Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Heeft een 1,4 TU motor van 1993 cilinderkopbouten die je maar 1x kan gebruiken? Zo genaamde rekbouten?
En als ik de versnellingsbak er toch achter weg heb, is het nog zinvol om meerdere dingen te vervangen?
B.V. priseaslager?
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Toen ik de cilinderkop van mijn AX in de tijd demonteerde heb ik wel gelezen dat de kopbouten maar een keer gebruikt kunnen worden. Aangezien het om feitelijk hetzelfde blok gaat, ga ik daar wel van uit. Maar, destijds zaten er nieuwe kopbouten bij het pakket die ik bestelde voor de koppakking. Toentertijd gekocht op Ebay, heb je ook gelijk alle pakkingen van in- en uitlaat en klepseals etc.
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ja, o.k. Ik zie het nu ook.
Iemand nog tips met betrekking tot de versnellingsbak??
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Bakolie, maar die moet je toch doen als je de bak eraf haalt. Misschien ook de bakkeerringen, evenals krukas-keerring bakzijde.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Daar had ik al aan gedacht. Maar zitten er niet meer keerringen in? Om de prise as misschien?