Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gaat goedkomen Dirk!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Citrofreak Bram schreef:Haha Dirk,
Ik moest ff zoeken waar je nou wat getypt had
Maar het spreekwoord zal inderdaad kloppen!
Nog super bedankt he, voor de banden haal en breng service
Mijn reactie is inderdaad op een rare manier tussen de foto’s terechtgekomen .
Heb geen idee hoe dat is gekomen.
Je hebt ‘t in ieder geval gevonden.
Veel succes met het afwerken van deze klus.
Deze prachtige wagen verdient de aandacht die eraan wordt besteed.
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Ik zag dat het je eerder ook al is overkomen in een qoute.
Mogelijk zit je in de qoute te typen?
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Zo, vanochtend eindelijk goed weer, en ook nog is tijd vrij kunnen maken om de boel weer dicht te bouwen.
Alles voorspoedig verlopen, en netjes gemonteerd.
Dus, voorlopig weer lekker zweven met de nieuwe waterpomp, spanrol, distributiesnaar en v-snaar.
Gelijk de koelvloeistof ververst, dan is dat maar alvast gedaan voor de aanstaande grote beurt
Deze klus werd mede mogelijk gemaakt door chefkokfred, mijn buurmannetje, die inmiddels sinds een week of 2 ook op het forum zit.
Tevens heb ik ook de linkerspiegel eindelijk vervangen.
Die lag al een maand of wat op de plank, en nu eindelijk gedaan.
Er was mij verteld dat het zou lukken door de 3 schroefjes van de voet los te draaien, zodat je het deurpaneel kan laten zitten.
Het demonteren is wel gelukt, maar het monteren niet.
Na een tijd tobben was ik het zat, en heb lekker ff het deurpaneel eraf gehaald.
Dat ging toppie, en dan is het dus echt een makkie om te doen.
Het eerste evenement wat zowieso gaat plaatsvinden met de Bx is het kampeerweekend in Brabant.
Life’s too short to drive without comfort!!!
Toppie! Enne, is het geluid van de riemen/rollen nou ook afgenomen? Of is dat het typische geluid van de 19trs?
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Ik weet helaas niet meer hoe het eerst exact klonk.
Het is naar mijn idee niet opvallend anders geworden.
Maar goed, dat kan je beter zelf maar is beoordelen
De oude waterpomp en spanrol heb ik nog ff gecontroleerd na demontage, maar die rollen keurig geruisloos!
Misschien zat het er pas een paar km in, alhoewel ik als laatste iets van vervanging in 2003 denk te hebben gezien in de boekjes.
Maar ja, als ik niet zeker weet hoe oud het is, vervang ik het liever maar
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013
- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Wat een prachtige en unieke voiture zeg! Deze hoop ik nog een keer in het echt tegen te komen, ff over dat lederen interieur kwijlen enzo.
BX rij je bijna voor niks!
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Thanks Rolf, weet niet waar je woont, maar we gaan elkaar wel is treffen op een meeting oid!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Citrofreak Bram schreef:Ik weet helaas niet meer hoe het eerst exact klonk.
Het is naar mijn idee niet opvallend anders geworden.
Maar goed, dat kan je beter zelf maar is beoordelenDe oude waterpomp en spanrol heb ik nog ff gecontroleerd na demontage, maar die rollen keurig geruisloos!
Misschien zat het er pas een paar km in, alhoewel ik als laatste iets van vervanging in 2003 denk te hebben gezien in de boekjes.
Maar ja, als ik niet zeker weet hoe oud het is, vervang ik het liever maar
Nee dan maak ik mij ook geen zorgen voor mijn eigen. Ik vond de riemen van de trs wat rumoerig vergeleken met de twee diesel die heb gehad. Maar die van jouw maakte precies dezelfde geluiden, de juiste dus.
Misschien komt het omdat de HD-pomp bij de trs op een andere plek zit dan bij de diesel.
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Nee, toen je het zei bij Citromobile was er niets bijzonders te horen.
Ditzelfde hoor je nu nog steeds naar mijn idee.
Een diesel draait natuurlijk zowieso al een stuk rustiger, en aangezien we ook nog is een automaat hebben, draait die ook nog is wat hoger in zn neutraal, dus nog wat meer rumoer
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Vanmiddag lekker met mn gezinnetje een ritje gemaakt naar mn ouderlijk huis.
Daar aangekomen zijn we lekker koffie gaan drinken etc
Ik had alleen mn licht aan laten staan…...
Gelukkig had mn Ma startkabels in de Renault Espace, dus weer ff gestart
Éën ding weet ik zeker: er komt nu echt zeer rap een lichtpiepertje in, want dit is echt waardeloos….
Alleen nog een twijfelgeval of ik het originele verhaal in ga bouwen of een aftermarket piepertje.
Iemand enig idee hoe de originele pieper ingebouwd is, en of het een ingewikkelde operatie is?
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Heeft jouw TRS geen lichtzoemer? Dat is wel irritant, ja, als je die niet hebt. Je zal wel merken wat er gebeurt als je de lichten bent vergeten uit te zetten! Oh ja nee, dat weet je nu .
Hij zit bij mijn BXen in het deurcontact wat ook de interieurverlichting bedient. Die gaat gewoon aan bij je, als je het portier opent? Waar de zoemer zelf zit: geen idee.
Als ik uit de verhuisdozen éindelijk de Haynes op weet te rakelen, zoek ik even in het schema op hoe of wat. ‘k Meen dat dat deel van het elektrische schema voor nagenoeg elke BX hetzelfde is…
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Haha, ja, daar ben ik nu wel definitief achter
Ik had het idee dat het aan de binnenkant van de kap zit, onderop het stuur, waar ook de dimmer van de dashboardverlichting zit.
Die zal ik er morgen is af schroeven, en kijken wat er nu al zit
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Mooie auto, goed bezig
Ook ik miste een lichtzoemer, maar omdat ik niet graag in de draden begin te knippen e.d. heb ik een aftermarket zoemertje aangesloten op 2 zekeringen uit de zekeringkast.
1 draadje tussen de zekering van de verlichting en het andere draadje van een contact geschakelde zekering.
Als het licht nog aan is en het contact word afgezet, gaat de zoemer
Ja bij mijn TRS zit ook geen lichtzoemertje. Ik heb een originele gekocht maar nog niet aangesloten. Het is ook een simpele module die op de onderkap van het stuurkolom zit gemonteerd. Nooit echt een aansluit schema gevonden waar ik dat ding duidelijk in terugvond. Maar het is volgens mij simpel om aan te sluiten. Wel veel mooier dan die aftermarked rommel.
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic