Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bedankt voor de complimenten allemaal
SPAM schreef:Dat poetswerk levert altijd een dankbaar resultaat op, en wat een mooie plaatjes. Hier is altijd eer aan te behalen.
Misschien nog een kleine tip: Op de foto’s zie ik dat je linker achterscherm iets lager staat en iets te dicht op het linker achterportier zit. Als je deze iets corrigeert dan is deze weer gelijk aan de rechter achterzijde en dan is deze oude godin weer helemaal tevreden
Ja, ik hoop ook dat het lang netjes blijft.
Goeie tip, daar zal ik eens naar (laten) kijken.
Maar heeft voorlopig nog niet echt veel prio.
Grappig is altijd dat hoe netter alles is, hoe meer de kleine dingen gaan opvallen
F.SvM schreef:Maar nu zie ik dat er aan de voorschermen aan de onderkant geen RVS stropje zit.
Hoort dit zo?
Was mij eigenlijk nog nooit op gevallen.
Die hoopte ik er dus op te hebben…
Ik had dus die strip op de deur RV en 2 voorstrips een keer laten opsturen.
Dus die strip RV erop geplakt en wou direct doorgaan met de 2 op de voorschermen. Toen bleken die stripjes dus voor bovenop de achterschermen te zijn, die zijn zo’n 6 tot 12 cm langer…
Dus dat komt nog wel een keer, ik denk dat dat de laatste 2 Pallas details zijn die ik aan de buitenkant mis.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Die zit weer goed in zijn vel zeg! Mooi werk!
Ik moet dat hier ook maar eens doen, ben gewoon altijd bang dat het niet de juiste producten zullen zijn… met al die verhalen over ‘slechte’ poetsproducten.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat zeg je wel goed, want niet overal verkopen ze goed spul. Voornamelijk het bekende spul dat je eigenlijk overal ziet.
Maar ik wil het wel even kort toelichten
Hier een overzichtje wat ik gebruikt heb.
Links bovenin, de sprayfles icm het potje ervoor is om de lak te kleien. Dit zorgt ervoor dat al het vuil dat je op lak of RVS werk zit verwijderd wordt, daarna is de lak spiegelglad.
De fles naast de sprayfles is de polish, hiermee verwijder je lichte krassen en meer glans.
De White Diamond fles is een glaze, hiermee voed je de lak, een mooie diepe warme glans krijg je hiermee.
De EX-P is een sealant, een soort wax maar dan voor een langdurige bescherming.
Daarna nog een extra laag, ditmaal wel echte wax, de Natty Paste wax. In totaal dus 2 lagen bescherming.
Het paarse potje is all metal polish, de naam zegt denk ik genoeg. Je zal je verbazen hoeveel zwarte troep er van al het RVS/chroomwerk af komt…
Links de gele applicator pads, hiermee breng je de producten aan en in het geval van de polish natuurlijk er flink mee aan het werk.
De microvezel doeken zijn natuurlijk om al het overtollige product weer te verwijderen.
Dit lukt in de praktijk nooit 100%, dus eigenlijk na elke stap weer even die spray over het paneel om het nog even goed schoon te krijgen. Werkt uiteindelijk sneller en beter.
Goed wil je echt goed advies en je er dieper op inlezen de echte experts zitten hier en kunnen je erg veel advies geven: http://www.carclean.nl
Mijn persoonlijke ervaring is dat je met de Poor Boys World producten eigelijk nooit iets slechts koopt. Sommige andere merken hebben wel eens een product dat net iets beter werkt.
Het is ook heel belangrijk om goed te weten HOE je het product moet gebruiken, zo heb ik eens die sealant op mijn Xsara gezet en 30 min laten zitten zoals dat minimaal moet. Daarna kreeg ik het er bijna niet meer af. Het probleem achter? Ik had het er te dik op gedaan… Het moet echt heel dun dan werkt het het beste en blijft het het langste zitten. En dat werkt heel erg tegen je gevoel in als je het product niet ziet zitten als je het aanbrengt, maar dat ging nu bij de DS prima
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De DS was niet echt stil zodra je het gas maar een beetje intrapte, ik kreeg al vermoedens van een lekke pakking of iets in die richting.
Nou ja die pakkingen zijn ook vervangen maar er was een spruitstuk afgebroken.
Dat zit nu allemaal weer in elkaar en het is in elk geval een stuk stiller
Verder zit er nu weer LHM in ivp Hydraurincage.
Ook is de hoogte nog even goed afgesteld, want er zat tussen voor en achter nogal een verschil begreep ik.
Het resultaat is in elk geval een erg fijn verende auto nu was het al niet slecht, maar ik denk nu nog net even beter
Oftewel de toerrit op het 10 jarig Citroën forum evenement was erg comfortabel!
Net nog ontdekt dat er onder het kofferbak slot een slangetje zit om water op te vangen, deze zat los dus maar even vast gezet. En alle sloten gesmeerd.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De kofferbak is voorzien van een Pallas kofferbak mouse (heet dat zo?).
Nu zitten er wat scheurtjes in de buitenlaag waardoor de gele foam zichtbaar is, op zich niet zo erg.
Maar dat werkt natuurlijk wel direct als een spons zodra er maar iets van water in de buurt komt.
Het huidige spul moet er dus even een keer uit.
Ik zit me alleen af te vragen of het zin heeft om iets terug te plaatsen.
Want waar dient het eigenlijk voor? Geluidsdemping? Verminderde geuren (uitlaat/benzine) in de kofferbak?
Ga je het verschil merken tussen wel of geen kofferbak foam…?
Het zit natuurlijk helemaal geplakt, hoe krijg je dat gemakkelijk los?
Om er nu zomaar met een plamuurmes onder te gaan steken wordt niets ivm met lakbeschadiging…
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
je bedoelt op de klep zelf?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja rondom op de klep zelf aan de binnenrand. Een cm of 5 a 8 dik. Ik dacht dat deze alleen op een Pallas zat.
Totaal aantal Berichten: 10302
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Klopt. Hoort op een Pallas.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Als je het weghaalt van de klep zullen de passagiers op de achterbank het merken met koud weer.
Dan tocht het tussen de zitting en de rug.
Maar weghalen heeft zijn voordelen, het trekt geen vocht meer aan en droogt beter.
Origineel hoort het wel op een pallas.
Gr Peter.
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Het sluit de klep wel mooi degelijk af. Je kunt zo’n rand gewoon nieuw kopen volgens mij.
Edit:
Hier sta tie, alleen niet leverbaar momenteel, wellicht heeft een DS gespecialiseerde garage er een liggen:
http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=132&returnId=79&itemId=1552
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké, dus het ding heeft wel degelijk nut!
Ik heb ook wel eens een alternatief gezien. Deze is niet gevuld met mousse, maar is van een soort rubber/plastic achtig matriaal. Het voelt een beetje hol aan.
In elk geval een matriaal wat geen vocht zal aantrekken.
Ik weet even niet meer waar ik deze gezien heb, maar meen rond de 60 euro tov de 80 voor de mousse variant.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Na wat zoek werk op internet kan ik het alternatief niet meer terug vinden.
Het lastige is dat ik niet weet hoe het heet, maar ik kom eigenlijk overal de mousse uitvoering tegen tot nu toe.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De kofferbakscharnieren kan je in 2en delen, want ze zijn voorzien van een soort pin.
In het onderdelen boek zie ik hier geen nr voor.
Iemand een idee hoe ik aan zulke pinnen kan komen?
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hmm.. Niemand een idee?
Of is het niet duidelijk waar ik op doel?
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Waarom moeten ze los dan?
Gewoon even komplete “nieuwe “halen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.