets lager staat en iets te dicht op het linker achterportier zit. Als je deze iets corrigeert dan is deze weer gelijk aan de rechter achterzijde en dan is deze oude godin weer helemaal tevreden
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er weer goed uit
Maar nu zie ik dat er aan de voorschermen aan de onderkant geen RVS stropje zit.
Hoort dit zo?
Was mij eigenlijk nog nooit op gevallen.
Voor de rest goed bezig.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 10301
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hoort er wel te zitten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Inderdaad, die ontbreekt hier….
Als voorbeeld…
Ondanks het ontbreken van het sierstripje is het toch een plaatje!
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
H@ns schreef:Ondanks het ontbreken van het sierstripje is het toch een plaatje!
Plus 1
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.