22 van de 82
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s DS 23 IE Pallas Mécanique 1972
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10301
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 mei 2013 08:21 PM
  [ # 316 ]

Bijna goed. Volgens de RTA hoort daar de benzinemeter te zitten. Waarschijnlijk heb je die verwisseld, of dat zou later veranderd moeten zijn. Je kan op de printplaat op de achterkant zien waar de tempmeter zou moeten zitten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 18 mei 2013 08:40 PM
  [ # 317 ]

Jantje vergist zich.
Van links naar rechts: Lampjes - benzinemeter - snelheidsmeter - thermometer (optie) - toerenteller.
Oop de foto is dus niets bijzonders te zien.
Maar waarom twijfel je of deze klokken combi wel bij jouw DS23ie past?

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
ppvandep
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 18-01-2009

- ID/DS DSuper 5
Gepost: 18 mei 2013 08:46 PM
  [ # 318 ]

De teller klopt niet helemaal. De toerenteller zit achter een plaatje verstopt en we zien maar een klein stukje van de wijzer. Dit komt overeen met de eerste serie derde dashboarden. De snelheidsmeter zit wel goed, we zien meteen de afstand tot stilstand bij een bepaalde snelheid bij de eerste serie werd dat zichtbaar als de snelheid toenam.

Ik denk dat je dashboard een keer uit elkaar is gehaald en dat er van twee een eerste en een tweede type derde dashboards een nieuw dash is gemaakt.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 mei 2013 08:51 PM
  [ # 319 ]

@ppvandep

Precies daar doelde ik op! Wink
Ik heb dus een reserve klokkenspel gekocht en toen viel het me op dat daar 2 lange wijzers op zaten.
De combi lang-kort lijkt me raar. Of zouden ze nog een paar oude frontjes overgehad hebben voordat ze volledig naar lange over gingen?

Het grappige is dat achterop het klokkenspel wel een sticker zit van okt. 1972. Precies de maand van wanneer de auto is.
Het kan natuurlijk dat alleen de frontplaat een keer gewisseld is, al zou je dat normaal niet zo snel doen.

Profiel  
 
johnny meijboom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 15-10-2009

Gepost: 18 mei 2013 09:02 PM
  [ # 320 ]

Deze zit er bij mij in bj 1973.


Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10301
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 mei 2013 09:06 PM
  [ # 321 ]

edit. fout gekeken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 mei 2013 09:53 PM
  [ # 322 ]

Ik zit me net te bedenken dat ik ook al gezien heb dat ik op de toerenteller zelf ook die updruk gewoon heb.
Een toerenteller met korte naald heeft volgens mij gewoon een zwarte plaat.
Dus ik denk dat ik die covers dan maar een keer wissel Wink

Profiel  
 
ppvandep
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 18-01-2009

- ID/DS DSuper 5
Gepost: 19 mei 2013 03:17 PM
  [ # 323 ]
Arjan Verkade schreef:

Het kan natuurlijk dat alleen de frontplaat een keer gewisseld is, al zou je dat normaal niet zo snel doen.

Ik kan me wel voorstellen dat je dat doet, omdat het ‘chroom’ werk niet meer zo mooi is en je het te veel werk vind om het zelf opnieuw te verchromen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 mei 2013 09:10 PM
  [ # 324 ]

Nu eens de kans gehad de buitenkant van de DS te behandelen.

Het plaatwerk goed behandeld en voorzien van een sealant en een wax.
En eigenlijk zo’n beetje al het chroom/RVS werk op de auto ook gepolijst, wat eigenlijk een enorm verschil maakt in hoe de auto eruit ziet. Eerst doffe bumpers en sierstrips, nu zit overal een mooie glans in Smile

Verder heb ik 2 nieuwe spiegels gemonteerd. De onderste sierstrip op de deur RV miste, die zit er nu op.
En de type plaatjes op de achterklep zijn ook vervangen door veel betere exemplaren.

Er zit een dikke 20 uur werk in, klinkt misschien veel maar er staat voor mij nu echt een hele andere auto.
Gezien de auto niet dagelijks wordt gebruikt denk ik dat het nu ook een hele tijd mee kan zonder er weer echt veel aan te hoeven doen.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 19 mei 2013 09:26 PM
  [ # 325 ]

Dat poetswerk levert altijd een dankbaar resultaat op, en wat een mooie plaatjes. Hier is altijd eer aan te behalen.

Misschien nog een kleine tip: Op de foto’s zie ik dat je linker achterscherm iets lager staat en iets te dicht op het linker achterportier zit. Als je deze iets corrigeert dan is deze weer gelijk aan de rechter achterzijde en dan is deze oude godin weer helemaal tevreden   Smile

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 mei 2013 09:42 PM
  [ # 326 ]

Ziet er weer goed uit very good
Maar nu zie ik dat er aan de voorschermen aan de onderkant geen RVS stropje zit.
Hoort dit zo?
Was mij eigenlijk nog nooit op gevallen.
Voor de rest goed bezig.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10301
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 mei 2013 09:54 PM
  [ # 327 ]

Hoort er wel te zitten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 19 mei 2013 10:05 PM
  [ # 328 ]

Inderdaad, die ontbreekt hier….

Als voorbeeld…

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 19 mei 2013 10:13 PM
  [ # 329 ]

Ondanks het ontbreken van het sierstripje is het toch een plaatje! very good

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 mei 2013 12:01 AM
  [ # 330 ]
H@ns schreef:

Ondanks het ontbreken van het sierstripje is het toch een plaatje! very good

Plus 1

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
22 van de 82
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook